عجیبترین خودروهای کروک دنیا
پدال/ خودروهاي کروک معمولاً روشهاي مختلفي براي باز و بسته شدن دارند که برخي ساده و کوتاه و برخي حوصله سر بر هستند اما بياييد نگاهي به بهترينها و عجيبترين آنها بيندازيم.
دوج وايپر نسل اول
شروعي براي يک اسطوره! خودرويي که هرچند دستگيره در و شيشه جانبي نداشت اما از نيروگاهي ۱۰ سيلندر بهرهمند بود که با داشتن آن، همهي اين نداشتهها را فراموش خواهيد کرد.
سوزوکي X90
شاسيبلندي کوچک و جمعوجور که داراي صندوق عقب است و فقط توانايي حمل دو سرنشين را دارد.
پژو ۴۰۲
شايد يا خود فکر کنيد که مرسدس SLK نسل اول يا فورد گلکسي اولينهاي داراي سقف فلزي هستند اما احتمالاً پژو ۴۰۲ را از قلم انداختهايد. با روش آن متوجه خواهيد شد که در آن زمان مهندسان تا زدن را بلد نبودهاند و سقف را يکجا درون صندوق عقب قرار ميدادند.
مرسدس SLK نسل اول
در زمان معرفي اين مدل همهي کروکها سقف پارچهاي داشتند اما مرسدس با ايده خود به ميدان آمد و با آمدن آن، همه شروع به تقليد از آن کردند جالب اينجاست که اين خودرو در هر دو مدل سقف بسته يا باز زيبايي و فرم خود را حفظ ميکند اما برخي رقبا خير.
فراري ۵۷۵ سوپر آمريکا
از زيباترين مکانيسمها براي باز شدن سقف بهره ميبرد که همچنان زيبايي خود را حفظ کرده است.
شورلت SSR
با يک سقف فلزي بازشونده همچنان شبيه به مدلهاي کانسپت است اما حقيقت آن در موتور ۴۰۰ اسب کوروت و گيربکس ۶ سرعته دستي آن است.
مايباخ لندولت
اختلاف طبقاتي هيچ کجا به اندازه اين نمونه زياد نيست زيرا فردي که در عقب مينشيند از قسمت راننده کاملا مجزا است.
ترانس ام T-TOP
با مکانيسم زيباي خود همه را شگفتزده ميکند هنوز هم ميتواند بازگشتي شکوهمند داشته باشد.
ژيان
سادهتر از اين وجود ندارد فقط کافي است پارچه سقف را روي آن پهن و در موقع بينيازي آن را لوله کنيد!
سيتروئن پلوريل
با گذشت ۱۸ سال از توليد آن، نميدانم آن را خوب بخوانم يا بد اما اين همان خودروي شهري و جمعوجور است که بوده تنها عيب آن اين است که اگر سقف و ستونها را باز کنيد بايد آنها را در خانه بگذاريد چون مکاني براي قرارگيري آنها در نظر گرفته نشده است.