نماد آخرین خبر

تولد پیشگام موتورسیکلت‌های برقی نسل آینده

منبع
فرارو
بروزرسانی
تولد پیشگام موتورسیکلت‌های برقی نسل آینده

فرارو/ يک شرکت فناوري فرانسوي با نام NAWA Technologies اخيراً از يک موتورسيکلت برقي رونمايي کرده که به علت بهره مندي از نوع کاملاً جديدي از باتري‌ها فوق پيشرفته، مي‌توان آن را به عنوان پيشگام موتورسيکلت‌هاي برقي نسل آينده معرفي کرد.
 
NAWA Technologies يک شرکت فناوري فرانسوي است که از سال ۲۰۱۳ و با هدف ساخت نسل جديدي از باتري‌هاي پيشرفته راه اندازي شده است. اين شرکت حالا اعلام کرده که يک موتورسيکلت برقي جديد به نام NawaRacer را با استفاده از جديدترين فناوري پيشرفته باتري‌هاي فوق سريع خود، طراحي کرده تا همچون پيشگامي براي موتورسيکلت‌هاي برقي نسل بعدي، در نظر گرفته شود.

با گذشت زمان، به نظر مي‌رسد که پيشرفت در زمينه باتري و فناوري پيشرانه الکتريکي همچنان در سراسر صنعت گسترش يافته است. با کارآيي بيشتر باتري ها، توليدکنندگان اکنون مي‌توانند آن‌ها را با تنظيمات سبک و کوچکتري در دستگاه‌هاي مختلف تعبيه کنند. اين امر به ويژه براي برخي از دستگاه‌هاي حمل و نقل همچون موتورسيکلت‌ها بسيار حائز اهميت است چرا که قرار دادن يک باتري کوچک به مراتب از نمونه‌هاي بزرگ در اين دستگاه‌ها بسيار آسان‌تر است. علاوه بر اين، توسعه پيشرفته‌ترين سيستم‌هاي مديريت انرژي گنجانيده شده در پيشرانه‌هاي الکتريکي، منجر به افزايش دامنه حرکتي موتورسيکلت‌هاي برقي بوده است.

در چنين فضايي شرکت Nawa Technologies، يک شرکت متخصص در زمينه توليد باتري‌هاي فوق پيشرفته و سيستم‌هاي شارژ، در تلاش است تا انقلابي در صنعت طراحي و ساخت موتور سيکلت‌هاي برقي ايجاد کند. اين شرکت با بهره گيري از فناوري‌هاي نوين نانو در کنار دانش صنعتي مدرن، الکترود‌هاي منحصر به فردي توليد کرده است که با قرار دادن آن‌ها در يک باتري، به دستاوردي که اين شرکت آن را Ultra Fast Carbon Battery مي‌نامد، دست يافته است. اين فناوري جديد که به عنوان خازن فوق العاده نيز شناخته مي‌شود، قادر است انرژي بيشتري را ذخيره کرده و سريعتر شارژ شود، به همين دليل آن را براي بسياري از طرح‌ها ايده آل مي‌سازد.

يکي از اين برنامه ها، توليد موتورسيکلتي برقي به نام NawaRacer است که درواقع اولين موتور سيکلت الکتريکي مجهز به اين فوق خازن در جهان به شمار مي‌رود. اگرچه در نگاه اول، شايد اين تصور ايجاد شود که اين موتورسيکلت برقي تفاوت چنداني با نمونه‌هاي مشابه ندارد، اما واقعيت اين است که تغييرات عمده نه در ظاهر که در درون موتور آن رخ داده است. فناوري که Nawa در اين موتورسيکلت مفهومي گنجانده است، نشان دهنده ميزان پتانسيل استفاده نشده آينده است، به ويژه هنگامي که صحبت از موتور‌هاي الکتريکي عملکردي مي‌شود. NawaRacer به لطف باتري ترکيبي سلول خازني- ليتيوم يوني Nawa، نويد يک نيروي باورنکردني ده برابري و يک انرژي پنج برابري، بيشتر از موتور‌هاي الکتريکي معمولي مجهز به باتري ليتيوم يون را مي‌دهد.

NawaRacer يک موتور سيکلت کاملاً الکتريکي است که از پلتفرم مخصوص موتورسيکلت‌هاي دهه ۱۹۶۰ الهام گرفته شده است. با اين حال، آمار و ارقام فني و عملکرد اين دوچرخه نيز چشمگير است. Nawa ادعا مي‌کند که وزن اين موتورسيکلت فقط ۱۵۰ کيلوگرم است که باعث مي‌شود وزن آن بسيار کمتر از ساير موتورسيکلت‌هاي برقي در اندازه خود باشد. در واقع اين به لطف فناوري پيشرفته فوق خازني است که NawaRacer را قادر به استفاده از باتري کوچکتر کرده است. Nawa ادعا مي‌کند که اين باتري يک محدوده حرکتي ۳۰۰ کيلومتري شهري را ارائه مي‌دهد و فقط در يک ساعت مي‌تواند ۸۰ درصد شارژ شود. همچنين، تمام اين فناوري قادر است موتورسيکلت را به حداکثر سرعت ۱۰۰ مايل در ساعت برساند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar