نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

چگونه نور چراغ های جلوی خودرو را بیشتر کنیم؟

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
چگونه نور چراغ های جلوی خودرو را بیشتر کنیم؟

باشگاه خبرنگاران/ امروزه تجهيزات جديد روشنايي خودرو‌ها و ساخت هدلايت‌ها و زنون توانسته است کيفيت جديدي از روشنايي را در خودرو‌ها ارائه دهد.
 
چراغ‌هاي جلو فقط به شما در ديدن جاده در شب کمک نمي‌کنند، بلکه خطرات احتمالي حاشيه جاده را نشان مي دهند. اگر مي‌خواهيد بدانيد چطور مي توان چراغ‌هاي جلو را روشن تر و تميز تر کرد، اين گزارش را از دست ندهيد.

لامپ‌ها وسايل مصرفي هستند که بايد هر از گاهي تعويض شوند. بسته به نوع چراغ ها، بعضي از آن‌ها بايد بيشتر از ديگر موارد نياز به تعويض دارند چرا که در نهايت لامپ کم نور يا خاموش مي‌شود. خوشبختانه، راه حل ساده اين است که لامپ هاي کم نور  را با لامپ جديد جايگزين کنيد.

براي افزايش نور خودرو روش‌هاي زيادي وجود دارد. اما مي‌توان گفت بهترين و موثر‌ترين روش استفاده از لامپ‌هاي هدلايت و تخليه‌اي است که به طور قابل توجهي نور چراغ خودرو را افزايش مي دهند. اگر از لامپ‌هاي هالوژن کار مي‌کنيد، بايد لامپ LED (ديود ساطع کننده نور) را به روز کنيد. در مقايسه با چراغ‌هاي قديمي، چراغ هاي LED‌ از نظر مصرف، انرژي کمتري مصرف مي کنند، ماندگاري بيشتري دارند و نور بيشتري توليد مي‌کنند، علاوه بر اين چراغ‌هاي LED در مقايسه با چراغ هاي هالوژن گرماي کمتري ساطع مي‌کنند.

گزينه ديگري به نام لامپ‌هاي (HID (High Intensity Discharge وجود دارد که کاملاً روشن است، اما نصب آن‌ها کمي بيشتر زمان مي برد. اثر بخشي چراغ‌هاي جلو ممکن است تحت تأثير وضعيت محفظه شفافي باشد که درون آن قرار گرفته اند. اگر چراغ‌هاي جلوي شما کمي مه آلود به نظر مي‌رسند، بايد آن ها را سريع تميز کنيد.

مه گرفتگي به طور معمول در اثر اکسيداسيون اتفاق مي‌افتد و مي‌توان آن را با کيت‌هاي تميز کننده موجود در فروشگاه ها، تميز کرد. جالب اينجاست که خميردندان نيز مي‌تواند در تميز کردن چراغ ها به شما کمک کند. فقط کافي است محفظه چراغ را شستشو دهيد، مه را با خمير دندان از بين ببريد (مراقب باشيد که رنگ خراشيده نشود) و با آب بشوييد.

مسئله ديگر در کم شدن نور چراغ جلوي خودرو مي‌تواند اين باشد که چراغ‌هاي جلوي خودرو هم تراز نباشند و اين امر باعث مي‌شود آن‌ها نتوانند مسير پيش رو را آنطور که بايد روشن نشان دهند. اگر متوجه شديد چراغ هايتان کم نور مشده است، مخصوصاً وقتي ماشين را روشن مي‌کنيد، باتري شما ولتاژ کافي ندارد و ممکن است نياز به تعويض باتري داشته باشيد.

اطمينان از داشتن چراغ‌هاي جلوي روشن به ايمن نگه داشتن شما و ديگران کمک مي‌کند. هنگامي که وسيله نقليه خود را در مورد مشکلات ذکر شده در بالا بررسي و ايرادات را کشف کرديد،حتما خواهيد ديد که چراغ‌هاي جلو بهتر و روشن‌تر شده اند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar