نماد آخرین خبر

یادی از سدان لوکس نیسان پرزیدنت JS ، مرسدس S کلاس ژاپنی‌ها!

منبع
پدال
بروزرسانی
یادی از سدان لوکس نیسان پرزیدنت JS ، مرسدس S کلاس ژاپنی‌ها!

پدال/ نيسان پرزيدنت در طول ۴۵ سالي که روي خط توليد حضور داشت هرگز در بازارهاي خارج از ژاپن عرضه نشد. جداي از محصولات اينفينيتي، نيسان ماکسيما هنوز هم بزرگ‌ترين و لوکس‌ترين سدان اين خودروساز ژاپني است که در بازار آمريکا عرضه مي‌شود. در واقع در اوايل دهه ۹۰ ميلادي اينفينيتي Q45 اساساً نسخه کوتاه‌تر از نسل دوم پرزيدنت بوده است. تنها هدف برند اينفينيتي رقابت با بازوهاي لوکس تويوتا و هوندا يعني لکسس و آکورا و البته مرسدس بنز بوده است.

ژرمن‌ها چندين دهه بود که خودروسازان ژاپني را خيلي جدي نمي‌گرفتند اما آسيايي‌ها به دقت اقدامات اروپايي‌ها را تحت نظر داشتند. هدف آن‌ها کپي کردن نبود. هوندا با عرضه نسل اول NSX شبيه‌سازي اقدامات فراري و لامبورگيني را انجام داد؛ و حالا مي‌دانيم که اين خودرو چقدر دوست‌داشتني است…

لکسس نه تنها نسل اول LS را در نمايشگاه توکيو ۱۹۸۹ معرفي کرد بلکه نيسان نيز از نسل جديد پرزيدنت پرده‌برداري نمود. LS گزينه جذاب‌تري بود اما پرزيدنت نيز به عنوان يک سدان لوکس و بزرگ خوش درخشيد. نيروبخش نيسان پرزيدنت پيشرانه ۸ سيلندر ۴.۵ ليتري تنفس طبيعي با قدرت ۲۷۸ اسب بخار بود. Q45 نيز از همين پيشرانه و گيربکس ۴ سرعته اتوماتيک استفاده مي‌کرد. خبري از سيستم چهار چرخ محرک نبود بنابراين نيروي توليدي فقط به چرخ هاي عقب منتقل مي‌شد. سدان هاي لوکس ديفرانسيل جلو در آن زمان اصلاً وجود نداشتند.

پرزيدنت به‌صورت استاندارد با طيف وسيعي از تجهيزات همچون صندلي‌هاي چرمي، کيسه هواي سرنشين عقب و… عرضه مي‌شد. اين سدان لوکس در بازار ژاپن جايگزين بسيار جذابي براي خودروهاي مرسدس S کلاس، ب‌ام‌و سري ۷ و آئودي A8 شد.

پرزيدنت همانند تويوتا سنچوري و سلسيور مختص ژاپن با ويژگي‌هاي لوکس زياد و قابليت اطمينان بالا نسبت به مبلغ پرداختي توليد شد. ژرمن‌ها متوجه اين خودرو شدند. يافتن اينفينيتي Q45 کارکرده اما تميز کار آساني نيست اما وقتي که مي‌توان اين نيسان پرزيدنت ۱۹۹۴ فروشي در ميشيگان را خريداري کرد پس چرا بايد دنبال گزينه‌هاي ديگر رفت؟ اين نسخه که فاصله بين محوري کوتاهي دارد با کارکرد حدود ۷۲ هزار کيلومتري در ليست فروش قرار گرفته و داراي تجهيزاتي همچون کروز کنترل، قفل و آينه‌هاي برقي، سيستم تهويه مطبوع ديجيتال، پشت‌سري‌هاي تاشونده، صندلي‌هاي برقي و حتي رينگ‌هاي اصلي است.

قيمت اين خودرو فقط ۱۰۹۰۰ دلار بوده که بسيار مناسب است. پرزيدنت خودرويي شيک‌تر بوده و نشان دهنده تلاش ژاپني‌ها براي شکست دادن ژرمن‌ها مي‌باشد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره