رونمایی رسمی آئودی A6 E-Tron کانسپت
پدال/ آئودي A6 مشهوري که ما ميشناسيم اندکي متفاوتتر از نسخه عرضه شده در چين است. اين خودرو در چين فقط با فاصله بين محوري بيشتر يا همان L توليد ميشود؛ اما ارباب حلقهها در نمايشگاه شانگهاي ۲۰۲۱ نسخه ديگري از A6 را معرفي کرده، مدلي که انتظارش را نداشتيم. نه ما درباره الکتريکي بودن اين خودرو صحبت نميکنيم بلکه منظور ما استايل بدنه اين کانسپت است که به فرم يک سدان نيست. در واقع A6 E-Tron کانسپت در قامت يک اسپورت بک نرم و روان مشابه A5 و A7 معرفي شده است.
جداي از نامگذاري جالب، A6 E-Tron پروفايل کلي زيبا و رينگهاي ۲۲ اينچي بزرگي دارد که نکته مشخص آن حذف آينهبغلهاي سنتي و استفاده از دوربين و البته حذف دستگيرههاي درب ميباشد. با طول/عرض/ارتفاع به ترتيب ۴.۹۶/۱.۹۶/۱.۴۴ متري، A6 E-Tron تقريباً ابعادي مشابه A7 اسپورت بک دارد.
موضوع احساسبرانگيز اين خودرو چراغهاي جلوي ماتريکس LED است که به عنوان پروژکتور هم ميتوانند عمل کنند. اين تکنولوژي را پيش از اين نيز ديدهايم اما آئودي با توليد يک بازي ويدئويي مخصوص گوشيهاي هوشمند يک پله فراتر رفته و آن را روي ديوار نيز تابانده است.
در بخش عقب شاهد نوار نوراني پهني هستيم که از عناصر OLED ديجيتال مشابه Q5 فيس ليفت استفاده کرده است. ارباب حلقهها مدعي است اين تکنولوژي تقريباً شخصيسازي نامحدودي را در اختيار مالک قرار داده و حتي ميتوان طرحهاي سهبعدي جذابي را نيز خلق کرد.
همانگونه که انتظار ميرفت اين کانسپت بر پايه پلتفرم PPE شکل گرفته است. Q6 E-Tron و نسل بعدي پورشه ماکان اولين محصولاتي خواهند بود که از PPE استفاده خواهند کرد. A6 E-Tron نيز داراي دو پيشرانه الکتريکي با قدرت ۴۷۰ اسب بخار و گشتاور ۸۰۰ نيوتون متر ميباشد. اين خودروي مفهومي شتاب صفر تا ۱۰۰ کيلومتر در ساعت زير ۴ ثانيه دارد.
کانسپت ارباب حلقهها که در نمايشگاه شانگهاي معرفي شده از ويژگيهاي احساسبرانگيزي همچون سيستم چهار چرخ محرک کواترو و سيستم تعليق بادي سود ميبرد. باتري ۱۰۰ کيلووات ساعتي اين خودرو بين اکسلها قرار گرفته تا توزيع وزن مناسبي صورت پذيرد. A6 E-Tron همچنين توانايي شارژ سريع با حداکثر شارژر ۲۷۰ کيلوواتي را دارد؛ بنابراين تنها در ۱۰ دقيقه ميتوان بيش از ۳۰۰ کيلومتر برد را به دست آورد. همچنين ۸۰ درصد باتري در کمتر از ۲۵ دقيقه شارژ ميشود.
اين خودرو شعاع حرکتي بيش از ۷۰۰ کيلومتري بر پايه تستهاي WLTP دارد. اين عملکرد خوب نه تنها با باتري نسبتاً بزرگ بلکه با بدنه آئروديناميکي که ضريب درگ ۰.۲۲ دارد به دست ميآيد. البته مرسدس EQS با ضريب درگ ۰.۲۰ عملکرد آئروديناميکي بهتري دارد.
آئودي فعلاً تصاوير کابين A6 E-Tron را منتشر نکرده اما گفته که اين خودرو نشانهاي از محصولات آتي ميباشد.