قدرتنمایی قلدرها! به صف شدن دورانگو هلکت، اوروس و جیپ تراک هاوک
پدال/ شاسي بلندهاي امروزي اصلاً کلافه کننده نيستند. خودروهاي بزرگتر از محفظه پيشرانه بزرگتري برخوردار هستند و خودروسازان نيز ميخواهند اين محفظه را با اسبهاي پرقدرت پر کنند.
شرکتهاي سطح بالايي همچون لامبورگيني اين کار را با توليد اوروس انجام دادهاند و برندهاي رده مياني همچون داج و جيپ هم از اين کار استقبال نمودهاند. اين شرکتها شاسي بلندهاي پرفورمنس خود را توليد ميکنند اما وقتي اين خودروها باهم سرشاخ شوند وضعيت چگونه خواهد بود؟ جديدترين ويدئوي کانال يوتيوب تراتل هاوس به اين سؤال هيجانانگيز پاسخ داده است.
داج دورانگو SRT هلکت و جيپ گرند چروکي تراک هاوک از يک پيشرانه مشترک يعني نيروگاه ۸ سيلندر ۶.۲ ليتري سوپرشارژردار استفاده ميکنند اما قدرت آنها اندکي فرق ميکند. داج قدرت ۷۱۰ اسبي داشته درحاليکه جيپ خروجي ۷۰۷ اسبي را ارائه ميکند. پيشرانه ياد شده در هر دو خودرو گشتاور ۸۷۴ نيوتون متري توليد ميکند. اوروس نيز به پيشرانه ۸ سيلندر ۴ ليتري توئين توربو با خروجي ۶۵۰ اسبي و گشتاور ۸۵۰ نيوتون متري مجهز است.
در مسابقه اول هر سه خودرو از لانچ کنترل استفاده ميکنند اما دورانگو در ابتدا پيش ميافتد و دو خودروي ديگر نميتوانند به آن نزديک شوند. اوروس دو رقيب آمريکايي را دنبال ميکند اما دماي پايين محيط کشش خودرو را در زمان لانچ تحت تأثير قرار داده است. مسابقه دوم بدون لانچ کنترل برگزار ميشود هرچند نتايج تغييري نميکنند و دورانگو زودتر به خط پايان ميرسد. آخرين درگ در حالت رولينگ يا حرکت برگزار شده و اهميت کشش را يادآوري ميکند. لامبورگيني در اين بخش از دو رقيب پيش ميافتد و تنها پيروزي خود را به دست ميآورد. ديگر سورپرايز اين درگ به جيپ مربوط ميشود که دورانگو را پشت سر گذاشته و دوم ميشود.
در کل هر سه شاسيبلند پرفورمنس مشابهي را در پيست نمايش دادهاند و هيچيک از آنها برتري قابلتوجهي بر ديگري ندارد. قطعاً مشتاقيم اين درگ در آب و هوايي با دماي بالاتر نيز برگزار شود تا ببينيم اوروس ميتواند بر دو رقيب پرقدرت خود فائق آيد يا خير.