برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

آیا بنزین سوپر بهترین است؟

منبع
خودروکار
بروزرسانی
آیا بنزین سوپر بهترین است؟

خودروکار/ بسياري از مردم فکر مي‌کنند که بنزين سوپر براي خودروي آن‌ها بهتر است و انرژي بيشتري توليد‌مي‌کند، اما اين يک باور کاملا غلط است.

بسياري از صاحبان خودرو (به خصوص خودروهاي لوکس) بر اين باورند که بايد حتما از بنزين سوپر براي خودروهاي خود استفاده کنند اما اين يک باور غلط است.

بهترين و مطمئن‌ترين راه خواندن دفترچه راهنماي خودرو است که در آن نوع بنزين مورد نياز خودرو ذکر شده است. درست است که بسياري از خودروهاي لوکس امروزي از بنزين سوپر استفاده مي‌کنند اما برخي از آن‌ها بايد بنزين معمولي مصرف کنند. براي مثال برخي از خودروهاي لوکس شرکت جنرال موتورز و فورد مانند لينکن MKS 2009 و کاديلاک STS لزوما بايد از بنزين معمولي استفاده کنند.

نکته ديگر اين که تفاوت بنزين سوپر و معمولي در تفاوت عدد اکتان آن‌ها است. بنزين معمولي داراي عدد اوکتان 87 و بنزين سوپر معمولا داراي عدد اکتان 92 هستند.

بر خلاف باور عمومي، بنزين سوپر نه انرژي بيشتري نسبت به بنزين معمولي توليد مي‌کند و نه باعث کارکرد بهتر و تميز کردن پيشرانه خودرو مي‌شود. بنزين سوپر لزوما بهتر از بنزين معمولي نيست و در خودروهايي که با نوع معمولي کار مي‌کنند، سوپر در بلند مدت مي‌تواند صدمات جدي به موتور وارد کند.

بنزين سوپر معمولا سوخت مصرفي اکثر خودروهاي گران قيمت است که پيشرانه‌ آن‌ها قدرتمند و نيازمند بنزين با عدد اوکتان بالاتر است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar