شکایت از هیوندای به خاطر فروش تجهیزاتی که در خودروها وجود نداشته است!

پدال/ يکي از مالکان خودروهاي هيونداي در کاليفرنيا از اين خودروساز به خاطر فروش خودروهايي که فاقد سيستمهاي ايمني مدنظر بودهاند شکايت کرده است.
در اين شکايت آمده که کرهايها اعلام کردهاند هيونداي آيونيک داراي سيستمهاي دستيار پيشگيري از برخورد و هشدار ترافيک پشتي بوده اما خودروهايي که در اين مورد از نوع آيونيک ليميتد بودهاند فقط سيستمهاي هشدار دهنده وجود داشته است.
براي تمايز بايد گفت سيستمهاي دستيار راننده از برخوردهاي پشتي و نقاط کور جلوگيري ميکنند که اين کار با استفاده از ترمزهاي اضطراري صورت ميگيرد؛ اما سيستم هشدار همانگونه که از اسمش پيداست فقط به راننده وجود خطري بالقوه را هشدار ميدهد و دخالتي صورت نميگيرد.
گفته ميشود برچسب ويژه روي آيونيک ليميتد به وضوح نشان ميداده که اين خودرو بايد داراي سيستمهاي دستيار راننده بوده و تنها به سيستمهاي هشدار دهنده اکتفا نميشد. البته هيونداي به مالک ناراضي اين خودرو گفته که خودروهاي موردبحث فقط با سيستمهاي هشدار دهنده عرضه ميشوند. در خبر منتشر شده تصويري از برچسب ياد شده وجود ندارد.
نگاهي سريع به وبسايت هيونداي آمريکا نشان ميدهد که آيونيک هيبريد SEL و ليميتد بايد مجهز به سيستمهاي ايمني اجتناب از تصادف FCA، دستيار تشخيص عابر پياده و پيشگيري از برخورد FCA-PED، دستيار رانندگي بين خطوط LKA، کروز کنترل تطبيقي، دسنيار رانندگي در بزرگراه HDA و دستيار دنبال کننده خطوط جاده LFA باشند.
اين مالک ميگويد ظاهراً با هيونداي درباره مشکل موردبحث تماس گرفته اما هيونداي هيچ کاري انجام نداده و البته هيچ راهحلي را نيز براي حل اين موضوع پيشنهاد نکرده است. در اين شکايت آمده است:
هيونداي بهصورت فريبکارانه آيونيک ۲۰۲۰ را به مشتريان فروخته است؛ و ظاهراً اين مشتريان روشي کاربردي يا امن براي تائيد تجهيز اين خودروها به سيستمهاي ياد شده نداشتهاند.