دستاورد بزرگ نیسان در کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن در خودروهای خود
تسنيم/ شرکت خودروسازي نيسان موتور اعلام کرد که با استفاده از فناوري در حال توسعه هيبريد و موتورهاي تمام برقي خود، مي تواند انتشار گاز دي اکسيد کربن در خودروها را به شدت کاهش دهد.
شرکت ژاپني نيسان موتور اعلام کرد که با استفاده از فناوري در حال توسعه هيبريد و موتورهاي تمام برقي خود که مي تواند منجر به کاهش شديد انتشار گاز دي اکسيد کربن در خودروها شود، به بازده گرمايي 50 درصدي دست پيدا کرده است.
به گفته اين شرکت، اين سطح جديد از بازده گرمايي مصرف سوخت را 25 درصد نسبت به سطح بازده گرمايي 40 درصد در موتور تمام برقي e-POWER در آينده بهبود مي بخشد.
اين شرکت در بيانيه اي گفت: آخرين رويکرد نيسان در زمينه توليد موتور، بازده گرمايي را به سطوح پيشرو در جهان رسانده است و متوسط بازده حرارتي صنعت خودرو را که در حال حاضر 40 درصد مي باشد، افزايش مي دهد و امکان کاهش بيشتر انتشار گاز CO2 خودرو را فراهم مي کند.
بر اساس اين گزارش، شرکت نيسان مشخص نکرد که فناوري e-POWER با 50 درصد بازده حرارتي چه زماني راه اندازي مي شود.
توشي هيرو هيرايي، معاون ارشد بخش نيروگاه و مهندسي خودروهاي برقي نيسان، روز جمعه به خبرنگاران گفت که اين خودروساز براي کاهش انتشار گاز CO2 در هنگام رانندگي ، بازده حرارتي e-POWER را به حداکثر مي رساند.
فناوري e-POWER که براي اولين بار در سال 2016 در ژاپن معرفي شد، از يک موتور بنزيني براي شارژ کردن باتري شارژ کننده وسيله نقليه استفاده مي کند.
هيرايي گفت: 50 سال طول کشيد تا بازده حرارتي (موتورهاي معمولي) از 30 به 40 درصد افزايش يابد.