نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
خودرو

حذف شدن امکانات از خودروی شاهین ادامه دارد

منبع
چرخان
بروزرسانی
حذف شدن امکانات از خودروی شاهین ادامه دارد

چرخان/ اين روزها اکثر رسانه‌ها، ميزبان برخي مخاطباني هستند که در عين اينکه حواله دار خودرو شاهين بوده، نگران قيمت و امکانات اين خودرو هستند. اما باتوجه به اينکه قيمت اين خودرو نهايي شده، ما به بحث امکانات شاهين مي‌پردازيم.

اما به تازگي، تصاويري از شاهين‌هاي توليد شده که گويا از خط توليد نيز خارج شده‌اند، بدستمان رسيده که نشان از احتمال ادامه‌دار بودن حذفيات امکانات اين خودرو است.

همانطور که از تصوير فوق مشخص بوده، در بحث کابين شاهين مي‌توان ديد که امکاناتي نظير کروزکنترل، نمايشگر لمسي، تريم چرمي صندلي‌ها و… بطور واضح از نسخه موجود در تصوير حذف شده است. هم‌چنين چندي پيش بود که با حضور مديرعامل بانک صادرات در شرکت سايپا و بازديد ايشان از خط توليد انبوه شاهين، مي‌توان مسئله حذف شدن موارد مذکور را دريافت. البته يکي از مخاطبان با ارسال تصويري از قسمت کامنت پيج سايپا گلوبال (saipaglobal)، جواب اين پيج مبني بر مانيتوردار بودن شاهين و نداشتن تريم چرمي را تاييد کرد.

اما در اين چند وقت، برخي مشتريان از روند ناعادلانه سايپا انتقاد کردند. اين افراد اعتقاد دارند که چرا اين شرکت، در موقع کلينيک قيمت‌گذاري خودرو شاهين که مسئولان شوراي رقابت و… در آن حضور داشتند، نسخه‌اي به آنان نمايش داده شده که به مشتريان تحويل داده نخواهد شد؟!

اما جدا از اين مسائل، چندي پيش بود که شرکت سايپا بطور رسمي، تصويري از کابين نسخه نهايي شاهين را منتشر کرده و بيان کرد که اين نسخه تحويل مشتريان خواهد شد. اما باتوجه به تصاوير فوق و کنار هم گذاشتن تصويري که در زير مشاهده خواهيد کرد، متفاوت بودن برخي جزئيات را خواهيد فهميد.

البته با ارسال پيام‌هايي به برخي مسئولان اين شرکت، خواسته شد که بالاخره اين شرکت حذفيات اين خودرو را بيان کند؛ اما باوجود اينکه اين مسئول پيام را خواند، ولي جوابي ارسال نکرد. اين عکس‌العمل به سوال ، کمي نگران کننده به نظر مي‌رسد.

البته چندي پيش بود که سايپا، تيزري مبني بر توليد انبوه شاهين را منتشر کرده بود که اين ويدئو با اضافه شدن تيزرهاي منتشر شده قبلي همراه بوده و در همين تيزر، ضد و نقيضه‌هايي وجود داشت. براي مثال، در حاليکه تريم صندلي را چرمي نشان مي‌دادند، در اواخر ويدئو، پارچه‌اي بودن صندلي را به رخ مخاطبان خود مي‌کشيدند. البته مسئله کروزکنترل هم به اين شکل بود.

 

تصاوير فوق نيز نماي بيروني همان نسخه‌اي است که در ابتدا اين متن، تصوير کابينش را منتشر کرديم. البته لازم به ذکر است که درب کاپوت شاهين در تصوير فوق، باز بوده و بسته نيست.

اما مسئله‌اي که وجود داشته، اين است که باتوجه به قيمت گذاري بالا خودرو شاهين نسبت به خودرويي مانند دناپلاس، انتظار مي‌رفت که حداقل سطح آپشني يکساني داشته باشند؛ نه اينکه سيستمي مانند کروزکنترل که حتي در راناپلاس نيز نصب شده، از لوکسترين محصول سايپا حذف شود. هرچه که باشد، اما ما اعتقاد داريم که بايد شرکت سايپا، نتيجه اعتماد مردم به محصولشان را بهتر از اين مي‌داد. مردمي که باتوجه به محدوديت‌هاي موجود، حاضر به خريداري اين خودرو شده‌اند.

اما اين مسئله، تنها به سايپا مختوم نمي‌شود و ايران خودرو نيز بايد در محصول تارا، اين نکات را رعايت کند. البته برخي از حواله داران خودرو شاهين، باتوجه به برخي مسائل که حتي در اين متن نيز اشاره شد، اقدام به انصراف از پرداخت و تکميل وجه کرده‌اند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره