پژو لندترِک ۲۰۲۱، پیکاپی فرانسوی برای آمریکای لاتین

پدال/ پژو از سال ۱۹۳۸ تاکنون در کلاس خودروهاي پيکاپ حضور دارد. اين خودروساز در آن سال نسخهاي پيکاپ از ۲۰۲ را عرضه کرد. پس از جنگ نيز خودروي ۲۰۳ جايگزين آن شد و پس از آنها نيز خودروهاي ۴۰۳، ۴۰۴ و ۵۰۴ توليد شدند.
حالا به يک پيکاپ جديد از اين خودروساز ميرسيم. اين پيکاپ جديد لندترک Landtrek نام داشته و هدف آن جلب نظر مشتريان بازارهاي نوظهور است. اين خودرو بهتازگي به اصحاب رسانه در مکزيک معرفي شده است.
اين پيکاپ جديد در دو فاز وارد بازارهاي آمريکاي لاتين خواهد شد. ابتدا بازارهاي مکزيک، اروگوئه، اکوادور، پاراگوئه، پاناما، پرو، جمهوري دومينيکن، گواتمالا، هائيتي و شيلي پذيراي لندترک خواهند شد و سپس هم اين خودرو در آرژانتين، برزيل و کلمبيا عرضه خواهد شد. برخي کشورهاي آفريقايي هم اين خودرو را دريافت خواهند کرد زيرا پژو گفته از سال آينده لندترک را روانه اين قاره نيز خواهد کرد.
پژو ميگويد به منظور اثبات دوام اين خودرو اقدام به تستهاي ۵۰ روزه و ۲۶ هزار کيلومتري در آمريکاي جنوبي کرده است. اين سفر از ۲۵ نوامبر در لس کابوس شروع شده و از کشورهاي مختلفي عبور ميکند و در آرژانتين به خاتمه خواهد رسيد.
لندترک که در کلاسي محبوب حضور يافته از زبان طراحي کنوني پژو سود ميبرد. اين خودرو را ميتوان با طراحي ۳+۳ نيز سفارش داد. از جمله تجهيزات لندترک ميتوان به مواردي همچون نمايشگر ۱۰ اينچي، بلوتوث و ارتباط گوشي هوشمند، پورتهاي USB، سيستم تهويه مطبوع دو ناحيهاي، هشدار خروج از مسير، کنترل تريلر، کنترل حرکت در سرپاييني و دوربين ۳۶۰ درجه اشاره کرد.
پيکاپ موردبحث با دو پيشرانه در دسترس خواهد بود که يکي از نوع ۱.۹ ليتري ديزلي با قدرت ۱۴۸ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نيوتون متر و ديگري از نوع ۲.۴ ليتري توربوي بنزيني است که خروجي ۲۰۷ اسبي و گشتاور ۳۲۰ نيوتون متري دارد. پيشرانه اول با گيربکس ۶ سرعته دستي همکاري کرده درحاليکه پيشرانه دوم را ميتوان با گيربکس ۶ سرعته اتوماتيک نيز سفارش داد. نسخههاي پايه اين خودرو ديفرانسيل عقب خواهند بود درحاليکه مدلهاي فول تر بهصورت چهار چرخ محرک عرضه خواهند شد و حالتهاي ۴H و ۴L نيز براي بهبود کشش آنها در دسترس خواهد بود.