نماد آخرین خبر

درگ مزدا ۳ توربو با فولکس‌واگن گلف R و سوبارو WRX

منبع
پدال
بروزرسانی

پدال/ در مسابقات درگ که اين روزها فراوان منتشر مي‌شوند، معمولاً محصولات مزدا را نمي‌بينيم زيرا اين شرکت طي سال‌هاي اخير از بخش اسپرت فاصله گرفته و بيشتر روي خودروهاي خانوادگي تمرکز دارد. حال اما محصول جديدي از خط توليد مزدا بيرون آمده که پيشرانهٔ قدرتمند توربو و سامانهٔ چهارچرخ محرک را به هاچ‌بک کامپکت ۳ افزوده است. اين فرمول موفقي براي ارائهٔ پرفورمنس است اما آيا آن‌قدر داغ هست که بتواند قهرمان رالي يعني سوباروي WRX و هاچ‌بک داغ باسابقه‌اي مثل فولکس‌واگن گلف R را مغلوب کند؟

 
براي فهميدن پاسخ اين سؤال، تراتل هاوس اين سه ماشين را طي يک مسابقهٔ درگ در برابر هم قرار داده است. پيشرانهٔ ۲.۵ ليتري توربوشارژ مزدا ۲۵۰ اسب بخار قدرت دارد که پيشرفت قابل‌توجهي براي اين خودرو محسوب مي‌شود اما هنوز هم در پس سوبارو WRX با ۲۶۸ اسب بخار قرار دارد و به ميزان قابل‌توجهي از گلف R با ۲۸۸ اسب بخار ضعيف‌تر است؛ بنابراين روي کاغذ اين براي مزدا خوب به نظر نمي‌رسد اما همه‌چيز در قدرت خلاصه نمي‌شود و متغيرهاي زيادي در يک مسابقهٔ درگ دخيل هستند.

 
يکي از مهم‌ترين موارد گيربکس است که نقطه‌ضعف سوبارو محسوب مي‌شود زيرا WRX به يک گيربکس کسل‌کنندهٔ CVT مجهز است. از سوي ديگر، در گلف نيز لانچ کنترل خاموش است زيرا در مزدا چنين سيستمي وجود ندارد و همه ميدانيم که در درگ لانچ چقدر مهم است؛ و نهايتاً هرچند مزدا کمترين قدرت را دارد اما با اختلاف از بيشترين گشتاور برخوردار است؛ اما با همهٔ اين‌ها، مزدا هنوز هم حريف فولکس‌واگن نمي‌شود و گلف R در هر دو مسابقه (درگ و رولينگ) زودتر از خط پايان عبور مي‌کند. البته مزدا در درگ ايستاده در ابتدا از دو رقيب فاصله گرفت و در رولينگ هم گشتاور بيشتر خود را نشان داد.

 
مشخصات فني

سوبارو WRX

فولکس‌واگن گلف R

مزدا ۳ توربو

پيشرانه۲ ليتري H4 توربو۲ ليتري I4 توربو۲.۵ ليتري I4 توربو
قدرت۲۶۸ اسب بخار۲۸۸ اسب بخار۲۵۰ اسب بخار
گشتاور۳۵۰ نيوتن متر۳۸۰ نيوتن متر۴۳۵ نيوتن متر
گيربکسCVT۷ سرعته دوکلاچه۶ سرعته اتوماتيک
محور محرکچهارچرخچهارچرخچهارچرخ
وزن۱۵۱۵ کيلوگرم۱۵۳۰ کيلوگرم۱۵۳۰ کيلوگرم
قيمت۳۲,۵۹۵ دلار۴۲,۳۹۰ دلار۳۳,۳۹۵ دلار

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره