تاختوتاز بیرحمانه با بامو M3 جدید دنده دستی!
پدال/ اين بار ميخواهيم يک کار عادي را گزارش کنيم: تخت گاز بامو M3 در وطن خود يعني اتوبانهاي بدون محدوديت سرعت آلمان! وقتي بحث توليد موشکهاي زميني ميشود به سختي ميتوان از عهده محصولات بامو M برآمد. اين شرکت محصولاتي ميسازد که چه در نوربرگ رينگ و چه در اتوبان عملکرد درخشاني را بر جاي ميگذارند. به تازگي کانال يوتيوب AutoTopNL با M3 مجهز به گيربکس دستي به دل جاده زده است.
بامو M3 جديد که با کد G80 شناخته ميشود حرفهاي زيادي براي گفتن دارد. در پشت اين خودرو تاريخچه و ميراثي درخشان قرار دارد. G80 همچنين از زبان طراحي جديدي سود ميبرد که شايد باب ميل افراد زيادي نباشد اما قطعاً تمايز بسيار زيادي دارد. هرچند شايد بتوان گفت گاهي اوقات پرفورمنس بسيار عالي اين خودرو برادر کوپهاش يعني M4 تحت تأثير جلوپنجره بسيار بزرگ قرار ميگيرد.
بههرحال امروز ميخواهيم درباره سرعتهاي بالاي بزرگراهي صحبت کنيم. بامو M3 در دو نسخه استاندارد که و کامپتيشن عرضه ميشود که در نسخه اول از پيشرانه ۶ سيلندر ۳ ليتري توئين توربو با قدرت ۴۷۳ اسب بخار و گشتاور ۵۵۰ نيوتون متر سود ميبرد. نسخه کامپتيشن نيز از همين پيشرانه استفاده کرده اما بهبودهاي رخ داده باعث کسب قدرت ۵۰۳ اسبي و گشتاور ۶۵۰ نيوتون متري شدهاند.
اگر به دنبال گيربکس دستي در M3 هستيد بايد مدل پايه را انتخاب کنيد. متأسفانه قدرت و گشتاور اضافي مدل کامپتيشن براي گيربکس دستي سنگين هستند و بنابراين براي تعويض دندهها توسط دستان خودتان بايد به سراغ مدل استاندارد برويد.
اگر به دنبال يک سوپر سدان چهارفصل هستيد بهتر است منتظر نسخه چهار چرخ محرک اين خودرو بمانيد که قول شتاب بهتر را داده است. اگرچه سيستم چهار چرخ محرک در تستهاي پرسرعتي همچون تخت گاز در اتوبان کمک خيلي زيادي نميکند اما بر کاربردي بودن اين خودرو در شرايط آب و هوايي مختلف ميافزايد.