پدال/ خرید نسخه پایه از یک خودرو به معنی عدم هیجان در تجربه سرعت‌های بالا نخواهد بود. بله قطعاً دیدن شتاب گیری سوپرکارها و دستیابی به سرعت‌های بالای ۳۰۰ کیلومتر در ساعت جذاب است اما پس تکلیف خودروهای کند چه می‌شود؟ خودروهای کند سقف سرعت محدودی دارند و اگرچه سرعتشان بسیار پایین‌تر از سرعت سوپرکارهای مدرن است اما شاید بهتر باشد تست شتاب و سرعت ب‌ام‌و سری ۱ را در اتوبان تماشا کنید و بهتر بتوانید در این باره به نتیجه برسید.

ب‌ام‌و ۱۱۸i کد F40 که در این ویدئو مشاهده می‌شود خودرویی برای تست شتاب روزمره نیست. نیروبخش این خودرو پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری‌ای است که در اکثر محصولات مینی و تریم های پایین‌تر محصولات ب‌ام‌و بکار رفته است. این پیشرانه کوچک و توربو قدرت ۱۴۰ اسب بخاری و گشتاور ۲۰۰ نیوتون متری دارد.

این هاچبک نسبتاً سبک‌وزن (۱۲۹۰ کیلوگرم) شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت حدود ۸ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۱۳ کیلومتر در ساعتی دارد. دستیابی به سرعت فراتر از ۱۶۰ کیلومتر در ساعت با این خودرو برخلاف پیشرانه کم‌حجم آن به راحتی صورت می‌گیرد. حتی در شرایط آب و هوایی نه چندان مساعد و حضور دو نفر در خودرو، ب‌ام‌و ۱۱۸i بدون هرگونه زحمتی به سقف سرعت خود می‌رسد.

همه‌چیز بسیار احساس‌برانگیز به نظر می‌رسد اما زمانی که یک پورشه کاین ظاهر می‌شود وضعیت تغییر می‌کند. از آنجایی که راننده ب‌ام‌و به دنبال تست سرعت حداکثری است بنابراین کاین به راحتی راه خود را ادامه داده و پرفورمنس خود را به رخ خودروهای ضعیف‌تر می‌کشد!

در اتوبان برنده و بازنده‌ای وجود ندارد زیرا هر فردی که به‌صورت قانونی بتواند به سقف سرعت خودروی خود برسد برنده است. ما تاکنون تست سرعت اکثر سوپرکارها را دیده‌ایم اما تماشای شتاب گیری خودرویی که در دسترس افراد بیشتری است جذابیت دیگری دارد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar