پورشه تایکان توربو سریعتر از بامو M5 کامپتیشن در هوکنهایم
پدال/ نشريۀ آلماني اسپرتاتو نام قابلاحترامي در زمينهٔ آزمايش خودروهاي پرفورمنس است و بهطور منظم با خودروهاي مختلف در پيستهاي هوکنهايم و نوربرگرينگ اقدام به تايم زني ميکند. اين نشريه در جديدترين ويدئوي خود رانندهٔ خود «اوو سنر» را پشت فرمان پورشه تايکان قرار داده تا عملکرد اين سدان الکتريکي را در پيست هوکنهايم بسنجد. در هنگام تايم زني اين خودرو هيچ خبري از صداهاي جذاب پيشرانههاي درونسوز نيست و در عوض صداي نالهٔ بلندي از موتورهاي الکتريکي به همراه جيغ تايرها و صداي عبور هوا از روي بدنهٔ خودرو به گوش ميرسد.
هوکنهايم پيستي است که ترکيبي از مستقيميهاي سرعتبالا و پيچهاي تند دارد و بهخوبي ميتواند تواناييهاي مختلف خودروها را به چالش بکشد. در يک قسمت از اين پيست، تايکان ميتواند به سرعت ۲۵۹ کيلومتر بر ساعت دست پيدا کند که تنها يک کيلومتر از حداکثر سرعت ۲۶۰ کيلومتري آن کمتر است. اين پورشهٔ الکتريکي نهايتاً يک دور هوکنهايم را هم ظرف ۱ دقيقه و ۵۴.۱ ثانيه طي ميکند. تايکان توربو با اين تايم از يکي از نزديکترين رقباي بنزيني خود يعني بامو M5 کامپتشين سريعتر بوده است زيرا سوپرسدان باوارياييها با رانندگي همين «اوو سنر» در هوکنهايم تايم ۱ دقيقه و ۵۴.۲ ثانيه را ثبت کرده است.
ازجملهٔ ديگر خودروهايي که در هوکنهايم از تايکان توربو کُندتر بودهاند نيز ميتوان به آئودي R8 RWD با تايم ۱ دقيقه و ۵۴.۲ ثانيه و همينطور آستونمارتين DBS سوپرلگرا، شورلت کوروت C8، پورشه کيمن GT4 و فورد موستانگ شلبي GT500 همگي با تايم ۱ دقيقه و ۵۴.۶ ثانيه اشاره کرد؛ بنابراين عملکرد و تايم تايکان توربو در اين پيست بسيار چشمگير به نظر ميرسد. اين پرفورمنس به لطف دو موتور الکتريکي ايجاد ميشود که در نسخهٔ توربو مجموعاً حداکثر ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نيوتن متر گشتاور توليد ميکنند. اين موتورها که توسط يک پکيج باطري ۹۳.۴ کيلووات ساعتي تغذيه ميشوند، بايد وزن ۲۳۰۵ کيلوگرمي تايکان را جابجا کنند.