تست شتاب مازراتی MC20 جدید
پدال/ مازراتي در حال تجربه يک خانهتکاني اساسي بوده چراکه استلانتيس به دنبال بهروز کردن سبد محصولات اين شرکت و توليد خودروهايي جديد ميباشد. کراس اوور گريکالي جديد قرار است گاو شيرده اين برند ايتاليايي باشد اما سوپرکار MC20 نيز به همان اندازه اهميت داشته و گل سرسبد محصولات نيزه سه شاخ ايتاليايي از نظر پرفورمنس ميباشد.
MC20 بجاي آنکه يک آلفارومئوي بازنگري شده باشد از صفر توسعه يافته و محصولي کاملاً جديد محسوب ميشود. اين خودرو اخيراً در تست شتاب مجله موتور اسپورت شرکت کرده است. در ويدئوي منتشر شده ميتوانيم شتاب گيري سوپرکار پيشرانه وسط مازراتي و رسيدن به سرعت ۲۰۰ کيلومتر در ساعت را تماشا کنيم.
MC20 در حالت کورسا و فعال بودن لانچ کنترل شتاب بسيار خوبي نسبت به پيشرانه ۶ سيلندر خود دارد. اگرچه اشارهاي به زمان به دست آمده نشده اما به نظر ميرسد اين سوپرکار به خوبي ميتواند شتاب صفر تا ۱۰۰ کيلومتر در ساعت زير ۲.۹ ثانيهاي ادعايي مازراتي را ثبت کند. ايتالياييها همچنين گفتهاند اين خودرو شتاب صفر تا ۲۰۰ کيلومتر زير ۸.۸ ثانيه خواهد داشت.
شايد صداي توليدي پيشرانه بسيار جذاب نباشد اما احتمالاً دليل آن هماهنگي با قوانين آلايندگي سختگيرانه در اروپا باشد. به همين خاطر مازراتي از فيلتر ذرات بنزين استفاده کرده که روي صداي توليدي تأثير ميگذارد. در ساير بازارها که قوانين ديگري جريان دارند مازراتي ميتواند صداي بهتري ايجاد کند. البته يک سيستم اگزوز افترمارکتي قطعاً ميتواند اين مشکل را حل کند و پيشرانه Nettuno مازراتي بتواند تواناييهاي خود را به رخ همگان بکشد.
در آينده نسخههاي کانورتيبل و تمام الکتريکي MC20 نيز توليد خواهند شد اما اين دو مدل سنگينتر از مدل کوپه با وزن ۱۵۰۰ کيلوگرم خواهند بود. اين موضوع به ويژه درباره نسخه الکتريکي صدق ميکند چراکه از باتريهاي سنگينوزن استفاده خواهد کرد اما در عوض گشتاور آني پيشرانه الکتريکي آن ميتواند وزن بيشتر را جبران کند و حتي شتاب بهتري نسبت به مدل درونسوز داشته باشد.
مازراتي MC20 اگرچه خودروي توانايي است اما لوانته و گريکالي فروش بالاتري خواهند داشت هرچند اين سوپرکار ميتواند چهره مازراتي را در بازار ترميم کرده و بر اعتبار آن بيفزايد.