برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

رشد یک تا دو میلیونی قیمت‎‌ها در بازار خودرو؛ شاهین چقدر قیمت خورد؟

منبع
اقتصاد نيوز
بروزرسانی
رشد یک تا دو میلیونی قیمت‎‌ها در بازار خودرو؛ شاهین چقدر قیمت خورد؟

اقتصاد نيوز/ سردرگمي سياسي ناشي از آغاز ماراتن رياست‌جمهوري سيزدهم و انتظار براي مشخص شدن نتايج مذاکرات هسته‌اي موجب شده است بازار خودروهاي داخلي هفته سپري شده را با کمترين تلاطم به پايان برسانند.
ارزيابي بازار خودرو نشان دهنده آن است که عوامل اثرگذار در بازار خودرو موجب شد تا بازار خودرو در هفته سپري شده نوسان زير يک درصد را تجربه کنند، بطوريکه پرونده خودروهاي پرطرفدار در آخرين هفته ارديبهشت با نوسان اندک قيمت بسته شد و خودروهاي داخلي رشدي در حدود يک تا دو ميليوني توماني قيمت را تجربه کردند.

علاوه بر انتظار براي اعلام نتايج مذاکرات هسته‌اي، آغاز مارتن انتخابات در کشور نيز موجب شد تا خريداران و فروشندگان تا مشخص شدن رئيس‌جمهور بعدي و سامان گرفتن بازار دست از خريد و فروش بکشند که اين امر بر بازار خودرو اثر گذار بوده است.

از سوي ديگر «ريز نوسان‌هاي قيمت دلار» يکي ديگر از دلايلي است که فعالان بازار خودرو، بالا و پايين شدن قيمت در بازار را به آن نسبت مي‌دهند و معتقدند که با تغيير هرچند اندک قيمت در بازار دلار شاهد تکان‌هاي کوچک در بازار خودرو هستيم. عاملي که موجب شده تا بازار همانند الاکلنگي بالا و پايين شود.


‌ ثبات در بازار خودروهاي داخلي در حالي سايه افکنده که چندي پيش خودروسازان مجوز افزايش قيمت تا حدود ۹ درصد را از شوراي رقابت دريافت کرده‌اند با اين حال اين مجوز نيز نتوانست چندان بازار خودرو را تحت تاثير قرار دهد. بطوريکه بازار در هواي گرم اين روزها يخ‌زده است.

روند بازار خودرو

براساس ارزيابي‌هاي صورت گرفته، بازار خودروهاي پرطرفدار داخلي در مدت زمان مورد بررسي يا بدون تغيير قيمت در بازار عرضه شده‌اند يا رشد اندکي داشته‌اند.

براساس ارزيابي‌هاي صورت گرفته در آخرين هفته ارديبهشت، دو خودرو (کوييک معمولي) و (تيبا صندوقدار) بيشترين رشد قيمت را داشته‌اند و با رشدي دو ميليون توماني نسبت به هفته قبل در بازار عرضه شدند.

از سوي ديگر (کوييک R)، (پژو ۲۰۶ تيپ ۲)، (سمند LX با موتور EF7)، (سمند سورن)، (تيبا۲ معمولي) نيز رشد يک ميليوني قيمت را تجربه کردند و ساير خودروهاي پرطرفدار در بازار نيز اين هفته را بدون تغيير قيمت به پايان رساندند.

قيمت کوييک در بازار خودرو


با توجه به وضعيت بازار اين سوال مطرح مي‌شود که خانواده «کوييک» اين هفته در ميان محصولات سايپا چه روندي داشته‌اند.

براساس ارزيابي بازار، «کوييک معمولي» در هفته سپري شده رشد دو ميليوني قيمت را تجربه کرد و با قيمت ۱۴۸ ميليون تومان در بازار معامله شد. اما «کوييک R» رشدي يک ميليون توماني را ثبت کرد و در بازار با قيمت ۱۵۵ ميليون تومان اين هفته را به پايان رساند.

قيمت «شاهين» در بازار خودرو

از ديگر محصولات سايپا مي‌توان به خودرو «شاهين» اشاره کرد که اواخر سال گذشته به تعداد محدود و به صورت نمادين به خريداران اين خودرو تحويل شد.

شرکت سايپا در آن زمان قيمت ۲۶۸ ميليون تومان را براي اين خودرو تعيين کرد و مشخص نيست اين خودرو در تحويل رسمي با چه قيمتي به دست خريداران خواهد رسيد.

قيمت محصولات پژو در بازار

براساس رصد بازار، خودرو پرطرفدار اين شرکت يعني ۲۰۶ تيپ ۲ اين هفته را با رشد يک ميليوني قيمت به پايان رساند و در بازار با قيمت ۲۰۱ ميليون تومان معامله شد.

ارزيابي صورت گرفته از بازار نشان دهنده آن است که تيپ ۵ اين خودرو نيز در هفته سپري شده بدون تغيير و با قيمت ۲۵۸ ميليون تومان در بازار معامله شد. اما با ارزيابي بازار خودرو مي توان گفت «پژو ۲۰۶ صندوقدار» ديگر محصول خانواده ۲۰۶ که همواره توانسته نظر خانواده‌ها را به خود جلب کند، اين خودرو در بازار در محدوده قيمتي ۲۴۵ ميليون تومان قيمت خورد و بدون تغيير در بازار عرضه شد.

قيمت خانواده سمند در بازار

در ميان محصولات ايران خودرو «سمند LX» نيز هفته سپري شده را بدون تغيير قيمت به پايان رساند و در بازار ۱۹۰ ميليون تومان عرضه شد. اما «سمند lx با موتورEF7» اين هفته رشدي يک ميليون توماني را تجربه کرد و در بازار با قيمت ۲۰۰ ميليون تومان معامله شد.

«سورن» هم از رشد يک ميليوني قيمت جا نماند و هفته سپري شده را با قيمت ۲۴۲ ميليون تومان به پايان رساند.

قيمت تيبا در بازار

از ديگر محصولات بازار پرتيراژ ها مي‌توان به «تيبا صندوقدار» اشاره کرد؛ ارزيابي بازار خودرو نشان مي‌دهد که اين خودرو اين هفته رشد دو ميليون توماني قيمت داشت و با قيمت ۱۲۴ ميليون تومان در بازار معامله شد.

قيمت «تيبا۲» معمولي نيز با رشدي ۱ ميليوني در هفته جاري در بازار به ۱۳۴ ميليون تومان رسيد.

اما ساينا که به لحاظ قيمتي و حتي فرمي هم تراز تيبا است از ديگرخودروهايي است که در اين هفته کاهش قيمت داشته است. براساس ارزيابي بازار ساينا درهفته سپري شده بدون تغيير و با قيمت ۱۴۱ ميليون تومان در بازار معامله شد.


به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره