نسخه افسانه های بهشت بوگاتی شیرون اسپرت!

زوميت/ تنها ۲۰ نمونه بوگاتي شيرون با ترکيب رنگ اختصاصي و نام Les Legendes du Ciel به معني «افسانههاي بهشت» ساخته ميشود. در ظاهر اين خودرو، از هواپيماهاي کلاسيک الهام گرفته شده است.
در گذشته حضور خلبانها در مسابقات اتومبيلراني سرعت بسيار متداول بود. بسياري از رانندگاني حرفهاي بوگاتي در اوايل قرن بيستم، مثل آلبرتو ديوو سابقه خلباني در نيروي هوايي فرانسه داشتند. به همين دليل بوگاتي نسخهاي ويژه از شيرون ساخته است تا به اين افراد اداي احترام کند.
در نماي بيروني شيرون Les Legendes du Ciel، رنگ بدنه خاکستري ديده ميشود که حدود يک قرن پيش براي هواپيماهاي جنگنده استفاده ميشد. يک خط سفيد پهن از جلوپنجره تا انتهاي خودرو به چشم ميخورد تا حس اسپرت اين بوگاتي را تقويت کند. در طرفين رکابها و نزديک چرخ جلو، طرحي از پرچم فرانسه وجود دارد.
مدل افسانههاي بهشت شيرون، با جلوپنجره اختصاصي و سقف شيشهاي دوگانه توليد شده است. جلوپنجره با خطوط مورب، حالتي شبيه به هواپيماهاي در حال پرواز را تداعي ميکند و سقف نيز الهامگرفته از کابين جنگندههاي قديمي است.
در کابين، ادواتي از آلومينيوم براي صندليها ديده ميشود و طرحي ويژه از ملخ هواپيما براي پشتسري طراحي شده است. داخل در، تصويري از يک بوگاتي تايپ ۱۳ و هواپيماي نئوپورت ۱۷ فرانسه وجود دارد که در حالتي شبيه رقابت سرعت هستند.
تايپ ۱۳، يک مدل اسپرت تکنفره است که سال ۱۹۱۰ توليد شد و اولين محصول رسمي با نام تجاري بوگاتي محسوب ميشود. هواپيماي نئوپورت ۱۷ در سال ۱۹۱۶ اولين پرواز خود را ثبت کرد که بعدها به دليل سرعت بالا و کيفيت فني مناسب، به شهرت رسيد.
مشابه ديگر مدلهاي شيرون، Les Légendes du Ciel داراي موتور ۸ ليتر W16 با ۴ توربوشارژر است که ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰۰ نيوتنمتر گشتاور توليد ميکند. اين خودرو، از جعبهدنده خودکار ۷ سرعته دبل کلاچ و سيستم دو ديفرانسيل استفاده خواهد کرد تا نهايت سرعت محدودشده به ۴۱۷ کيلومتر بر ساعت داشته باشد. قيمت هر دستگاه شيرون افسانه بهشت، ۳٫۴۱ ميليون دلار است.
با شروع جنگ جهاني اول در سالهاي ۱۹۱۰، بوگاتي به ساخت پيشرانه براي هواپيماهاي جنگي پرداخت. پيش از آغاز جنگ جهاني دوم يک هواپيما توسط مهندسان بوگاتي طراحي شد؛ اما هرگز به مرحله توليد نهايي نرسيد. استفان وينکلمن، مديرعامل کنوني بوگاتي و لامبورگيني نيز سابقه حضور در نيروي هوايي آلمان دارد و دو سال چترباز بوده است. مدل مفهومي لامبورگيني اگوئيستا (Egoista) با بدنه و کابين الهامگرفته از هواپيماهاي جنگنده، سال ۲۰۱۴ در زمان مديريت وينکلمن ساخته شد.