نماد آخرین خبر

ایلان ماسک: کامیون تسلا امسال هم به بازار نمی‌آید

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
ایلان ماسک: کامیون تسلا امسال هم به بازار نمی‌آید

ديجياتو/ توييت جديدي از ايلان ماسک نشان مي‌دهد که اولين کاميون تسلا يا همان Semi Truck، قطعا در سال ۲۰۲۱ وارد بازار نخواهد شد. تسلا که اولين بار Semi Truck را در اواخر سال ۲۰۱۷ به نمايش در آورد، قول داده بود که از سال ۲۰۱۹ اين کاميون را به دست خريداران مي‌رساند. اما ۲۰۱۹ گذشت و هيچ خبري از نخستين تراک تسلا نشد. چندي پيش گفتند که احتمالا نخستين نمونه‌هاي اين کاميون در سال ۲۰۲۱ تحويل داده مي‌شوند، اما اين اتفاق هم اکنون منتفي به نظر مي‌رسد.

توييت ايلان ماسک در حقيقت، در پاسخ به پرسش يکي ديگر از کاربران شبکه توييتر درباره تاريخ عرضه رسمي و ورود کاميون تسلا به بازار بوده است. اما ايلان در اين توييت رسما اعلام کرد که تا پايان ۲۰۲۱ قرار نيست که پاي اين کاميون الکتريکي تمام خود ران به جاده‌ها باز شود. ايلان در اين توييت گفته است: « ما اکنون با کمبود شديد سلول‌هاي باتري مواجه‌ايم، اما احتمالا اين مشکل را سال آينده بر طرف مي‌کنيم. »

شايد مهم‌ترين دليل تاخير تسلا در تجاري سازي Semi Truck، استفاده از باتري‌هاي سلولي جديد با کد ۴۶۸۰ باشد. اين موضوع را رسانه Electrek هم تاييد کرده است. تسلا اين باتري‌هاي جديد را سال گذشته معرفي کرد و اخيرا توليد آزمايشي آنها را در کارخانه فريمونت، کليد زد.

اما تسلا در نظر دارد که به زودي ظرفيت توليد اين باتري‌ها را افزايش دهد و چندين گيگا وات ساعت از سلول‌هاي ۴۶۸۰ را در آينده به توليد برساند. اين سلول‌ها در کارخانه گيگا فکتوري در برلين آلمان هم توليد خواهند شد تا در محصولات ديگر تسلا همچون مدل Y نيز استفاده شوند.

در ابتدا، گفته مي‌شد که تسلا Semi Truck با توانايي پيمايش ۵۰۰ مايلي (۸۰۴) به بازار مي‌آيد. اما سال گذشته ايلان ماسک مدعي شد که برد حرکتي اين کاميون الکتريکي به ۶۰۰ مايل (۹۶۵ کيلومتر) به ازاي هر يک بار شارژ، افزايش يافته است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar