پدال/ یکی از مالکان خودروهای هیوندای در کالیفرنیا از این خودروساز به خاطر فروش خودروهایی که فاقد سیستم‌های ایمنی مدنظر بوده‌اند شکایت کرده است.

 
در این شکایت آمده که کره‌ای‌ها اعلام کرده‌اند هیوندای آیونیک دارای سیستم‌های دستیار پیشگیری از برخورد و هشدار ترافیک پشتی بوده اما خودروهایی که در این مورد از نوع آیونیک لیمیتد بوده‌اند فقط سیستم‌های هشدار دهنده وجود داشته است.


برای تمایز باید گفت سیستم‌های دستیار راننده از برخوردهای پشتی و نقاط کور جلوگیری می‌کنند که این کار با استفاده از ترمزهای اضطراری صورت می‌گیرد؛ اما سیستم هشدار همان‌گونه که از اسمش پیداست فقط به راننده وجود خطری بالقوه را هشدار می‌دهد و دخالتی صورت نمی‌گیرد.

 
گفته می‌شود برچسب ویژه روی آیونیک لیمیتد به وضوح نشان می‌داده که این خودرو باید دارای سیستم‌های دستیار راننده بوده و تنها به سیستم‌های هشدار دهنده اکتفا نمی‌شد. البته هیوندای به مالک ناراضی این خودرو گفته که خودروهای موردبحث فقط با سیستم‌های هشدار دهنده عرضه می‌شوند. در خبر منتشر شده تصویری از برچسب یاد شده وجود ندارد.

 
نگاهی سریع به وب‌سایت هیوندای آمریکا نشان می‌دهد که آیونیک هیبرید SEL و لیمیتد باید مجهز به سیستم‌های ایمنی اجتناب از تصادف FCA، دستیار تشخیص عابر پیاده و پیشگیری از برخورد FCA-PED، دستیار رانندگی بین خطوط LKA، کروز کنترل تطبیقی، دسنیار رانندگی در بزرگراه HDA و دستیار دنبال کننده خطوط جاده LFA باشند.

 
این مالک می‌گوید ظاهراً با هیوندای درباره مشکل موردبحث تماس گرفته اما هیوندای هیچ کاری انجام نداده و البته هیچ راه‌حلی را نیز برای حل این موضوع پیشنهاد نکرده است. در این شکایت آمده است:

هیوندای به‌صورت فریبکارانه آیونیک ۲۰۲۰ را به مشتریان فروخته است؛ و ظاهراً این مشتریان روشی کاربردی یا امن برای تائید تجهیز این خودروها به سیستم‌های یاد شده نداشته‌اند.
 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar