پدال/ این بار می‌خواهیم یک کار عادی را گزارش کنیم: تخت گاز ب‌ام‌و M3 در وطن خود یعنی اتوبان‌های بدون محدودیت سرعت آلمان! وقتی بحث تولید موشک‌های زمینی می‌شود به سختی می‌توان از عهده محصولات ب‌ام‌و M برآمد. این شرکت محصولاتی می‌سازد که چه در نوربرگ رینگ و چه در اتوبان عملکرد درخشانی را بر جای می‌گذارند. به تازگی کانال یوتیوب AutoTopNL با M3 مجهز به گیربکس دستی به دل جاده زده است.

ب‌ام‌و M3 جدید که با کد G80 شناخته می‌شود حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در پشت این خودرو تاریخچه و میراثی درخشان قرار دارد. G80 همچنین از زبان طراحی جدیدی سود می‌برد که شاید باب میل افراد زیادی نباشد اما قطعاً تمایز بسیار زیادی دارد. هرچند شاید بتوان گفت گاهی اوقات پرفورمنس بسیار عالی این خودرو برادر کوپه‌اش یعنی M4 تحت تأثیر جلوپنجره بسیار بزرگ قرار می‌گیرد.

به‌هرحال امروز می‌خواهیم درباره سرعت‌های بالای بزرگراهی صحبت کنیم. ب‌ام‌و M3 در دو نسخه استاندارد که و کامپتیشن عرضه می‌شود که در نسخه اول از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو با قدرت ۴۷۳ اسب بخار و گشتاور ۵۵۰ نیوتون متر سود می‌برد. نسخه کامپتیشن نیز از همین پیشرانه استفاده کرده اما بهبودهای رخ داده باعث کسب قدرت ۵۰۳ اسبی و گشتاور ۶۵۰ نیوتون متری شده‌اند.

اگر به دنبال گیربکس دستی در M3 هستید باید مدل پایه را انتخاب کنید. متأسفانه قدرت و گشتاور اضافی مدل کامپتیشن برای گیربکس دستی سنگین هستند و بنابراین برای تعویض دنده‌ها توسط دستان خودتان باید به سراغ مدل استاندارد بروید.

اگر به دنبال یک سوپر سدان چهارفصل هستید بهتر است منتظر نسخه چهار چرخ محرک این خودرو بمانید که قول شتاب بهتر را داده است. اگرچه سیستم چهار چرخ محرک در تست‌های پرسرعتی همچون تخت گاز در اتوبان کمک خیلی زیادی نمی‌کند اما بر کاربردی بودن این خودرو در شرایط آب و هوایی مختلف می‌افزاید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar