نماد آخرین خبر

اکورا TLX Type S؛ طراحی موفق یک سدان سطح بالا و باکیفیت

منبع
عصر ايران
بروزرسانی
اکورا TLX Type S؛ طراحی موفق یک سدان سطح بالا و باکیفیت

عصر ايران/ نام اکورا در صنعت خودروي ژاپن اهميت و جايگاه ويژه اي دارد زيرا برندي است که قواعد و فرهنگ چشم بادامي ها در توليد خودرو را با تحولات عميقي مواجه ساخت! تا پيش از معرفي اکورا، اولويت اصلي ژاپني ها در توليد خودرو ارائه محصولاتي کيفي با حداقل هزينه بود يعني خودروهايي ارزان که دوام بالايي داشته باشند. طبيعتا اين رويکرد بطور اتوماتيک موجب حذف بخشي از فاکتورها بويژه در زمينه طراحي مي شد اما با ورود اکورا به عنوان برند لوکس کمپاني هوندا عملا شرايط جديدي شکل گرفت تا مفهوم خودروي لوکس با شاخص قيمت رقابتي به زبان نيهونگو نيز ترجمه شود. 


اکورا فعاليت خود را در سال 1986 آغاز کرد و از همان ابتدا محصولات خود را در آمريکا، کانادا و هنگ کنگ عرضه کرد. در سال 2004 دامنه فعاليت برند افزايش يافت و محصولاتش به مکزيک صادر شد بدنبال آن در سال  2006 وارد بازار چين و در سال 2008 به روسيه نيز راه يافت.

بدنبال اکورا شرکت هايي مانند لکسس براي تويوتا و اينفينيتي براي نيسان نيز وارد ميدان شدند تا ژاپني ها در بخش خودروهاي لوکس نام خود را هر چه بيشتر جهاني کنند.

طراحي
به اعتقاد بسياري از کارشناسان صاحب نام حوزه خودرو؛ يکي از زيباترين سدان هاي جهان توسط اکورا توليد مي شود که هم اکنون -TLX تايپ اس- با مدل 2021 نيز روانه بازار شده است. از اين رو ادامه مطلب را به بررسي اين سدان اختصاص داده ايم.

در شرايطي که شباهت هاي زيادي بين اکثر محصولات روز در کلاس هاي مختلف وجود دارد، اکورا را مي توان در رديف متفاوت ترين ها قرار داد که همواره دنبال سبکي اختصاصي در طراحي محصولاتش بوده است. اين راهبرد در رابطه با تي ال اکس تايپ اس 2021 نيز صادق است.

سداني که در قسمت دماغه از چراغ هاي اصلي با نگاهي مرموز و جدي و يک بامپر (سپر) چندسطحي با ورودي هاي هواي بزرگ بهره مي برد تا مجموع اين ها به همراه خطوط بسيار برجسته روي درپوش موتور چهره اي تهاجمي و اسپرت ايجاد کند.

در نماي جانبي نيز رينگ هاي 20 اينچي(آپشن) 10 پره با سيستم ترمز 4 پيستوني از برند حرفه اي برمبو و لاستيک هاي پيرلي هماهنگ شده است.

در نماي عقب نيز يک منظره اسپرت تمام عيار را شاهد خواهيد بود که شامل اسپويلر، بامپر، ديفيوزر و خروجي هاي اگزوز دوقلو در طرفين مي شود.

پيشرانه
حضور نام S در خودروها به ويژگي هاي اسپرت آن اشاره دارد که اينجا نيز تايپ اس خبر از يک تريم برتر در زمينه عملکرد موتور علاوه بر جزئيات اسپرت ظاهري مي دهد.

اکورا در اين قسمت از نمونه 3 ليتري 6 سيلندر توربوشارژ با 355 اسب بخار خروجي و گشتاور 354 پوندفوت استفاده کرده است. اين مجموعه با جعبه دنده 10 سرعته اتوماتيک هماهنگ مي شود و سامانه تمام چرخ محرک نيز در وضعيت فعال قرار دارد.

بيشينه سرعت برابر با 250 کيلومتر بر ساعت و شاخص مصرف سوخت براي 100 کيلومتر رانندگي در شهر 12.3 ليتر، در بزرگراه 9.4 ليتر و در حالت ترکيبي 11.2 ليتر اعلام شده است.

کابين و ايمني
در فضاي داخل کابين نيز با يکي از بهترين هاي بازار روبرو مي شويم. جائيکه که کيفيت مواد اوليه در سطح بسيار بالايي قرار دارند و جزئيات نيز با سليقه خاصي جانمايي شده اند. از ويژگي هاي کابين مي توان به سيستم صوتي حرفه اي با 17 اسپيکر، نمايشگر 10.2 اينچي با تراکم پيکسلي بالا، اينترفيس اختصاصي لمسي و ... اشاره کرد.

در بخش ايمني نيز مجموعه اي از آخرين امکانات روز حضور دارند که مي توان به سنسورهاي برخورد، ترمز اضطراري اتوماتيک، کروز کنترل تطبيقي و دستيار شناسايي علائم ترافيکي جاده اشاره کرد.

قيمت پايه اين محصول برابر با 52300 دلار است و در نمونه اي که تصاويرش را مشاهده کرديد با توجه به آپشن 53100 دلار است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره