نماد آخرین خبر

تولید انبوه رانا شش سرعته پانوراما

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
تولید انبوه رانا شش سرعته پانوراما

باشگاه خبرنگاران/ حاجي اسماعيلي گفت: رانا با گيربکس شش دنده دستي و موتور +TU ۵ به‌زودي به مرحله توليد انبوه خواهد رسيد.
 
حميدرضا حاجي اسماعيلي مدير پروژه انطباق گيربکس شش سرعته با اشاره به مشخصات فني و مزاياي رانا پلاس با برخورداري از گيربکس شش سرعته دستي، بيان کرد: مهم‌ترين مزيت اين خودرو، افزايش شتاب، کاهش مصرف سوخت در سرعت‌هاي بالا و راحتي راننده در هنگام رانندگي است. کاهش استهلاک و صداي موتور به‌همراه ارتقاي کيفيت تعويض دنده از ديگر مزاياي اين خودرو به شمار مي‌رود.

او با تاکيد بر اين‌که رانا شش سرعته پانوراما نيز مانند ۲۰۷ پانوراما، از تمامي استاندارد‌هاي لازم پيش از توليد انبوه عبور کرده، از اعمال برخي تغييرات به موازات افزوده شدن سقف شيشه‌اي و گيربکس شش سرعته خبر داد و بيان کرد: با شروع تحريم‌ها و قطع همکاري شرکاي خارجي، اراده‌اي در مجموعه به منظور ورود به حوزه طراحي گيربکس شکل گرفت و موجب شد تا جعبه دنده شش سرعته به مرحله توليد انبوه برسد.

وي با بيان اين‌که طراحي گيربکس شش سرعته، تجهيزات و توان توليد در شرکت نيرو محرکه را نيز تحت تاثير قرار داد، تصريح کرد: اين دستاورد موجب شد تا هم شرکت نيرو محرکه با توجه به تمهيدات علمي و عملي که ديده بود، از منظر طراحي و توليد پيشرفت کند و هم سازندگان زير مجموعه آن‌ها به ارتقاي قابل توجهي دست يابند.

مدير پروژه انطباق گيربکس شش سرعته عنوان کرد: توليد اين گيربکس چه در اجزاي داخلي و چه در اجزاي خارجي و انطباق آن با موتور +TU۵، کاملا بر مبناي دانش بومي و داخلي انجام شده است.



وي با اشاره به برنامه‌هاي آينده گروه صنعتي ايران خودرو براي ارتقاي گيربکس شش دنده داخلي‌سازي شده، اظهار کرد: در حال حاضر اقدامات لازم در زمينه نصب اين گيربکس بر روي دنا با موتور توربوشارژ به صورت موازي در حال انجام است و در تلاش هستيم تا در انتهاي امسال اين محصول را نيز به توليد انبوه برسانيم.

به گفته حاجي اسماعيلي، طبق برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته، در آينده نزديک دو خودروي ۲۰۶ و ۲۰۷ و سپس ساير محصولات مطابق نقشه راه قواي محرکه شرکت ايران خودرو به گيربکس شش سرعته داخلي مجهز خواهند شد.
 
وي با بيان اين‌که گيربکس شش دنده پايه‌اي براي طراحي و توليد نوعي از گيربکس اتوماتيک و نيمه اتوماتيک AMT است، يادآور شد: بر اساس نقشه راه ايران خودرو، علاوه بر اينکه اين گيربکس بر روي خودروي رانا و دنا قرار مي‌گيرد، نسخه AMT آن نيز بر روي راناي جديد قرار خواهد گرفت. اين پروژه نيز در حال انجام بوده و اواسط سال آينده به مرحله توليد انبوه مي‌رسد.

حاجي اسماعيلي افزود: طراحي و توليد جعبه دنده اتوماتيک دو کلاچه DCT نيز جزء برنامه‌هاي آينده ايران خودرو است.

مدير پروژه انطباق گيربکس شش سرعته افزود: وقتي سه محصول پايه يعني راناي شش دنده، راناي AMT و دناي شش دنده با موتور TC توليد شود، اين گيربکس بر روي بقيه محصولات از جمله سمند نيز قرار مي‌گيرد.

وي با بيان اين‌که در آينده شاهد توليد دو موتور EF۷+NA و EF۷+TC خواهيم بود، خاطرنشان کرد: هر دوي اين موتور‌ها به همراه گيربکس شش دنده داخلي سازي شده بر روي محصولاتي نظير دنا، سورن و سمند قرار خواهد گرفت.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره