نماد آخرین خبر

لیرموزین حراج شد؛ ترکیب عجیبی از جت شخصی و یک لیموزین بدفروش

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
لیرموزین حراج شد؛ ترکیب عجیبی از جت شخصی و یک لیموزین بدفروش

ديجياتو/ براي بار دوم در ۹ ماه اخير، ليموزين گران قيمت Learmousine که بيشتر به يک جت شخصي شباهت دارد، در حراجي شرکت کرد. نخستين بار که سر و کله اين ليموزين عجيب و غريب در دنياي خودروها پيدا شد، سال ۲۰۱۹ بود که در اپيزودي از مجموعه Ridiculous Rides مورد استفاده قرار گرفت. گويا مالک اين ليموزين، چيزي بيش از ۱ ميليون دلار براي ساخت آن، هزينه کرده بود. اما او در آن زمان تمايل داشت که فقط نيمي از حق مالکيت آن را به قيمت ۵ ميليون دلار، به فروش برساند.

 

رويداد حراجي Mecum که از تاريخ ۲۳ تا ۲۸ ماه ژوئن ۲۰۲۰ برگزار شد، اولين بار اين خودرو را وارد پروسه قيمت گذاري کرد. اما فروش « ليرموزين » در آن حراجي با شکست مواجه شد. چرا که کسي حاضر به پرداخت بيش از ۶۰۰,۰۰۰ دلار براي تصاحب آن، نبود. اما گويا امسال هم حراجي Mecum بار ديگر در تلاش است که براي ليرموزين مشتري پيدا کند. اين حراجي در سال ۲۰۲۱، در تاريخ ۱۴ تا ۲۲ ماه مي، برگزار مي‌گردد.

ليرموزين قبل از آنکه توسط « دن هريس » به يک ليموزين اشرافي بدل شود، يک جت شخصي بوده‌است. هريس بدنه اين جت را به يک شاسي استيل سفارشي اتصال داد که پروسه انجام اين کار به گفته خودش، ۲ سال تحت تحقيق، مطالعه و طراحي بوده است.

رنگ استفاده شده براي بدنه بيروني ليرموزين، قرمز آبنباتي غليظ است و از آنجا که اين وسيله نقليه ديگر قرار نيست حکم يک جت شخصي را بازي کند، در محل نصب موتورهاي توربيني جت، اسپيکرهاي غول آسا قرار داده اند.

قواي محرک ليرموزين را پيشرانه V8 شورولت ورتک که يک تراک نيمه سنگين است، تشکيل مي‌دهد. اين پيشرانه ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارد، حال آنکه وزن ليرموزين به ۵,۴۴۳ کيلوگرم (۱۲,۰۰۰ پوند) مي‌رسد!

با اين وجود، ليرموزين همچنان قادر است تا ۱۶۰ کيلومتر بر ساعت، سرعت بگيرد. زماني که اين ليموزين غول آسا در حراجي سال گذشته شرکت کرد، قرار بود که همراه با يک تريلر ۴۴ فوت که توسط يک دستگاه شورولت ۲۵۰۰ HD مدل ۲۰۱۵ کشيده مي‌شد، تحويل خريدار داده شود.

درباره حراجي امسال، هيچ اشاره‌اي به اين موضوع نشده که آيا ليرموزين اين بار هم همراه با تريلر و کشنده به فروش مي‌رسد يا نه؟

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره