نماد آخرین خبر

ولوو S ۹۰ سدانی لوکس، با ویژگی انتخاب ۲ موتور

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی

باشگاه خبرنگاران/ ولوو S ۹۰ مدل ۲۰۲۱ با سيستم محرکه پلاگين هيبريدي و تغييراتي در طراحي بدنه و کابين رونمايي شد.
 
 ولوو S۹۰ يک سدان لوکس زيبا و منحصر به فرد اسکانداناوي است که امکانات متمايزي را نسبت به رقباي آلماني خود ارائه مي‌دهد. به لطف هندلينگ اسپرت و قدرت زياد سواري راحتي را به ارمغان مي آورد. همچنين به نظر ما طراحي مينيماليستي آن از داخل و خارج جذابيت خاصي دارد.

گرچه اطلاعات کامل در مورد مدل به روز شده ۲۰۲۱ نداريم، اما فکر مي‌کنيم دو انتخاب موتور را براي مشتريان بگذارد که شامل يک مدل T۶ با چهار خط توربوشارژ و سوپرشارژ و يک پلاگين هيبريدي T۸ که الکتريکي است را اضافه مي‌کند. بسياري از ويژگي‌هاي کمک راننده براي پشتيباني از شهرت ولوو براي ايمني در دسترس است.

سبک S۹۰ براي سال ۲۰۲۱ بسيار کمي به روز شده است. سپر جلو، چراغ‌هاي مه شکن، طراحي چرخ‌هاي به روز شده و اسپويلر عقب تغيير چنداني در اين خودرو نداشته است اما آن‌ها اکنون مقداري مدرن تر شده اند، همچنين ويژگي‌هاي جديدي از جمله سيستم صوتي به روز شده Bowers & Wilkins، شارژ بي سيم تلفن هوشمند و درگاه‌هاي شارژ USB-C در عقب وجود دارد.

پيشرانه پايه چهار سيلندر توربو و سوپرشارژ است و T۶ نام دارد. اين خودرو قادر است در مدت زمان ۵.۹ ثانيه از صفر تا 100 کيلومتر در ساعت را پشت سر بگذارد. نسخه T۸ پلاگين هيبريدي ۴۰۰ اسب بخاري سال گذشته وارد بازار شد و مطابق BMW شش سيلندر ۵۴۰i xDrive توانست در ۴.۵ ثانيه از صفر تا 100 کيلومتر در ساعت بپيمايد.

سيستم صوتي جديد و فناوري تصفيه هوا هم‌اکنون براي مدل‌هاي کوچکتر «۶۰» نيز موجود است. علاوه بر اين، دو تيپ از S ۹۰ و V ۹۰ داراي دو پورت شارژ USB-C به‌جاي خروجي‌هاي ۱۲ ولت در عقب کابين هستند و در بيشتر مدل‌ها هم شارژر بي‌سيم وجود دارد. صندلي‌هاي پشمي ولوو XC ۹۰ به S ۹۰ و V ۹۰ نيز افزوده شده است، درحالي‌که تيپ بالاتر از طيف وسيعي از تزئينات داخلي بدون چرم بهره مي‌برد.

ولوو پس از نصب فناوري نيم‌هيبريدي در XC ۹۰ و XC ۶۰ در سال ۲۰۱۹، اکنون اين فناوري را به مدل‌هاي ۶۰ و ۹۰ اضافه مي‌کند. کراس‌اور کوچک‌تر ولوو XC ۴۰ نيز از پيشرانه نيم هيبريدي بهره مي‌برد که باعث کاهش مصرف سوخت و کاهش توليد گاز‌هاي گلخانه‌اي تا ۱۵ درصد مي‌شود. کابين S۹۰ تا حد زيادي چشمگيرترين ويژگي آن است. مخلوطي از مواد پيشرفته شامل چوب، چرم اصل، فلز و پلاستيک‌هاي ريز دانه است که در يک فضاي منسجم و غير قابل انکار مدرن گرد هم مي‌آيند.  

سدان S۹۰ نياز اکثر رانندگان را برآورده مي‌کند و مدل‌هاي داراي صندلي عقب امکانات خوبي را ارائه مي‌دهند. ولوو پيش از اين خودروي کاملا پاک XC ۴۰ را معرفي کرده و وعده داده است که همراه‌ با نسخه‌ تمام برقي از نسل آينده XC ۹۰ در سال ۲۰۲۲ روانه‌ بازار شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره