برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
خودرو

با جنب و جوش خریداران در بازار قیمت ها افزایشی شد!

منبع
پرشين خودرو
بروزرسانی
با جنب و جوش خریداران در بازار قیمت ها افزایشی شد!

پرشين خودرو/ گر چه برخي خبرها از وضعيت بازار خودرو کشور نشان از تثبيت قيمت ها دارد و تعدادي از فعالان بازار نيز بر ثبات موجود در اين بازار صحه گذاشته و شرايط کنوني را بهترين فرصت براي خريد خودرو مي دانند با اين حال به گفته نايب رئيس اتحاديه فروشندگان خودرو تهران با نزديک شدن به شب عيد، و آغاز جنب و جوش در بازار قيمت ها افزايشي است.
 
در چنين شرايطي وزير صمت مي گويد قيمت خودرو روند کاهشي را طي مي کند و سياست وزارت صمت افزايش توليد، رقابتي کردن بازار خودرو و حذف دلالان و واسطه از بازار است اين در حالي است که بر اساس برخي خبرها، بازار خودرو در واکنش به برنامه ريزي دولت براي افزايش 50 درصدي توليد خودرو و همچنين نوسان نرخ ارز روند صعودي به خود گرفته است.

اين جريان در حالي است که پس‌ از فروکش‌ کردن نوسانات بازار ارز در يکي دو ماه گذشته بازار خودرو با روند کاهشي قيمت ها همراه شد اما اين روند با ادامه کاهش تلاطم در بازار ارز و صرف نظر کردن شوراي رقابت از افزايش قيمت کارخانه‌اي خودرو در 3 ماه زمستان موجب تثبيت قيمت ها و حذف تقاضاي کاذب و ورود خريداران واقعي به بازار شد.

با اين وجود بازار خودرو با ورود به نيمه بهمن ماه و علي رغم برخي پيش بيني ها در واکنش به جريان نوسانات ارزي و سياست‌هاي اقتصادي دولت شاهد افزايش قيمت برخي خودروهاي داخلي است.

در چنين شرايطي است که برخي فعالان بازار معتقدند به‌رغم نوسان نرخ‌ها و صعود ملايم قيمت‌ها همچنان رکود سنگيني بر بازار خودرو حاکم است و خريد وفروش چنداني در بازار انجام نمي‌شود.

با اين حال اسد کرمي نايب رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودرو با توجه به نزديکي به شب عيد و رشد قيمت قيمت خودرو در بازار معتقد است که بر خلاف برخي خبرها بازار خودرو با ورود به نيمه دوم بهمن ماه جنب‌ و جوش پيدا کرده و خريداران براي خريد خودرو مراجعه مي‌کنند.

وي عنوان کرد: هم اکنون به ازاي هر 100 ميليون تومان حدود 4 تا 5 ميليون قيمت خودروها گران‌ تر شده است و علت اصلي اين شرايط نزديکي به شب عيد است.

وي اگر چه معتقد است که افزايش قيمت دلار و نوسانات جزئي ارز در روزهاي اخير تاثير چنداني در بازار خودرو نداشته است اما با اين حال تاکيد کرد: زماني رونق فروش اتفاق مي‌افتد که نرخ ارز پايدار باشد، يعني حداقل به مدت دو تا سه هفته با يک رقم مشخص و ثابت عرضه شود.

نايب رئيس اتحاديه فروشندگان خودرو تهران تصريح کرد: هم اکنون مصرف کننده واقعي براي خريد شخصي در بازار است و حضور دلال در بازار کمرنگ شده است و خودرو تقريباً جذابيت سرمايه‌اي خود را از دست داده است.

کرمي در ادامه با توجه به آخرين تغييرات قيمتي در بازار خودرو گفت: در حال حاضر پرايد 131 حدود 109 ميليون تومان، تيبا صندوق‌دار 121 ميليون تومان، تيبا هاچ بک 130 ميليون تومان، ساينا 133 ميليون تومان، پرايد 111حدود 125 ميليون و کوييک آر 145 ميليون در بازار معامله مي شود.

وي افزود: در محصولات ايران خودرو نيز پژو 405 حدود 186 ميليون تومان، پژو 206 مدل وي8 حدود 248 ميليون تومان، پژو 207 دنده‌اي 274ميليون تومان و اتوماتيک آن 408 ميليون تومان، سمند ال ايکس 185 ميليون و هايما 800ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود.

به گفته وي با افزايشي که طي هفته جاري در قيمت اغلب مدل ها رخ داده هم اکنون پژو پارس از 205 ميليون به 211 ميليون تومان رسيده، پژو 206 تيپ 2 نيز از 190ميليون تومان به 197 ميليون و تيپ 5 نيز از 245 ميليون به 265ميليون تومان رسيده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره