پدال/ در فوریه سال جاری میلادی ویدئویی از تست شتاب ب‌ام‌و ۱۲۸ti منتشر شد. در این ویدئو شاهد عملکرد احساس‌برانگیز این هاچبک دیفرانسیل جلوی آلمانی بودیم و حالا نوبت به مسابقه درگ این خودرو با یک هاچبک مشهور دیگر رسیده است. این بار ۱۲۸ti در برابر فولکس‌واگن گلف GTI جدید قرار گرفته است.

این دو خودرو حداقل روی کاغذ مشخصات نزدیکی دارند و باید مسابقه نفس‌گیری را تماشا کنیم اما این‌گونه نیست. ابتدا بیایید نگاهی به آمار و ارقام داشته باشیم.

۱۲۸ti به پیشرانه ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۶۲ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متر مجهز شده است. این قدرت باعث ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۶.۱ ثانیه‌ای می‌شود. این نیرو از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو فرستاده می‌شود.

اما در طرف مقابل گلف GTI قرار می‌گیرد که آن‌هم از پیشرانه ۲ لیتری توربو سود می‌برد. این نیروگاه آهنین خروجی ۲۴۱ اسبی و گشتاور ۳۷۰ نیوتون متری دارد اما این نیرو را یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ ها می‌فرستد.

همان‌گونه که می‌بینید تفاوت چندانی بین دو خودرو از نظر قدرت وجود ندارد. با توجه به اینکه ب‌ام‌و ۴۱ کیلوگرم سنگین‌تر است بنابراین هر دو خودرو کاملاً نزدیک به یکدیگر حس می‌شوند.

اما هاچبک داغ ولسفبورگ استارت بسیار بدی داشته و این امر باعث شده ۱۲۸ti پیروزی راحتی را به دست آورد. به نظر می‌رسد گلف GTI بنا به دلایلی همچون ESP یا گیربکس دوکلاچه در یافتن کشش کافی به تقلا افتاده است. به‌هرحال مطمئنیم که گلف می‌توانست بهتر از این‌ها عمل کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar