نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
خودرو

رکورد سریع ترین اتومبیل‌های جهان را کدام خودرو‌ها شکستند؟

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
رکورد سریع ترین اتومبیل‌های جهان را کدام خودرو‌ها شکستند؟

باشگاه خبرنگاران/ شايد نام کمپاني‌هايي که سريع‌ترين خودرو‌هاي دنيا را مي‌سازند به گوشتان خورده باشد، اما بازار خودرو بازار ثابتي نيست و هر لحظه در حال تغيير است.
 
سرعت يکي از جذاب ترين و هيجان انگيزترين تفريح هاي انسان است که ساليان سال انسان ها را مجذوب خود کرده است. مسابقات اتومبيلراني در يونان باستان و ارابه‌هاي روم باعث رقابت سرعت شد و بعد از آن تا زماني که اولين اتومبيل‌ها از گاراژ‌هاي سراسر اروپا بيرون آمدند، تلاش انسان براي سرعت بالا گرفت.

امروزه، تقريباً هر اتومبيل مي‌تواند به سرعت ۱۰۰ کيلومتر در ساعت برسد و بيشتر خودرو‌هاي سدان خانوادگي از 193 کيلومتر عبور مي‌کنند. ماشين‌هاي داراي عملکرد بالا معمولاً تا 225 تا 273 کيلومتر مي روند، اما نياز ما به سرعت فراتر از اين است.

آنچه روزگاري تلاش براي رسيدن به سرعت 321 کيلومتر در ساعت در يک ماشين بود اکنون 482 کيلومتر است، زيرا خودروسازان تلاش مي‌کنند تا قدرت بيشتري، آيروديناميک دقيق‌تر و شروع به اجراي موتور‌هاي الکتريکي کنند که همه آنها به نام سرعت بيشتر مي شود. در اينجا مجموعه کاملي از سريعترين اتومبيل‌ها  که هم اکنون در حال توليد هستند يا قرار است در آينده نزديک از خط مونتاژ خارج شوند بر روي کره زمين وجود دارد.

بوگاتي شيرون Super Sport ۳۰۰+ ۲۰۲۰

هنوز مدت زيادي از شکستن رکورد 482 کيلومتر بر ساعت نگذشته بود که بوگاتي اعلام کرد، آخرين ابر هيبريدي شيرون به نام بوگاتي شيرون سوپر اسپرت ۳۰۰ پلاس رکورد سرعت را خواهد شکست. در زير کاپوت اين ماشين سريع، يک موتور ۸ ليتري چهار توربو شارژ وجود دارد. همانند ديگر نمونه‌هاي بوگاتي، ۱۶ سيلندر اين موتور با آرايش W کنار يکديگر قرار دارند. اين موتور قدرت ۱۶۰۰ اسب بخار شگفت‌انگيز را توليد مي‌کند. موتور اين  هيولا در Chiron جديدتر در سطح کاملا متفاوت است.

با ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت برد برتر Chiron در ۲.۳ ثانيه به سرعت 100 کيلومتر در ساعت مي‌رسد و همانطور که از نامش پيداست مي‌تواند 482 کيلومتر در ساعت باشد. در تست رسمي، بوگاتي 482 کيلومتر در ساعت را ثبت کرد.

حداکثر سرعت: 482 کيلومتر در ساعت 
۰-100: ۲.۳ ثانيه
اسب بخار: ۱۶۰۰ اسب بخار
قيمت: ۳.۹ ميليون دلار

کوينيگزگ ۲۰۲۱ جسکو Absolut

کوينيگزگ جسکو Absolut آخرين نمونه از اين کارخانه خودروسازي است و توانسته است سرعت 531 کيلومتر بر ساعت را بشکند.  اين سريعترين ابر خودرو محصول کوينيگزگ است که تا به حال ساخته شده است و با ويژگي‌هاي آيروديناميک به روز شده و ديزاين رانندگي روزانه به يک موشک زميني تبديل شده است و جالب است بدانيد که فلسفه نام گذاري اين خودرو، نام پدربرزگ بنيان گذار اين شرکت است که جسکو نام دارد.

هيولاي سوئدي ۲.۸ ميليون دلاري با داشتن ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت و  1500 نيوتن بر متر گشتاور از ۵.۰ ليتري V۸ توئين توربو و بدنه لغزنده‌اي که هنوز هم قدرت بالا قابل توجهي را ارائه مي‌دهد، براي يک کار پرسرعت اعتبار دارد. 

حداکثر سرعت: 531 کيلومتر بر ساعت 
۰-100: N / A
اسب بخار: ۱۶۰۰ اسب بخار
قيمت: ۲.۸ ميليون دلار

هنسي ۲۰۲۱ Venom F۵

هنسي ادعا مي‌کند که ونوم F۵ مي تواند 498 کيلومتر در ساعت را به لطف يک موتور V۸، ۶.۶ ليتري توئين توربو که داراي 1817  اسب بخار قدرت و 1193 پوند فوت گشتاور پشت سر بگذارد، در حالي که قيمت آن از برخي رقباي اروپايي کمتر است و از ۱.۸ ميليون دلار شروع مي‌شود، هنسي قصد دارد فقط ۲۴ نمونه از آن بسازد.

حداکثر سرعت: 498 کيلومتر 
۰-100: ۲.۴ ثانيه
اسب بخار: ۱۸۱۷ اسب بخار
قيمت: ۱.۸ ميليون دلار

۲۰۲۱ SSC Tuatara

هايپر کار آمريکايي SSC Tuatara  در شروع سال ۲۰۲۱ در دومين تلاش خود توانست رکورد سرعت را جابجا کند و دهان منتقدان را ببندد. اگرچه Tuatara در مرحله اول از دستيابي به بيشينه سرعت تعيين شده‌، بازمانده بود، اما اين بار، ميانگين سرعت او به  ۴۵۵.۲ کيلومتر بر ساعت رسيد.

حداکثر سرعت: ۴۵۵.۲ کيلومتر بر ساعت
۰-100: ۲.۵ ثانيه
اسب بخار: ۱۷۵۰ اسب بخار
قيمت: ۱.۹ ميليون دلار

استون مارتين والکري ۲۰۲۱

استون مارتين هرگز در فضاي هايپراسپرت واقعاً بازي نکرده است، بلکه به ساختن تور‌هاي بزرگ عالي و زيبا اکتفا کرده است. والکري، نتيجه همکاري استون و شريک آن در فرمول يک، ردبول ريسينگ، براي ساخت يک هايپرکار مغلوب جهان است.

Valkyrie از سيستم V۱۲ و هيبريدي تنفس طبيعي و با منبع کاسورث براي توليد ۱۱۶۰ اسب بخار و ۶۶۴ پوند فوت گشتاور بهره مي‌برد. اين موتور متوسط ​​آستون، در عرض ۲.۵ ثانيه به سرعت 100 کيلومتر در ساعت خواهد رسيد و حداکثر سرعت آن بيش از 402 کيلومتر در ساعت خواهد بود.

حداکثر سرعت: بيش از 402 کيلومتر در ساعت
۰-100: ۲.۵ ثانيه
اسب بخار: ۱۱۶۰ اسب بخار
قيمت: ۳ ميليون دلار

مک لارن Speedtail ۲۰۲۱

مک لارن Speedtail جديد با حداکثر سرعت 402 کيلومتر در ساعت وعده داده شده رکورد F۱ را خواهد زد. هايپراسپرت ۱۰۳۶ اسب بخاري و ۲ ميليون دلاري بدون شک زيباترين اتومبيل اين ليست است و به هر حال، سرعت 402 کيلومتر در ساعت بسيار چشمگير است، و سرعت صفر تا ۶۰ که ۲.۹ ثانيه است. 

حداکثر سرعت: ۲۵۰ MPH
۰-100: ۲.۹ ثانيه
اسب بخار: ۱۰۳۶ اسب بخار
قيمت: ۲ ميليون دلار

مرسدس اي ام جي وان ۲۰۲۲

جدا از اين واقعيت که اين خودروساز آلماني دانش خود را مستقيماً از تيم فرمول ۱ برنده عنوان قهرماني گرفته و آن را براي يک ماشين جاده به کار مي‌برد، جزئيات کمي در مورد مرسدس-AMG One باقي مانده است. يک توربوشارژ ۱.۶ ليتري چهار سيلندر، سه موتور الکتريکي و بيش از ۱۰۰۰ اسب بخار (يا بيشتر) در دسترس است. مرسدس هنوز نگفته است که گشتاور One چگونه توليد مي‌کند.

حداکثر سرعت One پيش بيني شده 349 کيلومتر در ساعت است و مي‌تواند در زمان تخمين زده شده ۲.۶ ثانيه به 100 برسد. اين در مقايسه با برخي از اتومبيل‌هاي موجود در اين ليست بسيار سريع است، اما سوال کمي وجود دارد که مرسدس اي ام جي AMG ۲.۷ ميليون دلاري همچنان يکي از سريع‌ترين اتومبيل‌هاي کره زمين است.

حداکثر سرعت: 349 کيلومتر در ساعت
۰-100: ۲.۶ ثانيه (برآورد)
اسب بخار: بيش از ۱۰۰۰ اسب بخار
قيمت: ۲.۷۲ ميليون دلار

پاگاني ۲۰۲۰ هوايرا  BC رودستر 

پاگاني هوايرا رودستر تنها کانورتيبلي است که توان خروجي بسيار بالايي دارد. اين ابرخودروي براق V۱۲ مجهز به موتور متوسط ​​مي تواند تا 379 کيلومتر در ساعت سرعت بگيرد. اين نوع هوايرا  با ۷۹۱ اسب بخار قدرت، با قيمت درخواستي ۳.۴ ميليون دلار، محصول اصلي دامنه فعلي پاگاني است.

حداکثر سرعت: 379 کيلومتر در ساعت
۰-100: ۲.۸ ثانيه (برآورد)
اسب بخار: ۷۹۱ اسب بخار
قيمت: ۳.۴ ميليون دلار

فراري ۲۰۲۰ SF۹۰ Stradale

فراري SF۹۰ خودرويي عجيب است. اين خودرو يک جانشين براي LaFerrari نيست، اما از يک پيشرانه الکتريکي بهره مي‌برد و يک پيشرفت بزرگ در عملکرد F۸ Tributo است. ۹۸۶ اسب بخار کل سيستم دارد، در حالي که موتور بنزيني تنها 799 نيوتن متر گشتاور دارد. SF۹۰ تا 339 کيلومتر در ساعت شتاب مي‌گيرد و مي‌تواند در ۲.۵ ثانيه سريع به سرعت 100 برسد، که مطمئناً شاخص عملکرد اصلي است. 

حداکثر سرعت: ۲۱۱ MPH
۰-100: ۲.۵ ثانيه
اسب بخار: ۹۸۶ اسب بخار (سيستم کل)
قيمت: 625000دلار

لامبورگيني سيان رودستر ۲۰۲۰

لامبورگيني فقط ۱۹ دستگاه سيان رودستر  ساخت و اين خودرو را به يکي از کمياب‌ترين خودرو‌هاي اين ليست تبديل کرده است. با جفت شدن موتور ۶.۵ ليتري V۱۲ آونتادور با سيستم ۴۸ ولت مخلوط هيبريدي، سيان رودستر مي‌تواند در ۲.۷ ثانيه به سرعت 350 کيلومتر در ساعت برسد.

حداکثر سرعت: ۲۱۸ MPH
۰-100: ۲.۷ ثانيه
اسب بخار: ۸۱۹ اسب بخار (کل سيستم)
قيمت: ۳.۶ ميليون دلار

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar