باگی هیولایی باجا با ۸۴۰ اسب بخار قدرت

پدال/ شرکت آمريکايي SCG (اسکودريا کامرون گليکنهاوس) که بيشتر با سوپراسپرتهاي مسابقهاي شناخته ميشود، سال گذشته از يک باگي آفرودي بنام باجا بوت رونمايي کرد که وارد مسابقات طاقتفرساي باجا ۱۰۰۰ شد. اين خودرو با دو پيشرانهٔ مختلف براي فروش به عموم مردم هم ارائه ميشود. موتور استاندارد ۶.۲ ليتري V8 تنفس طبيعي LS1 با ۴۶۰ اسب بخار قدرت است درحاليکه خريداران امکان سفارش موتور ۶.۲ ليتري سوپرشارژ LT4 متعلق به کوروت C7 Z06 با ۶۵۰ اسب بخار قدرت را هم دارند.
حال SCG اعلام کرده است که باجا بوت بهزودي با يک پيشرانهٔ حتي قويتر هم ارائه خواهد شد که آنرا به سلاح مطلقي براي آفرود تبديل خواهد کرد. اين شرکت در پست اينستاگرامي اخير خود نوشته است:
ما بهطورجدي در فکر ارائهٔ باجا بوت با پيشرانهٔ LT5 هستيم که آنرا به بالاترين سوپر اسيوويهاي بازار تبديل خواهد کرد
.۲ ليتري سوپرشارژ LT5 با ۷۵۵ اسب بخار قدرت و ۹۷۰ نيوتن متر گشتاور در کوروت C7 ZR1 معرفي شد اما گليکنهاوس در پست اينستاگرامي مذکور اشاره کرده است که خروجي اين موتور را تا ۸۴۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۵۰ نيوتن متر گشتاور افزايش خواهد داد؛ اما هنوز مشخص نيست که آيا باجا بوت براي مطابقت با اين قدرت بيشتر اصلاحات ديگري را هم تجربه خواهد کرد يا نه. اين ماشين هماکنون بهصورت استاندارد با سيستم تعليق مستقل در هر چهارچرخ با قابليت جابجايي ۴۸۰ ميليمتري و تايرهاي ۳۷ اينچي ارائه ميشود. کساني که تواناييهاي آفرود حتي بيشتري ميخواهند نيز ميتوانند پکيج باجا را سفارش دهند که ميزان جابجايي تعليق را به ۵۶۰ ميليمتر افزايش ميدهد.