
۱۰ اتومبیلی که قرار است در سال ۲۰۲۱ بدرخشند

باشگاه خبرنگاران/ در اين گزارش ليستي از خودروهاي سال ۲۰۲۱ آمده است که قرار است قدرت نمايي کنند.
سال ۲۰۲۰ يکي از جذاب ترين سال ها براي نمايش خودروهاي لوکس بود، از تسلا مدل Y سازگار با محيط زيست و همه کاره و جنسيس G۸۰ شيک گرفته تا رام ۱۵۰۰ TRX وحشي و شورولت Corvette، در سال ۲۰۲۰ رونمايي شدند. با نگاهي به سال جديد، احتمالاً در سال ۲۰۲۱ خودروهاي بهتر هم رونمايي شوند.
خودروسازان در حال آماده کردن وسايل نقليه سريعتر، براقتر، کارآمدتر و ايمنتر هستند و سال آينده خودروهاي جذاب تري توليد خواهد شد. در حال حاضر خودروهاي الکتريکي از مارکهاي لوکس دنيا بيش از هر زمان ديگري وارد بازار ميشوند. پيکاپها، خودروهاي خانوادگي و سدانهاي ممتاز در اين عصر طلايي جديد به بازار عرضه خواهند شد.
آئودي E-Tron GT
خانواده الکتريکي آئودي که شامل شاسي بلند E-Tron و کوپه E-Tron Sportback است، به لطف E-Tron GT در سال آينده کمي بزرگتر خواهد شد. E-Tron GT بسياري از امکانات ممتاز خود را با پورشه تايکان به اشتراک ميگذارد، E-Tron GT پرچمدار خودروهاي برقي خواهد بود که براي رقابت با خودروهاي لوکس Lucid Air و تسلا مدل S Plaid در آينده عرضه مي شود. با تخمين ۵۹۰ اسب بخار قدرت ، E-Tron GT حتي بايد به آئودي R۸ V۱۰ نيز برسد.
آئودي همچنين يک RS E-Tron GT خواهد ساخت که ۶۳۰ اسب بخار قدرت دارد و در کمتر از ۳.۰ ثانيه به سرعت ۱۰۰ کيلومتر در ساعت ميرسد. قيمت گذاري و مشخصات نهايي هنوز مشخص نيست.
کاديلاک CT۴-V / CT۵-V Blackwing
کاديلاک CT۴ يا CT۵ از مواد داخلي و سبک طراحي شده است. CT۴-V Blackwing ممکن است نيروي محرکه موتور توربوشارژ ۳.۶ ليتري V۶ موجود در سدان قديمي ATS-V را بدست آورد، جايي که ۴۶۴ اسب بخار قدرت توليد ميکرد. اين يک پيشرفت گسترده نسبت به CT۴-V فعلي ۲.۷ ليتري توربو است که از شورولت سيلورادو تهيه شده است.
CT۵-V Blackwing استاندارد ۳.۰ ليتري V۶ توربوشارژ حدود ۶۵۰ اسب بخار توليد ميکند. وسوسه انگيزترين حالت اين است که هر دو مدل Blackwing با يک گيربکس شش سرعته ارائه مي شوند.
شورولت کوروت Z۰۶ / ZR۱ / Zora
شورولت کوروت C۸ بدون شک، بحث برانگيزترين خودروي شورولت است، برخي از طرفداران کوروت C۸ طرح ميان موتور آن را جذاب ميدانند و برخي ديگر عملکرد جسورانه اين شرکت و قيمت گذاري آن را دوست دارند. اما علي رغم بسياري از صحبت ها خانواده کوروت از نظر عملکرد و قيمت حتي از نظر اقتصادي هم فوق العاده هستند.
شايعات زيادي وجود دارد مبني بر اينکه Z۰۶ همان موتور V۵ با ۵.۵ ليتر است که داراي قدرت ۶۲۵ اسب بخار با دور موتور ۹۰۰۰ دور در دقيقه است. چنين موتوري Z۰۶ را به يک خودروي مسابقه تبديل ميکند، شبيه به اولين مدل Z۰۶ که ۶۰ سال پيش در نسل دوم کوروت ظاهر شد.
يک مدل ZR۱ ميتواند با استفاده از نسخه توربوشارژر توئين توربوي ۶.۲ ليتري V۸ استاندارد Corvette توليد شود، در حالي که يک Zora با مشخصات فني برتر ميتواند فناوري هيبريدي پلاگين و در مجموع ۱۰۰۰ اسب بخار داشته باشد.
فورد برانکو 2021
فورد پس از ۳۱ سال توليد مدل برانکو، در سال ۱۹۹۶ آن را از خط توليد کنار گذاشت، اما گويا خودروساز آمريکايي پس از ۲۴ سال، جاي خالي اين مدل را حس کرده و آن را با چهرهاي شبيه به مدل اوليه که در ۱۹۶۶ معرفي شد، به علاقمندان عرضه کرده است. اکنون تحويل برانکو به دليل مشکلات مربوط به بيماري کرونا، حداقل تا اواسط سال ۲۰۲۱ به تأخير ميافتد، اما با ورود آن، مطمئناً يک نگراني بزرگ براي جيپ و لندرور به وجود خواهد آمد.
اين خودرو داراي يک جعبه انتقال کم برد و يک جعبه دنده دستي هفت سرعته دندهاي، به همراه لاستيکهاي ۳۵ اينچي است. با توجه به گيربکس دستي فوق الذکر، حتي رانندگي پايه Bronco نيز بايد بسيار سرگرم کننده باشد. سقف و درب متحرک و زاويه ديد مناسب دارد. قيمت پايه کمتر از ۳۰هزار دلار به اين معني است که بسياري از مصرف کنندگان بايد به تفريحات آفرود دسترسي داشته باشند.
فورد ماستنگ Mach-E GT
فورد ماستنگ مک اي ۲۰۲۱ يک کراس اوور چهار در کاملاً الکتريکي، با قدرت محرک تمام چرخ است. به گفته اين خودروساز، با ۴۸۰ اسب بخار قدرت، GT در مدت ۳.۵ ثانيه به سرعت 100 کيلومتر در ساعت مي رسد؛ اين خودرو تنها ۰.۲ ثانيه عقب از Shelby GT۵۰۰ است. ماستنگ Mach-E اولين خودروي برقي فورد نيست، فورد Escape هيبريد خود را در سال ۲۰۰۴ و پلاگين هيبريدي آن را با نام Fusion Energi در سال ۲۰۱۳ روانه بازار کرد.
اين يکي از اولين توليدکنندگاني است که به طور کامل از فناوري باتري ليتيوم يون استقبال ميکند، در نسل چهارم از سيستم انتقال قدرت هيبريدي Power Split استفاده ميکند و به تازگي موتور ترکيبي MHT براي کاميونها و شاسي بلندها را راه اندازي کرده است.
GMC Hummer EV
هامر الکتريکي ۲۰۲۱ GMC با قدرتي آفرودي با تنظيم سه موتور تمام برقي برد داراي 563 کيلومتري دارد. کمپاني GMC با پلت فرم مدولار اولتيوم جنرال موتورز، ميتواند تعداد باتريها و ماژولها را به انتخاب خود، تغيير دهد. اين خودرو به دليل امکاناتي نظير سيستم تعليق بادي که ميتواند ۱۵.۹ اينچ فاصله از زمين بگيرد و لاستيکهاي ۳۵ اينچي، Hummer EV را به يک آفرود اصلي تبديل کند. اکنون يک شاسي بلند الکتريکي هامر نيز در راه است و به طرفداران H۲ و H۳ چيزي ميدهد که منتظر آن باشند.
هوندا سيويک سي
هوندا سيويک فعلي يک وسيله نقليه جذاب است که عملکرد مناسب و کارايي خوبي را ارائه ميدهد. اين خودرو حتي از نسل يازدهم که چند ماه پيش نمونه اوليه آن پيش نمايش شده بود، بهتر است. علاوه بر اين، هوندا قبلاً تأييد کرده است که Civic جديد شامل مدلهاي Si و Type R نيز خواهد بود.
اين احتمال وجود دارد که مدل Si همزمان با خانواده اصلي Civic شروع به کار کند، اين احتمال نيز وجود دارد که Si به يک توربو چهار ليتري ۲.۰ ليتري مجهز شود و احتمالاً همان قدرت ۲۵۲ اسب بخار را دارد.
هيونداي سانتا کروز
بر اساس پلت فرم هيونداي توسان، هيونداي سانتا کروز ۲۰۲۲ اولين پيکاپ مناسب و جمع و جور در بازار ايالات متحده از سال ۲۰۱۱ به بعد است. به همين ترتيب، برخي از ويژگيهاي پيکاپ از بين رفته است. اين مدل از يک ظاهر طراحي شده همانند توسان و النترا بهره ميبرد و براي يک هيونداي مدرن مناسب است، همچنين داراي فناوري فراوان داخل کابين، از جمله پشت آمپري ديجيتال، صفحه نمايش لمسي بزرگ است.
مرسدس کلاس S
مرسدس بنز S کلاس ۲۰۲۱ عليرغم سبک ظاهري آن، داراي برخي از فناوريهاي بسيار پيشرفته است. مهمترين آنها جديدترين سيستم سرگرمي MBUX است که شامل يک کابين خلبان ديجيتال پنج صفحهاي و صفحه نمايش با حالت واقعيت افزوده و همچنين قدرت پردازش بسيار بهبود يافته است. کيسههاي هوا براي سرنشينان عقب، فرمان چهار چرخ و فضاي داخلي آوانگارد، کلاس S را بيشتر از هميشه قابل استفاده و شيک ميکند.
۲۰۲۱ S۵۰۰ مجهز به توربوشارژ ۳.۰ ليتري شش خطي است که براي ۴۲۹ اسب بخار قدرت مناسب است، در حالي که S۵۸۰ مجهز به V۸ داراي قدرت ۴۹۶ اسب بخار است. هردو به صورت استاندارد با فناوري ترکيبي ملايم EQ Boost ارائه ميشوند که امکان توقف موتور در موتور بي نظير، تعويض دنده سريعتر و نرمتر و ترمز احيا کننده را فراهم ميکند.
نيسان Z
اولين خودروي اسپرت جديد نيسان از سال ۲۰۰۹ تاکنون، با نمايش پيش نمايش خودروي نمايشي Z Proto، براي سال ۲۰۲۲ راهي بازار ميشود. در زير کاپوت آن يک پيشرانه ۳.۰ ليتري توربوشارژ V۶ وجود دارد که به صورت استاندارد توسط جعبه دنده شش سرعته پشتيباني ميشود. اين احتمال وجود دارد که نسل بعدي Z در واقع از نسخه تجديدنظر شده قابل توجهي از پلتفرم ۳۷۰Z فعلي استفاده کند، اما اين مسئله چندان مهم نيست، زيرا معماري آن نسبتاً سبک است.