نماد آخرین خبر

جدیدترین خودرو بی ام و رونمایی شد

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
جدیدترین خودرو بی ام و رونمایی شد

باشگاه خبرنگاران/ خودروساز آلماني BMW از طراحي خودرويي جديد با قابليت هاي به روز خبر مي دهد.

خودروساز آلماني BMW  از طراحي خودرويي جديد خبر مي دهد، ظاهراً اين برند لوکس آلماني از طراحي تومبيل‌هاي اسپرت هيبريدي انصراف نداده است. توسعه i8 بعدي با توجه به اينکه بايد پيشرفت چشمگيري نسبت به مدل فعلي داشته باشد، در حال انجام است و مفهوم Vision M Next BMW از اواسط سال ۲۰۱۹ اثبات شده است.

انتظار مي‌رود که افزايش چشمگير قدرت، دامنه رانندگي کاملاً الکتريکي بيشتر، سبک طراحي به روز و شاسي با توانايي بيشتري، i8 M را از مدل جدا کند که در نهايت جايگزين آن خواهد شد.

i8 M ، يا هر آنچه BMW تصميم دارد نسل بعدي خود را اسپرت هيبريدي بنامد، براي مدل ۲۰۲۴ کاملاً جديد خواهد بود. انتظار مي‌رود با نزديک شدن به تاريخ فروش خودرو که پيش بيني مي‌شود در سال ۲۰۲۳ به عنوان مدل ۲۰۲۴ باشد، اطلاعات بيشتري کسب کنيم.

بدون دانستن چگونگي مجهز شدن i8 M يا گزينه‌هايي که ممکن است در دسترس باشد، توصيه يک مدل خاص دشوار است. ما انتظار داريم که i8 M به سبک بدنه کوپه با سقف ثابت و همچنين يک رودستر راگ تاپ، شبيه به نمونه مدل فعلي، ارائه شود.

سفينه دوم بي ام و رونمايي شد

موتور، انتقال قدرت و عملکرد

پيش بيني مي‌شود پيشرانه هيبريدي پلاگين i8 M همان تنظيمات اوليه i8 فعلي را دنبال کند، اين بدان معني است که يک موتور الکتريکي چرخ‌هاي جلو را مي‌چرخاند و يک موتور بنزيني و موتور الکتريکي نصب شده براي چرخ‌هاي عقب است. به جاي موتور توربوشارژ ۱.۵ ليتري سه سيلندر توربويi8  ، بي ام و گفته است که ماشين جديد چهار سيلندر توربوشارژ را ارائه خواهد کرد.

اين شرکت همچنين ادعا مي‌کند که کل خروجي سيستم، گاز و انرژي الکتريکي در کنار هم، ۵۹۱ اسب بخار است که بسيار بيشتر از قدرت ۳۶۹ اسب بخار i8 است. اين پيشرانه داراي امتياز بالا به i8 M در رقابت با رقبايي مانند Acura NSX، Lexus LC۵۰۰h و Polestar ۱ کمک خواهد کرد.

سفينه دوم بي ام و رونمايي شد

دامنه، شارژ و عمر باتري

محدوده رانندگي الکتريکي ۱۸ مايلي فعلي i8 کمترين چيزي را نمي‌توان گفت که چشمگير است. BMW در مورد جزئياتي مانند اندازه باتري مادر بوده است، اما گفته است که محدوده رانندگي الکتريکي براي کانسپت Vision M Next ۶۲ مايل است. اين بدان معناست که يا مهندسان BMW راهي پيدا کرده اند که مايل‌هاي بيشتري را از بسته باتري ۱۱.۶ کيلووات ساعت فعلي ماشين خارج کنند يا فضاي بيشتري براي يک واحد بزرگتر پيدا کرده اند. 

سازمان حفاظت محيط زيست i8 M را آزمايش نکرده و برآورد مصرف سوخت آن را منتشر نکرده است اين موضوع تعجب آور نيست، زيرا اين خودرو هنوز وجود ندارد. علاوه بر بهبود دامنه رانندگي الکتريکي، ما انتظار داريم که i8 M علي رغم بهبود پيش بيني شده در شتاب گيري و عملکرد رانندگي، نسبت به i8 فعلي امتيازات مصرف سوخت کمي بهتر داشته باشد.

درباره کابين i8 M تاکنون اطلاعات کمي در دست است، اما ما اميدواريم که BMW با تجهيز ماشين جديد به در‌هاي جلو و آستانه جانبي پايين، ورود و خروج دشوار i8 را برطرف کند تا فضاي داخلي به راحتي قابل دسترسي باشد. i8 M مانند اتومبيل فعلي، زمين بازي BMW براي سبک دهي در آينده خواهد بود و بايد از مواد منحصر به فرد، ويژگي‌هاي پيشرفته و طراحي‌هاي چشم نواز استفاده کند.

سفينه دوم بي ام و رونمايي شد

ظرفيت ذخيره سازي و بار به احتمال زياد محدود باقي خواهد ماند، اما يک صندوق عقب براي ايجاد فضاي اضافي چمدان ظاهر زيبايي دارد. در سه سال چيز‌هاي زيادي مي‌تواند در دنياي سرگرمي اتومبيل تغيير کند، بنابراين جزئيات مربوط به آنچه در i8 M ارائه مي‌شود حدس کمي است.

در کانسپت Vision M Next، BMW تصويري از اطلاعات و سرگرمي‌هاي آينده را به نمايش گذاشت که اين شرکت Boost Pod ناميده است. از چندين صفحه شيشه‌اي و يک نمايشگر سر به جلو تشکيل شده است تا دسترسي راننده به اطلاعات مربوط به اتومبيل و ويژگي‌هاي سرگرمي را در اختيار راننده قرار دهد.

i8 M هنوز وجود ندارد و به همين ترتيب توسط اداره ملي ايمني ترافيک بزرگراه‌ها (NHTSA) يا موسسه بيمه ايمني بزرگراه‌ها (IIHS) از نظر شايستگي تصادف ارزيابي نشده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar