پدال/ شرکت آمریکایی SCG (اسکودریا کامرون گلیکنهاوس) که بیشتر با سوپراسپرت‌های مسابقه‌ای شناخته می‌شود، سال گذشته از یک باگی آفرودی بنام باجا بوت رونمایی کرد که وارد مسابقات طاقت‌فرسای باجا ۱۰۰۰ شد. این خودرو با دو پیشرانهٔ مختلف برای فروش به عموم مردم هم ارائه می‌شود. موتور استاندارد ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی LS1 با ۴۶۰ اسب بخار قدرت است درحالی‌که خریداران امکان سفارش موتور ۶.۲ لیتری سوپرشارژ LT4 متعلق به کوروت C7 Z06 با ۶۵۰ اسب بخار قدرت را هم دارند.



حال SCG اعلام کرده است که باجا بوت به‌زودی با یک پیشرانهٔ حتی قوی‌تر هم ارائه خواهد شد که آن‌را به سلاح مطلقی برای آفرود تبدیل خواهد کرد. این شرکت در پست اینستاگرامی اخیر خود نوشته است:

ما به‌طورجدی در فکر ارائهٔ باجا بوت با پیشرانهٔ LT5 هستیم که آن‌را به بالاترین سوپر اس‌یووی‌های بازار تبدیل خواهد کرد
 

.۲ لیتری سوپرشارژ LT5 با ۷۵۵ اسب بخار قدرت و ۹۷۰ نیوتن متر گشتاور در کوروت C7 ZR1 معرفی شد اما گلیکنهاوس در پست اینستاگرامی مذکور اشاره کرده است که خروجی این موتور را تا ۸۴۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۵۰ نیوتن متر گشتاور افزایش خواهد داد؛ اما هنوز مشخص نیست که آیا باجا بوت برای مطابقت با این قدرت بیشتر اصلاحات دیگری را هم تجربه خواهد کرد یا نه. این ماشین هم‌اکنون به‌صورت استاندارد با سیستم تعلیق مستقل در هر چهارچرخ با قابلیت جابجایی ۴۸۰ میلی‌متری و تایرهای ۳۷ اینچی ارائه می‌شود. کسانی که توانایی‌های آفرود حتی بیشتری می‌خواهند نیز می‌توانند پکیج باجا را سفارش دهند که میزان جابجایی تعلیق را به ۵۶۰ میلی‌متر افزایش می‌دهد.

 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar