قدرتنمایی دیفندر جدید در برف و یخ!
پدال/ شاسي نردباني، بدنهاي آلومينيومي، سيستم چهار چرخ محرک توانا و… تنها بخشي از فاکتورهايي هستند که باعث مشهور شدن لندروور ديفندر شدهاند، خودرويي که در بحث خارج از جاده يا همان آفرود جزو سردمداران است.
اما وقتي که لندروور چند وقت پيش از نسل جديد ديفندر رونمايي کرد بعضي از طرفداران خيلي خوشحال نشدند. ساختار يوني بادي جديد اين خودرو به اندازه مدلهاي پيشين ديفندر سرسخت به نظر نميرسيد. ريچارد هموند جزو افرادي است که هنوز متقاعد نشده نسل جديد اين خودرو لياقت نشان ديفندر را داشته باشد.
اما به نظر شما نسل جديد ديفندر در مقايسه با نسلهاي پيشين تواناييهاي کمتري دارد؟ خب با ديدن ويدئوي زير خواهيد فهميد که اينگونه نيست.
همانگونه که مشاهده ميکنيد يک دستگاه لندروور ديفندر جديد در حال تلاش براي کشيدن تريلري است که گير کرده و درعينحال ۶ لندروور ديگر را نيز حمل ميکند. استافورد لندروور که يکي از نمايندگيهاي اين خودروساز در بريتانياست مالک اين کاميون بوده و ظاهراً شاهد گير کردن آن در يخ بوده و اينجاست که ديفندر براي نجات کاميون وارد عمل شده و با سربلندي از مأموريت خارج ميشود.
عليرغم چالشهاي موجود در ثانيههاي ابتدايي که کاملاً قابلدرک است، ديفندر ۱۱۰ ياد شده تواناييهاي خود در کشيدن محمولههاي سنگين را اثبات ميکند.
اگرچه مطمئن نيستيم که چه چيزي باعث شده ديفندر ۱۱۰ چنين عملکردي داشته باشد اما به جرات ميتوان گفت پيشرانه ۳ ليتري ديزلي مدل D300 که قدرت ۲۹۶ اسب بخاري و گشتاور ۶۵۰ نيوتون متري توليد ميکند يکي از فاکتورهاي اصلي در تحقق چنين عملي ميباشد.
انتقادات طرفداران از ديفندر جديد قابلدرک است اما نميتوان اين حقيقت را ناديده گرفت که نسل جديد اين خودرو عليرغم فاصله گرفتن از ريشههاي سنتي خود تواناييهاي زيادي را ارائه ميکند.