نماد آخرین خبر

بزودی عرضه خودرو در بورس به صحن مجلس می‌رود

منبع
ايلنا
بروزرسانی
بزودی عرضه خودرو در بورس به صحن مجلس می‌رود

ايلنا/ رييس کميته خودرو کميسيون صنايع و معادن مجلس با اشاره به آخرين وضعيت طرح ساماندهي بازار خودرو اظهار داشت: طرح عرضه خودرو در بورس کالا در کميسيون صنايع مجلس تصويب شده و در صف بررسي در صحن مجلس است.

روح‌الله ايزدخواه در مورد آخرين وضعيت طرح عرضه خودرو در بورس کالا اظهار کرد: طرح عرضه خودرو در بورس کالا در کميسيون صنايع مجلس تصويب شده است و در صف بررسي در صحن مجلس است. اميدوار هستيم که طي هفته آينده اين طرح در صحن بررسي شود، اگر طي اين زمان در صحن مطرح نشود احتمالا هفته بعد از آن اين اتفاق مي‌افتد. به هر حال ما نيز در اين مورد منتظر هستيم و تعيين زمان بررسي آن در صحن در اختيار ما نيست.

وي در مورد باقي بندهاي طرح ساماندهي صنعت خودرو گفت: بخش‌هاي مربوط به توليد در طرح ساماندهي صنعت خودرو هنوز بررسي نشده است و بايد بعد از اين روي آن کار کنيم. فعلا تمرکز کميسيون صنايع و معادن مجلس در حوزه خودرو روي تنظيم بازار و قيمت‌گذاري است و اين مساله در اولويت کميسيون قرار گرفته بود. بعد از بررسي عرضه خودرو در بورس کالا در صحن، ان‌شا‌الله به موضوعاتي مانند فناوري، قراردادهاي خارجي و ... مي‌پردازيم.

رييس کميته خودرو کميسيون صنايع و معادن مجلس با اشاره به دپوي خودرو توسط خريداران و فعاليت‌هاي سوداگرانه در اين حوزه تصريح کرد: بيش از نيمي از ميزان خودرويي که خريداري مي‌شود، با هدف سوداگري است، يعني اين خريداران براي مصرف خريداري نمي‌کنند بلکه در خانه‌ها، پارکينگ‌ها يا ديگر اماکن آنها را دپو مي‌کنند تا در زمان ديگر با قيمت بالاتري آنها را به فروش برسانند.

ايزدخواه در ادامه خاطرنشان کرد: ما معتقد هستم که شيوه قيمت‌گذاري که کميسيون صنايع مجلس در طرح ساماندهي بازار خودرو پيشنهاد داده است، جلوي بروز چنين اتفاقاتي را مي‌گيرد و مي‌تواند اين دست از مسائل را تا حد زيادي کنترل کند.

ايزدخواه پيش‌تر در مورد نحوه قيمت‌گذاري خودرو در بورس کالا گفته بود: قيمت پايه عرضه در بورس کالا توسط شوراي رقابت بر مبناي قيمت تمام شده بر اساس هزينه‌هاي همان سال تعيين مي‌شود و قيمت نهايي در مکانيسم عرضه و تقاضا مشخص مي‌شود، اولويت تقاضا هم توسط شوراي رقابت تعيين مي‌شود که بر اساس افراد و خانواده‌هاي فاقد خودرو است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره