پدال/ در دنیا خودروهای زیادی همچنان در حال تولید هستند که تاریخچه و عمری طولانی دارند. بسیاری از این خودروها به نماد واقعی برند خود تبدیل شده‌اند و حتی عمر تعدادی از آن‌ها از برخی از خودروسازان دنیا مثال هیوندای که در سال ۱۹۶۷ تأسیس شده هم بیشتر است؛ بنابراین در این مطلب قصد داریم شما را با خودروهایی با طولانی‌ترین عمر آشنا کنیم که همچنان در حال تولید هستند. البته تنها خودروهایی در این لیست حضور دارند که از زمان معرفی اولیه تاکنون بی‌وقفه در حال تولید بوده‌اند و به همین دلیل خودروهایی مثل فیات ۵۰۰ یا فولکس‌واگن بیتل در اینجا دیده نمی‌شوند.

۱- فیات پاندا از ۱۹۸۰


امسال  فیات پاندای دوست‌داشتنی چهل‌ساله شده و در طول این چهار دهه تنها سه نسل عوض کرده است که به ترتیب در سال‌های ۱۹۸۰، ۲۰۰۳ و ۲۰۱۲ معرفی شدند. با توجه به اینکه پاندا عمدتاً پرفروش‌ترین خودروی بازار ایتالیا است، فیات دلیلی نمی‌بیند که زودبه‌زود نسل جدید آن‌را معرفی کند.

۲- فورد فی‌یستا از ۱۹۷۶


اولین طرح فورد برای ساخت یک خودروی کوچک برای بازار اروپا به سال ۱۹۶۹ بازمی‌گردد اما فی‌یستا هفت سال بعدازآن برای اولین بار به بازار آمد. از آن زمان تاکنون، هفت نسل مختلف از این هاچ‌بک کوچک معرفی شده و نسل فعلی آن از سال ۲۰۱۷ راهی بازار شده است.

۳- فولکس‌واگن پولو از ۱۹۷۵


پولو در کنار پاسات و گلف سومین محصول اساسی فولکس‌واگن محسوب می‌شود. نسل اول این خودرو در اصل با آئودی ۵۰ یکسان بود و فقط لوگوها و برخی جزئیات آن‌ها باهم تفاوت داشت. در طول این سال‌ها اما پولو همواره تکامل پیدا کرد و نسل ششم یا فعلی آن در سال ۲۰۱۷ معرفی شد.

۴- فولکس‌واگن گلف از ۱۹۷۴


گلف که تنها چند ماه زودتر از پولو به دنیا آمد، به‌سرعت به پرفروش‌ترین محصول فولکس‌واگن تبدیل شده و در طول این سال‌ها مرجع و معیاری برای بسیاری از رقیبان بوده است. این هاچ‌بک آلمانی که پرفروش‌ترین خودروی بازار اروپا محسوب می‌شود، به‌تازگی با هشتمین نسل خود به بازار آمده است.

۵- فولکس‌واگن پاسات از ۱۹۷۳


نسل هفتم پاسات برای بازار اروپا در سال ۲۰۱۵ معرفی شد و به‌تازگی خبر رسیده که زمان مرگ آن نزدیک است. بااین‌حال این ماشین هنوز هم یکی از مهم‌ترین محصولات فولکس‌واگن محسوب می‌شود و عنوان پرفروش‌ترین خودروی کلاس خود در اروپا را هم در اختیار دارد.

۶- هوندا سیویک از ۱۹۷۲


سیویک که به‌تازگی پروتوتایپ نسل یازدهم آن رونمایی شده است، در نسل کنونی خود طراحی مدرن را با فضای داخلی زیاد و پیشرانه‌های قابل‌اعتماد ترکیب کرده است. قوی‌ترین مدل این خودرو نیز که تایپ R نام دارد، با پیشرانهٔ چهار سیلندر توربوشارژ ۳۰۰ اسب بخاری و انتقال قدرت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود.

۷- رنجروور از ۱۹۷۰


رنجروور را می‌توان در کنار جیپ واگنییر اولین اس‌یووی لوکس تاریخ دانست زیرا تا قبل از آن هیچ‌یک از خودروهای ۴×۴ چندان راحت و مجهز نبودند. لندروور در نسل‌های بعدی نیز این فرمول موفق را تغییر نداد که موجب شد رنجروور به اسطوره‌ای در بین خودروهای بریتانیایی تبدیل شود.

۸- جگوار XJ از ۱۹۶۸


گفته شده سدان پرچم‌دار جگوار ممکن است در آیندهٔ نزدیک به خودرویی تمام الکتریکی تبدیل شود؛ اما حتی اگر این اتفاق هم روی دهد، مطمئناً XJ که هم‌اکنون در نسل هشتم خود قرار دارد جذابیت پیشینیان خود را از دست نخواهد داد. بدون شک جگوار XJ مثل مینی و رنجروور یکی از نمادهای صنعت خودروسازی بریتانیا است.

۹- تویوتا کرولا از ۱۹۶۶


نام کرولا برای کل صنعت خودروسازی بسیار مهم است زیرا این کامپکت ژاپنی پرفروش‌ترین خودروی دنیا محسوب می‌شود و از سال ۱۹۶۶ تاکنون تویوتا بیش از ۴۰ میلیون دستگاه از آن‌را در سراسر دنیا به فروش رسانده است. کرولا در حال حاضر در نسل دوازدهم خود قرار دارد.

۱۰- شورلت کامارو ۱۹۶۶


شورلت کامارو قطعاً یکی از اسطوره‌های دنیا خودرو محسوب می‌شود. این خودرو همچنین در فیلم‌های مختلفی هم حضور داشته و یک ستارهٔ سینما نیز به‌شمار می‌رود. کامارو که هم‌اکنون در ششمین نسل خود قرار دارد، رسماً در بازار اروپا هم عرضه می‌شود.

۱۱- فورد موستانگ از ۱۹۶۴


موستانگ بیش از آنکه یک خودرو باشد، یک سبک زندگی است زیرا با داشتن آن انسان می‌خواهد همه‌چیز را رها کرده و صرفاً خود را به رانندگی اختصاص دهد. فورد نهایتاً در سال ۲۰۱۴ این ماسل کار افسانه‌ای را در اروپا هم عرضه کرده و به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کرد.

۱۲- پورشه ۹۱۱ از ۱۹۶۳

آیا می‌توانید خودروی اسپرت نمادین‌تری از پورشه ۹۱۱ پیدا کنید؟ ما که نمی‌توانیم. این ماشین برای بیش از پنج دهه نماد مهندسی و کمال آلمانی بوده و همواره به سنت‌های خود پایبند مانده است. به همین دلیل بعید است که ۹۱۱ در آینده تغییرات بزرگی را تجربه کند.

۱۳- نیسان اسکای‌لاین از ۱۹۵۷


احتمالاً بسیاری از مردم نمی‌دانند که نیسان اسکای‌لاین از سال ۱۹۵۷ تاکنون در بازار حضور داشته است. این خودرو در ابتدا سدان کامپکتی بود که بزرگ‌ترین پیشرانهٔ آن یک نمونهٔ ۱.۹ لیتری چهار سیلندر بود اما در طول سال‌های به یک سدان اسپرت و پرفورمنس تبدیل شد.

۱۴- تویوتا کراون از ۱۹۵۵



کراون به همراه سنچوری یکی از بزرگ‌ترین سدان‌های تویوتا برای بازار ژاپن بوده است. این سدان لوکس از سال ۱۹۵۵ به‌طور مداوم در بازار حضور داشته و هم‌اکنون در نسل پنجم خود قرار دارد که بر اساس پلت‌فرم انعطاف‌پذیر TNGA تویوتا ساخته شده است.

۱۵- مرسدس بنز SL از ۱۹۵۴


فروش این رودستر آلمانی طی سال‌های گذشته کاهش قابل‌توجهی داشته است اما مطمئناً مرسدس بنز هرگز افسانه‌ای مثل SL را کنار نخواهد گذاشت. این اسطورهٔ وقار، پرستیژ و اصالت در آیندهٔ نزدیک با نسل هفتم خود به بازار خواهد آمد.

۱۶- شورلت کوروت از ۱۹۵۳

قدرت زیاد و قیمت پایین‌تر از رقبا از برجسته‌ترین ویژگی‌های کوروت هستند که آن‌را به یک افسانهٔ واقعی تبدیل کرده‌اند. این ماشین اما در نسل هشتم خود که در اوایل سال ۲۰۱۹ معرفی شد، بزرگ‌ترین تغییر تاریخ خود را تجربه کرده و به سوپراسپرتی موتور وسط تبدیل شده است.

۱۷ تویوتا لندکروزر از ۱۹۵۱


این اس‌یووی ژاپنی یکی از قدیمی‌ترین خودروهای دنیا است که هنوز هم تولید می‌شود. لندکروزر تقریباً به مدت هفت دهه است که روی خط تولید قرار دارد و تویوتا همچنان به ریشه‌های اصلی آن پایبند مانده است. به احترام این افسانهٔ ژاپنی باید کلاه از سر برداشت.

۱۸- فولکس‌واگن ترنسپورتر از ۱۹۵۰

ترنسپورتر برای اولین بار در سال ۱۹۵۰ به‌عنوان یک ون که بر اساس بیتل ساخته شده بود متولد شد. در حال حاضر تقریباً هفت دهه از عمر این ون آلمانی می‌گذرد و ترنسپورتر همچنان یکی از بهترین خودروهای تجاری در بازار اروپا به‌حساب می‌آید.

۱۹- فورد سری F از ۱۹۴۷


پیکاپ سری F فورد که در سال ۱۹۴۷ متولد شد، از سال ۱۹۷۷ پرفروش‌ترین پیکاپ بازار ایالات‌متحده و از سال ۱۹۸۶ پرفروش‌ترین خودروی بازار این کشور بوده است. قطعاً سری F مهم‌ترین محصول در کل تاریخ فورد محسوب می‌شود زیرا فقط در سال گذشته ۴۱ میلیارد دلار درآمد برای این شرکت به همراه داشته است.

۲۰- شورلت سابربن از ۱۹۳۵


نسل اول این خودرو برای اولین بار در سال ۱۹۳۵ به بازار آمد که این یعنی سابربن تنها ۱۵ سال دیگر به خودرویی صدساله تبدیل خواهد شد. این اس‌یووی آمریکایی که هم‌اکنون در نسل دوازدهم خود قرار دارد، پایه و زیربنایی برای ساخت جی‌ام‌سی یوکان و کادیلاک اسکالید هم بوده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar