نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

صدای کدام V10 جذاب‌تر است؟ لکسس LFA یا پورشه کاررا GT؟

منبع
پدال
بروزرسانی

پدال/ همواره از لکسس LFA و پورشه کاررا GT به‌عنوان خوش‌صداترين خودروهاي تاريخ ياد مي‌شود اما در بين اين دو سوپرکار V10، صداي کدام‌يک بهتر است؟

ويدئوي بالا قصد دارد به اين سؤال پاسخ دهد. در يک سمت ميدان سامورايي ژاپني قرار دارد. LFA که بين دسامبر ۲۰۱۰ تا دسامبر ۲۰۱۲ به توليد مي‌رسيد، اوج توانايي‌هاي لکسس را نشان مي‌داد. اين ماشين که تنها ۵۰۰ دستگاه از آن ساخته شده، به دليل پيشرانهٔ ۴.۸ ليتري V10 تنفس طبيعي خود مورد تحسين جهاني قرار گرفت. اين پيشرانه که با همکاري ياماها توسعه يافته، ۵۶۰ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نيوتن متر گشتاور دارد. اين موتور که از پيستون‌هاي آلومينيومي فورج‌کاري شده و شاتون‌هاي تيتانيومي فورج‌کاري برخوردار است، سمفوني فوق‌العاده‌اي را مي‌نوازد.

در اين کليپ مي‌توانيد آواز خواندن جذاب LFA را نه‌فقط در يک پارکينگ بسته بلکه در جاده‌اي باز هم بشنويد. در گوشه‌اي ديگر، پورشه کاررا GT قرار دارد که البته در اين ويدئو فقط در پارکينگ غرش مي‌کند. اين سوپرکار آلماني بين سال‌هاي ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷ توليد شد و مثل LFA به نيروگاه V10 مجهز است اما اين موتور حجم بيشتري برابر با ۵.۷ ليتر دارد و خروجي آن‌هم با ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۵۹۰ نيوتن متر گشتاور بيشتر است. بااين‌حال، آيا پيشرانهٔ کاررا GT صداي بهتري هم دارد؟ شما مي‌توانيد خودتان دراين‌باره نتيجه‌گيري کنيد اما به نظر ما، V10 کم‌حجم‌تر LFA صداي هيجان‌انگيزتري دارد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar