نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

سایز تایر بر روی هندلینگ خودرو موثر است؟

منبع
خودروکار
بروزرسانی
سایز تایر بر روی هندلینگ خودرو موثر است؟

خودروکار/ اکثر مردم بر اين باور هستند که هرچه قطر تاير بيشتر باشد هندلينگ خودرو بهبود مي يابد، اما آيا واقعا اين گونه است؟ آيا تاير‌هاي بزرگ‌تر براي خودروها مفيدتر هستند؟

افزايش سايز تاير خودروها و نصب کردن آن ‌ها در دهه اخير به شدت در ميان خودرو دوستان رواج پيدا کرده است اما تاثيرات اين کار چيست؟ آيا هندلينگ خودرو را بهبود مي بخشد؟

هرچه تاير خودرو بزرگ‌تر باشد، يعني عرض آن بيشتر باشد، چسبندگي آن به سطح زمين بيشتر مي‌شود و در نتيجه فرمان پذيري و هندلينگ خودرو را بيشتر مي‌کند. اين امر موجب مي‌شود تا رانندگان با اطمينان بيشتري بتوانند پيچ‌ها را بپيچند و فرمان پذيري بهتري بر سر آن‌ها داشته باشند.

اما مساله اصلي اينجا است که چه سايزي از تايرها مجاز به نصب بر روي خودروها هستند؟ چرا خود شرکت‌ها از تايرهاي بزرگ‌تر استفاده نمي‌کنند؟

معمولا براي اطمينان از سايز مناسب تاير (به جز سايز استاندارد) بايد با يک مکانيک و تعميرکار ماهر صحبت کنيد اما معمولا 1 تا 2 سايز بزرگ‌تر از ساز استاندارد براي خودرو مجاز است.

نکته اصلي اين جا است که هرچه ابعاد تاير از شرايط استاندارد بيشتر باشد، موجب افزايش لاستيک سايي و مصرف سوخت مي‌شود و همچنين در صورت نصب تايرها با سايز غير استاندارد جلو بندي خودرو به مرور زمان آسيب خواهد ديد.

توصيه مي‌شود که از ابعاد استاندارد تاير که توسط کارخانه سازنده پيشنهاد شده است، بر روي خودرو استفاده کنيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره