شورلت کورویر رمپساید، غیرمعمولترین پیکاپ تاریخ!

پدال/ شايد با شورلت کوروير آشنايي داشته باشد. يک خودروي موتور عقب ارزانقيمت که براي رقابت با فولکسواگن بيتل ساخته شده بود؛ اما آنچه ممکن است ندانيد اين است که شورلت نسخهٔ پيکاپ اين خودرو را هم ساخته بود. کوروير پيکاپ که با نام رمپسايد شناخته ميشد، در سال ۱۹۶۱ يعني يک سال پس از معرفي کوروير سواري همراه با نسخهٔ ون معرفي شد. نسخههاي ون و پيکاپ کوروير پاسخ شورلت به فولکسواگن ترنسپورتر بودند که محبوبيت زيادي بين کسبه پيدا کرد بودند. اين نسخههاي کوروير به دليلي فاصلهٔ محوري ۹۵ اينچي (۲۴۱ سانتيمتر) با عنوان کوروير ۹۵ شناخته ميشدند.
در اين پيکاپ، طرح موتور عقب هوا خنک کوروير سواري حفظ شده و يک پيشرانهٔ ۲.۴ ليتري شش سيلندر تخت هوا خنک با ۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۳ نيوتن متر گشتاور در عقب نصب شده بود؛ اما نصب پيشرانه در عقب کوروير رمپسايد تنها ويژگي عجيب آن نبود زيرا طراحان شورلت براي دسترسي به قسمت بار خودرو نيز شيوهٔ عجيب و البته منحصربهفردي را در نظر گرفته بودند. در رمپسايد علاوه بر درب بار معمولي که در پشت خودرو وجود داشت، يک درب ديگر هم در سمت راست آن تعبيه شده بود که وقتي باز ميشد، مثل يک رمپ عمل ميکرد و امکان بارگيري و تخليهٔ آسان اشياء خصوصاً اشياء چرخدار مثل موتورسيکلت را فراهم ميکرد. البته به خاطر قرارگيري پيشرانه در عقب، قسمت بار اين پيکاپ در قسمت انتهايي برجسته بود که اين موضوع کمي از کارايي آن کم ميکرد.
حال يک دستگاه کوروير رمپسايد مدل ۱۹۶۲ براي فروش گذاشته شده است. اين خودرو که به دليل رنگ بيروني خود «نارنجي بزرگ» لقب گرفته، توسط RM Sotheby به حراج گذاشته شده است. در سال ۱۹۶۲ تنها ۴۱۰۲ دستگاه کوروير رمپسايد ساخته شد که اين يکي از آنها است. اين خودرو کاملاً بازسازي شده و در شرايط عالي قرار دارد و از ويژگيهايي مثل رنگ بيروني نارنجي و سفيد، قالپاقهاي سيمي و تريم بيروني دولوکس برخوردار است. در داخل خودرو نيز تودوزي قهوهاي و کِرمي کار شده که با رنگ بيروني هماهنگ است.
مالک کنوني اين کوروير رمپسايد ۱۹۶۲ آنرا در سال ۲۰۱۷ در فرانسه خريداري کرده و بازسازي آنرا در ايالاتمتحده انجام داده است. سپس خودرو به اروپا منتقل شد و هماکنون در سوئيس قرار دارد. قيمت تخميني اين پيکاپ کلاسيک جالب بين ۳۵ تا ۴۰ هزار يورو اعلام شده است.