موتور سیکلت کروزر جدید ب ام و معرفی میشود؛ رقیبی برای هارلی دیویدسون
ديجياتو/ زماني که ب ام و R18 غول آسا را در سال 2020 معرفي کرد، اين کروزر کلاسيک با قويترين پيشرانه باکسري که شرکت باواريايي تاکنون توليد کرده بود، به بازار آمد. بنابراين يک استاندارد جديد قدرتي براي مونيخيها ايجاد شد. ما پيش از اين هم ميدانستيم که R18 فقط يک نقطه استارت است و حداقل دو مدل ديگر از اين موتور سيکلت در آينده، معرفي ميشوند.
به خصوص که عکسهاي جاسوسي هم اين موضوع را تاييد ميکردند. فعلا کروزر کلاسيک ميان رده ب ام و با شيشه جلو تورينگ و کيفهاي جانبي، در اکتبر 2020 معرفي شده است. اما گويا باوارياييها توسعه R18 Transcontinental را هم در دست دارند. موتور سيکلتي که در ماههاي آينده بايد شاهد رونمايي آن باشيم.
بنا به شايعات جديد، گويا ب ام و نميخواهد که از شيطنت خود براي طراحي کروزرها دست بکشد و احتمالا به زودي مدل کوچکتري از R18 هم معرفي ميشود. يک نشريه فرانسوي در مصاحبه با مدير عامل بخش موتورسازي ب ام و، دکتر مارکوس شرام، جزئيات محصولات جديد اين شرکت و برنامههاي آينده آنها را جويا شده است.
اگرچه شرام از پاسخگويي دقيق طفره رفته است، اما اين موضوع را تاييد کرده که در ماههاي آينده، شاهد توسعه خانواده R18 خواهيم بود. وقتي که از او درباره احتمال عرضه مدل کوچکتر پرسيدند، او گفته که ايده جذابي به نظر ميآيد.
شرام خاطر نشان کرده که کروزرها، مهمترين سگمنت موتورهاي بالاي 500 سي سي هستند. با جمع بندي گفتههاي شرام، ميتوان اين گونه برداشت کرد که R18 پايان حضور ب ام و در کلاس کروزرها نيست و احتمال عرضه مدلهاي جديد و کوچکتر از آن هم به شکلي قوي وجود دارد.
در واقع اگر ب ام و بخواهد به سنت نامگذاري R بر روي کروزرهايش پايبند بماند، R11 شايد بهترين نام محتمل براي نسخه کوچکتر R18 ميتواند باشد. ب ام و ميتواند از پيشرانه 1,170 سي سي باکسري بسيار قدرتمندش در اين محصول بهره ببرد.
اين پيشرانه تويين توربو به راحتي در هر کروزري قابل استفاده است. اگر به دنبال کروزرهاي جديد از سوي بيمر هستيد، فعلا بايد منتظر بمانيد. شايد حداقل تا پايان امسال.