نماد آخرین خبر

"گوردون مورای" و معرفی سوپر اسپرت T.50

منبع
عصر ايران
بروزرسانی

عصر ايران/ موراي در سال 1946 متولد شده و هم اکنون با ابرخودروي T.50 از گوردون موراي اتوموتيو بارديگر نام خود را مطرح کرده است. 
گوردون موراي يکي از نام هاي مطرح صنعت خودرو است که شهرت وي به سال ها طراحي سوپر اسپرت هاي ويژه پيست فرمول 1 و همچنين مک لارن اف1 (خودروي قانوني ويژه خيابان)مربوط مي شود.

موراي در سال 1946 متولد شده و هم اکنون با ابرخودروي T.50 از گوردون موراي اتوموتيو بارديگر نام خود را مطرح کرده است.
تي.50 در همان نگاه اول شباهت هاي خود را با مک لارن اف1 به نمايش مي گذارد تا جائيکه کارشناسان تي.50 را به اف1 رويايي مدنظر گوردون موراي تشبيه کرده اند.

موراي جادوي وزن را در اين محصول به نمايش گذاشته است زيرا وزن خالص اين خودرو 986 کيلوگرم است. وي ادعا مي کند که وزن شاسي مونوکوک و پنل هاي بيروني تي.50 کمتر از 150 کيلوگرم(331 پوند) است که البته صحت اين مورد را فقط با حدس و گمان مي توان مشخص کرد زيرا امکان جدا سازي چنين محصول گران قيمتي عملا وجود ندارد اما به هر ترتيب 986 کيلوگرم يک عدد استثايي است و در اين جاي شکي وجود ندارد.

تي. 50 برابر با 3.08  ميليون دلار قيمت دارد، فروش آن از ژانويه 2022 آغاز خواهد شد و تنها 100 دستگاه از آن توليد مي شود
کابين يک گالري لوکس فوق مينيمال است که تمام زيبايي هاي آن در نهايت سادگي و البته هنرمندي ارائه شده و قطعا هر مخاطبي عاشقش خواهد شد. صندلي راننده نيز دقيقا مانند اف1 در قسمت وسط قرار گرفته است.

موراي براي توسعه پيشرانه اين هيولاي زيبا با کازورث انگليس همکاري کرده که حاصل آن موتور 4 ليتري 12 سيلندر تنفس طبيعي با 654 اسب بخار خروجي و 467 نيوتن متر است. شايد اين اعداد چندان روي کاغذ آنهم براي يک سوپر اسپرت چشمگير نباشند اما فرمولي که موراي براي تي.50 در نظر داشته همه چيز را تغيير مي دهد.

اين اسپرت 986 کيلوگرمي داراي بيشينه دور يا خط قرمز 12100 دور است. پيشرانه آن تنها 177 کيلوگرم وزن دارد تا سبک ترين 12 سيلندر جاده اي و قانوني نام بگيرد. مجموعه پيشرانه با جعبه دنده 6 سرعته دستي هماهنگ شده و فاصله تعويض بين دنده ها بسيار کوتاه است.

در قسمت عقب خودرو يک فن 400 ميليمتري نصب شده که تا 7هزار دور بر دقيقه مي چرخد و در هماهنگي با يک موتور 48 ولتي کار مي کند. ترکيب فعال فن بزرگ با اسپويلر و ديفيوزر عقب داون فورس را در حالت رانندگي عادي به ميزان 50 درصد و در حالت ترمز تا 100 درصد افزايش مي دهد. علاوه بر اين؛ فن مذکور به عنوان يک سامانه القاي هوا براي پيشرانه عمل کرده و در حدود 49 اسب بخار به خروجي آن اضافه مي کند.

سيستم ترمز نيز از سراميک کربني 6 پيستونه با ديسک 14.6 اينچي در چرخ هاي جلو و 4 پيستونه با ديسک 13.4 اينچي در چرخ هاي عقب استفاده شده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره