نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

سوخت مصنوعی پورشه، راهی برای زنده نگه‌داشتن پیشرانه‌های درون‌سوز

منبع
پدال
بروزرسانی
سوخت مصنوعی پورشه، راهی برای زنده نگه‌داشتن پیشرانه‌های درون‌سوز

پدال/ پورشه که به دنبال يافتن راه‌هايي براي افزايش حيات پيشرانه‌هاي درون‌سوز است، قصد دارد سال آينده آزمايش سوخت‌هاي مصنوعي را آغاز کند. اين شرکت آلماني مدت‌ها است که در مورد سوخت‌هاي مصنوعي تحقيق مي‌کند و سال گذشته مشارکت با شرکت‌هاي زيمنس انرژي، AME و شرکت نفتي ENAP شيلي براي احداث کارخانهٔ توليد تجاري سوخت‌هاي مصنوعي را اعلام کرد.

اين کارخانه که سال آينده کار خود را آغاز خواهد کرد، تا سال ۲۰۲۴ حدود ۵۵ ميليون ليتر سوخت مصنوعي و تا سال ۲۰۲۶ تقريباً ۲۰ برابر اين ميزان را توليد خواهد کرد. مدير اجرايي پورشه «اوليور بلومه» مزيت‌هاي سوخت‌هاي مصنوعي را توضيح داده است:

مزيت اين سوخت‌ها در سهولت استفاده از آن‌ها است زيرا سوخت‌هاي مصنوعي مي‌توانند در پيشرانه‌هاي درون‌سوز و پلاگين‌هيبريدي استفاده شوند و مي‌توانند از شبکهٔ جايگاه‌هاي سوخت کنوني استفاده کنند
 

رئيس خودروهاي اسپرت پورشه «فرانک والايزر» نيز اضافه کرده است که اين شرکت آزمايش سوخت‌هاي مصنوعي را سال آينده آغاز خواهد کرد. وي دراين‌باره گفته است:

ما همراه با شرکاي آمريکاي جنوبي خود در مسير درستي هستيم. مطمئناً در سال ۲۰۲۲ حجم بسيار کمي براي اولين آزمايش‌ها خواهيم داشت. اين يک راه طولاني با سرمايه‌گذاري هنگفت است ولي ما مطمئن هستيم که اين بخش مهمي از تلاش جهاني ما براي کاهش تأثير دي‌اکسيد کربن در بخش حمل‌ونقل خواهد بود. ايدهٔ کلي سوخت‌هاي مصنوعي اين است که برخلاف آنچه در سوخت‌هاي E10 و E20 ديده‌ايم، نيازي به ايجاد تغيير در پيشرانه ندارد و بنابراين همه مي‌تواند از آن استفاده کنند. اين تأثيري در پرفورمنس هم نخواهد داشت و حتي اسب‌هاي بخار بيشتر مي‌شوند اما ميزان توليد آلايندگي بسيار کمتر خواهد بود
 

سوخت مصنوعي پورشه از طريق ترکيب هيدروژن با کربن گرفته‌شده از هوا براي توليد متانول ساخته مي‌شود. اين سوخت نهايتاً به جايگزيني براي بنزين تبديل خواهد شد و خودروها مي‌توانند از آن استفاده کنند. کارخانهٔ شيلي هم با کمک نيروي باد اقدام به توليد اين سوخت مصنوعي مي‌کند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره