نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
خودرو

معرفی با سابقه‌ترین خودروهای در حال تولید دنیا

منبع
پدال
بروزرسانی
معرفی با سابقه‌ترین خودروهای در حال تولید دنیا

پدال/ در دنيا خودروهاي زيادي همچنان در حال توليد هستند که تاريخچه و عمري طولاني دارند. بسياري از اين خودروها به نماد واقعي برند خود تبديل شده‌اند و حتي عمر تعدادي از آن‌ها از برخي از خودروسازان دنيا مثال هيونداي که در سال ۱۹۶۷ تأسيس شده هم بيشتر است؛ بنابراين در اين مطلب قصد داريم شما را با خودروهايي با طولاني‌ترين عمر آشنا کنيم که همچنان در حال توليد هستند. البته تنها خودروهايي در اين ليست حضور دارند که از زمان معرفي اوليه تاکنون بي‌وقفه در حال توليد بوده‌اند و به همين دليل خودروهايي مثل فيات ۵۰۰ يا فولکس‌واگن بيتل در اينجا ديده نمي‌شوند.

۱- فيات پاندا از ۱۹۸۰


امسال  فيات پانداي دوست‌داشتني چهل‌ساله شده و در طول اين چهار دهه تنها سه نسل عوض کرده است که به ترتيب در سال‌هاي ۱۹۸۰، ۲۰۰۳ و ۲۰۱۲ معرفي شدند. با توجه به اينکه پاندا عمدتاً پرفروش‌ترين خودروي بازار ايتاليا است، فيات دليلي نمي‌بيند که زودبه‌زود نسل جديد آن‌را معرفي کند.

۲- فورد في‌يستا از ۱۹۷۶


اولين طرح فورد براي ساخت يک خودروي کوچک براي بازار اروپا به سال ۱۹۶۹ بازمي‌گردد اما في‌يستا هفت سال بعدازآن براي اولين بار به بازار آمد. از آن زمان تاکنون، هفت نسل مختلف از اين هاچ‌بک کوچک معرفي شده و نسل فعلي آن از سال ۲۰۱۷ راهي بازار شده است.

۳- فولکس‌واگن پولو از ۱۹۷۵


پولو در کنار پاسات و گلف سومين محصول اساسي فولکس‌واگن محسوب مي‌شود. نسل اول اين خودرو در اصل با آئودي ۵۰ يکسان بود و فقط لوگوها و برخي جزئيات آن‌ها باهم تفاوت داشت. در طول اين سال‌ها اما پولو همواره تکامل پيدا کرد و نسل ششم يا فعلي آن در سال ۲۰۱۷ معرفي شد.

۴- فولکس‌واگن گلف از ۱۹۷۴


گلف که تنها چند ماه زودتر از پولو به دنيا آمد، به‌سرعت به پرفروش‌ترين محصول فولکس‌واگن تبديل شده و در طول اين سال‌ها مرجع و معياري براي بسياري از رقيبان بوده است. اين هاچ‌بک آلماني که پرفروش‌ترين خودروي بازار اروپا محسوب مي‌شود، به‌تازگي با هشتمين نسل خود به بازار آمده است.

۵- فولکس‌واگن پاسات از ۱۹۷۳


نسل هفتم پاسات براي بازار اروپا در سال ۲۰۱۵ معرفي شد و به‌تازگي خبر رسيده که زمان مرگ آن نزديک است. بااين‌حال اين ماشين هنوز هم يکي از مهم‌ترين محصولات فولکس‌واگن محسوب مي‌شود و عنوان پرفروش‌ترين خودروي کلاس خود در اروپا را هم در اختيار دارد.

۶- هوندا سيويک از ۱۹۷۲


سيويک که به‌تازگي پروتوتايپ نسل يازدهم آن رونمايي شده است، در نسل کنوني خود طراحي مدرن را با فضاي داخلي زياد و پيشرانه‌هاي قابل‌اعتماد ترکيب کرده است. قوي‌ترين مدل اين خودرو نيز که تايپ R نام دارد، با پيشرانهٔ چهار سيلندر توربوشارژ ۳۰۰ اسب بخاري و انتقال قدرت ديفرانسيل جلو عرضه مي‌شود.

۷- رنجروور از ۱۹۷۰


رنجروور را مي‌توان در کنار جيپ واگنيير اولين اس‌يووي لوکس تاريخ دانست زيرا تا قبل از آن هيچ‌يک از خودروهاي ۴×۴ چندان راحت و مجهز نبودند. لندروور در نسل‌هاي بعدي نيز اين فرمول موفق را تغيير نداد که موجب شد رنجروور به اسطوره‌اي در بين خودروهاي بريتانيايي تبديل شود.

۸- جگوار XJ از ۱۹۶۸


گفته شده سدان پرچم‌دار جگوار ممکن است در آيندهٔ نزديک به خودرويي تمام الکتريکي تبديل شود؛ اما حتي اگر اين اتفاق هم روي دهد، مطمئناً XJ که هم‌اکنون در نسل هشتم خود قرار دارد جذابيت پيشينيان خود را از دست نخواهد داد. بدون شک جگوار XJ مثل ميني و رنجروور يکي از نمادهاي صنعت خودروسازي بريتانيا است.

۹- تويوتا کرولا از ۱۹۶۶


نام کرولا براي کل صنعت خودروسازي بسيار مهم است زيرا اين کامپکت ژاپني پرفروش‌ترين خودروي دنيا محسوب مي‌شود و از سال ۱۹۶۶ تاکنون تويوتا بيش از ۴۰ ميليون دستگاه از آن‌را در سراسر دنيا به فروش رسانده است. کرولا در حال حاضر در نسل دوازدهم خود قرار دارد.

۱۰- شورلت کامارو ۱۹۶۶


شورلت کامارو قطعاً يکي از اسطوره‌هاي دنيا خودرو محسوب مي‌شود. اين خودرو همچنين در فيلم‌هاي مختلفي هم حضور داشته و يک ستارهٔ سينما نيز به‌شمار مي‌رود. کامارو که هم‌اکنون در ششمين نسل خود قرار دارد، رسماً در بازار اروپا هم عرضه مي‌شود.

۱۱- فورد موستانگ از ۱۹۶۴


موستانگ بيش از آنکه يک خودرو باشد، يک سبک زندگي است زيرا با داشتن آن انسان مي‌خواهد همه‌چيز را رها کرده و صرفاً خود را به رانندگي اختصاص دهد. فورد نهايتاً در سال ۲۰۱۴ اين ماسل کار افسانه‌اي را در اروپا هم عرضه کرده و به موفقيت‌هاي زيادي دست پيدا کرد.

۱۲- پورشه ۹۱۱ از ۱۹۶۳

آيا مي‌توانيد خودروي اسپرت نمادين‌تري از پورشه ۹۱۱ پيدا کنيد؟ ما که نمي‌توانيم. اين ماشين براي بيش از پنج دهه نماد مهندسي و کمال آلماني بوده و همواره به سنت‌هاي خود پايبند مانده است. به همين دليل بعيد است که ۹۱۱ در آينده تغييرات بزرگي را تجربه کند.

۱۳- نيسان اسکاي‌لاين از ۱۹۵۷


احتمالاً بسياري از مردم نمي‌دانند که نيسان اسکاي‌لاين از سال ۱۹۵۷ تاکنون در بازار حضور داشته است. اين خودرو در ابتدا سدان کامپکتي بود که بزرگ‌ترين پيشرانهٔ آن يک نمونهٔ ۱.۹ ليتري چهار سيلندر بود اما در طول سال‌هاي به يک سدان اسپرت و پرفورمنس تبديل شد.

۱۴- تويوتا کراون از ۱۹۵۵



کراون به همراه سنچوري يکي از بزرگ‌ترين سدان‌هاي تويوتا براي بازار ژاپن بوده است. اين سدان لوکس از سال ۱۹۵۵ به‌طور مداوم در بازار حضور داشته و هم‌اکنون در نسل پنجم خود قرار دارد که بر اساس پلت‌فرم انعطاف‌پذير TNGA تويوتا ساخته شده است.

۱۵- مرسدس بنز SL از ۱۹۵۴


فروش اين رودستر آلماني طي سال‌هاي گذشته کاهش قابل‌توجهي داشته است اما مطمئناً مرسدس بنز هرگز افسانه‌اي مثل SL را کنار نخواهد گذاشت. اين اسطورهٔ وقار، پرستيژ و اصالت در آيندهٔ نزديک با نسل هفتم خود به بازار خواهد آمد.

۱۶- شورلت کوروت از ۱۹۵۳

قدرت زياد و قيمت پايين‌تر از رقبا از برجسته‌ترين ويژگي‌هاي کوروت هستند که آن‌را به يک افسانهٔ واقعي تبديل کرده‌اند. اين ماشين اما در نسل هشتم خود که در اوايل سال ۲۰۱۹ معرفي شد، بزرگ‌ترين تغيير تاريخ خود را تجربه کرده و به سوپراسپرتي موتور وسط تبديل شده است.

۱۷ تويوتا لندکروزر از ۱۹۵۱


اين اس‌يووي ژاپني يکي از قديمي‌ترين خودروهاي دنيا است که هنوز هم توليد مي‌شود. لندکروزر تقريباً به مدت هفت دهه است که روي خط توليد قرار دارد و تويوتا همچنان به ريشه‌هاي اصلي آن پايبند مانده است. به احترام اين افسانهٔ ژاپني بايد کلاه از سر برداشت.

۱۸- فولکس‌واگن ترنسپورتر از ۱۹۵۰

ترنسپورتر براي اولين بار در سال ۱۹۵۰ به‌عنوان يک ون که بر اساس بيتل ساخته شده بود متولد شد. در حال حاضر تقريباً هفت دهه از عمر اين ون آلماني مي‌گذرد و ترنسپورتر همچنان يکي از بهترين خودروهاي تجاري در بازار اروپا به‌حساب مي‌آيد.

۱۹- فورد سري F از ۱۹۴۷


پيکاپ سري F فورد که در سال ۱۹۴۷ متولد شد، از سال ۱۹۷۷ پرفروش‌ترين پيکاپ بازار ايالات‌متحده و از سال ۱۹۸۶ پرفروش‌ترين خودروي بازار اين کشور بوده است. قطعاً سري F مهم‌ترين محصول در کل تاريخ فورد محسوب مي‌شود زيرا فقط در سال گذشته ۴۱ ميليارد دلار درآمد براي اين شرکت به همراه داشته است.

۲۰- شورلت سابربن از ۱۹۳۵


نسل اول اين خودرو براي اولين بار در سال ۱۹۳۵ به بازار آمد که اين يعني سابربن تنها ۱۵ سال ديگر به خودرويي صدساله تبديل خواهد شد. اين اس‌يووي آمريکايي که هم‌اکنون در نسل دوازدهم خود قرار دارد، پايه و زيربنايي براي ساخت جي‌ام‌سي يوکان و کاديلاک اسکاليد هم بوده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره