پدال/ برنامه تغییر کیا از اوایل سال آینده عملیاتی خواهد شد و کره‌ای‌ها با این برنامه به برندی دینامیک‌تر، شیک‌تر و خلاقانه‌تر تبدیل خواهند شد. اولین دستور کار این برنامه نیز استفاده از لوگوی جدیدی است که قبلاً اخبار آن منتشر شده است. باور بر این است اولین محصول کیا که پذیرای این لوگوی جدید خواهد بود سومین نسل کادنزا یا K7 می‌باشد.

 
گفته می‌شود کیا در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد تغییراتی قابل‌توجه در این سدان بزرگ بوده و مهم‌ترین آن‌ها حرکت کادنزا به سمت لوکس‌تر شده است. گفته شده برای انعکاس این تغییر، نام کادنزا نیز تغییر خواهد کرد. حداقل در بازار کره جنوبی، نام کادنزا از K7 به K8 تغییر خواهد کرد.


هنوز مشخص نیست که آیا کادنزا بازار آمریکا نیز از همین نام استفاده خواهد کرد یا خیر اما در صورتی که این اتفاق رخ دهد سورپرایز نخواهیم شد زیرا اپتیما نیز به سرنوشتی مشابه دچار شده و نام آن به K5 تغییر یافته است. همان‌گونه که قبلاً گفته شده نسل بعدی سدونا نیز با تغییر نام عرضه خواهد شد. البته نام این خودرو به کارنیوال تبدیل می‌شود که قبلاً در برخی بازارها با همین نام عرضه شده بود.

 
اما سابقه استفاده از نام K8 به سال‌ها پیش بازمی‌گردد چراکه کیا این نام را در سال ۲۰۱۶ ثبت کرده بود. البته علاوه بر K8 عادی نام های K8 GT-Line و K8 GT نیز ثبت شده‌اند. نسل بعدی این خودرو با رشد ابعاد مواجه خواهد شد و محصولی لوکس‌تر خواهد بود بنابراین تغییر نام آن نیز منطقی به نظر می‌رسد.

 
شایعاتی درباره رونمایی رسمی نسل جدید کادنزا در ماه مارس به گوش رسیده است. کیا می‌خواهد با لوکس‌تر کردن کادنزا از همپوشانی آن با پسرعموی خود یعنی هیوندای آزرا یا گرنجور دوری کند. البته فروش آزرا در کره جنوبی تا به اینجای سال حدود سه برابر بیشتر از K7 بوده است.

 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar