نماد آخرین خبر

معرفی مرسدس بنز EQT کانسپت، پیش‌نمایشی از ون جدید T کلاس

منبع
پدال
بروزرسانی
معرفی مرسدس بنز EQT کانسپت، پیش‌نمایشی از ون جدید T کلاس

پدال/ مرسدس بنز با معرفي کانسپت EQT، رسماً پيش‌نمايشي از ون جديد خود که T کلاس نام خواهد داشت ارائه کرده است. T کلاس نسخهٔ مسافري از ون کوچک مرسدس بنز محسوب مي‌شود که جايگزين سيتان کنوني خواهد شد اما موضوع عجيب اينکه نسخهٔ تجاري اين ون جديد همچنان با همان نام سيتان عرضه خواهد شد. مثل سيتان کنوني که بر اساس رنو کانگو ساخته شده، T کلاس هم از پلت‌فرم ون فرانسوي‌ها استفاده مي‌کند اما تيم طراحي مرسدس بنز ميزان تجمل آن‌را افزايش داده‌اند تا هيچ‌کس خريداران T کلاس را با يک کشاورز فرانسوي اشتباه نگيرد.

در جلوي EQT کانسپت، جلوپنجره‌اي مشابه EQS با انبوهي از ستاره‌هاي سه‌پر نوراني به همراه چراغ‌هاي LED باريک، مجموعهٔ بسيار جذابي را ايجاد کرده‌اند. در پروفيل جانبي خودرو، دستگيرهاي مخفي درها جلب‌توجه مي‌کنند درحالي‌که براي عقب اين ون جديد هم چراغ‌هاي عمودي زيبايي طراحي شده که توسط يک نوار LED در زير شيشهٔ عقب به هم متصل شده‌اند. اين ون ۴,۹۴۵ ميلي‌متري در هردو طرف به درهاي کشويي مجهز است که به‌اندازهٔ کافي باز مي‌شوند تا دسترسي آسان سرنشينان به صندلي‌هاي رديف دوم و سوم را فراهم کنند.

عليرغم طراحي بيروني جذاب و آينده‌نگرانهٔ EQT، در داخل خودرو از تريم آبي براق در کنسول مياني و دور دريچه‌هاي تهويه که صرف‌نظر کنيم، کابين اين ون کانسپت در مقايسه با C کلاس جديد و EQS کاملاً معمولي به نظر مي‌رسد. البته بايد توجه داشت که اين يک ون است و داخل آن نسبت به همتاي رنويي هنوز هم مکان بهتري براي گذراندن وقت خواهد بود زيرا راننده و سرنشينان در اينجا از غربيلک فرمان چندمنظوره، صندلي‌هاي چرمي ناپا، سيستم اطلاعاتي-سرگرمي MBUX و سانروف پانوراما بهره‌مند مي‌شوند.

حروف EQ در نام اين کانسپت نشان از قواي محرکهٔ الکتريکي آن دارد و يادآوري مي‌کند که تکنولوژي الکتريکي مرسدس بنز صرفاً به سدان‌ها و شاسي‌بلندها اختصاص ندارد. به همين دليل، مرسدس بنز اعلام کرده است که ون آيندهٔ T کلاس در کنار موتورهاي سنتي بنزيني و ديزلي، قطعاً نسخهٔ الکتريکي هم خواهد داشت. فعلاً اطلاعات رسمي در مورد قواي محرکهٔ T کلاس منتشر نشده اما مي‌توانيم انتظار ارائهٔ پيشرانه‌هاي ۱.۳ ليتري بنزيني و ۱.۵ ليتري ديزلي را داشته باشيم که هردو ساخت رنو هستند.

 
 

به همين ترتيب انتظار داريم همانند رنو کانگو E-Tech در اينجا هم شاهد يک موتور الکتريکي ۱۰۱ اسب بخاري در ترکيب با باتري‌هاي ۴۵ کيلووات ساعتي باشيم. اين ترکيب بردي ۲۶۵ کيلومتري را فراهم مي‌سازد. T کلاس و EQT هردو در تاسيسات رنو در Maubeuge فرانسه توليد خواهند شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar