حقوق مدیران خودروسازی در سال ۲۰۲۰
خودرو بانک/ مري بارا Mary Barra مديرعامل جنرال موتورز بيشترين حقوق يک مدير در بين سه شرکت خودروسازي بزرگ آمريکا در سال ۲۰۲۰ را کسب کرد که مبلغي معادل ۲۳.۷ ميليون دلار بوده است. بنا بر گزارشها، او حقوق پايه ۲ ميليون دلاري دارد، اما پاداشهاي کوتاهمدت ۳.۸ ميليون دلاري و ۱۳.۱ ميليون دلار سهام اين شرکت را هم دريافت کرده است.
در سال ۲۰۲۰، مايک منلي قبل از ادغام گروه فيات کرايسلر با پژو سيتروئن و تشکيل استلانتيس، مديرعامل فيات کرايسلر بود و ۱۴.۲ ميليون دلار حقوق گرفت. فورد در اکتبر ۲۰۲۰ مديرعامل خودش را تغيير داد. در سال گذشته، جيم هکت رئيس قبلي ۱۶.۷ ميليون دلار و جيم فارلي رئيس جديد ۱۱.۸ ميليون دلار حقوق دريافت کردند.
تسلا هم حقوق مديران خود را اعلام کرد. ايلان ماسک هيچ حقوقي در سال ۲۰۲۰ دريافت نکرده است. با اين حال، او به شش نقطه عطف از پيش تعيينشده در قرارداد خود دست يافته است. اين موفقيت به او اجازه ميدهد ۵۰.۶ ميليون سهم از اين شرکت را به ازاي هر سهم ۷۰.۰۱ دلار خريداري کند. در حال حاضر سهام اين شرکت با مبلغ ۷۰۰ دلار به ازاي هر سهم معامله ميشود، يعني ماسک ميتواند با فروش سهام خودش حدود ۳۲ ميليارد دلار سود کند. البته در قرارداد او با تسلا ذکر شده است که او بايد قبل از فروش سهام خودش آن را به مدت پنج سال نگه دارد.
جيم فارلي
در مقايسه با رؤساي بقيه شرکتهاي خودروسازي، لوئيس کاميلري مديرعامل فراري، قبل از اينکه ناگهان در ۱۰ دسامبر ۲۰۲۰ از سمت خود کنارهگيري کند، حقوق ۴۵۳،۳۶۵ دلاري را براي يکسال دريافت کرده بود. ۳۶۳،۹۶۰ دلار از آن حقوق پايه او و ۱۱،۸۸۶ دلارش مزاياي شغلي بودند که شامل دسترسي به يک خودروي شرکت فراري ميشد.
اولا کالنيوس مديرعامل شرکت دايملر در سال ۲۰۱۹ حقوقي معادل ۱.۶ ميليون دلار و پاداشي معادل ۴.۲ ميليون دلار دريافت کرد. وي در سال ۲۰۲۰، به عنوان بخشي از واکنش اين شرکت خودروسازي به بحران کرونا ۲۰ درصد حقوق کمتري دريافت کرد.
پيدا کردن اطلاعات درباره حقوق مديرعامل شرکتهاي خودروسازي ژاپني کار دشواري است. در سال ۲۰۱۸، آکيو تويودا مديرعامل تويوتا حقوقي معادل ۳.۵ ميليون دلار دريافت کرده بود.