نماد آخرین خبر

لابی خودروسازان برای آزادسازی قیمت خودرو؛ سکوتِ نشانه رضایتِ شورای رقابت

منبع
تسنيم
بروزرسانی
لابی خودروسازان برای آزادسازی قیمت خودرو؛ سکوتِ نشانه رضایتِ شورای رقابت

تسنيم/ خودروسازان هر روز با برگزاري جلسات مختلف با کميسيون صنايع مجلس در صدد آزادسازي قيمت خودرو هستند و از آن طرف شوراي رقابت سکوت اختيار کرده است.

بحث قيمت خودرو و آزادسازي آن در طول يک ماه اخير وارد فاز جديدي شده به نحوي که خودروسازان با برگزاري جلساتي با اعضاي کميسيون صنايع و سازمان گسترش و نوسازي صنايع (ايدرو) درصدد تغيير روند قيمت گذاري محصولات خود هستند.

نمونه بارز اين موضوع را مي توان در نامه رسمي خودروسازان به رئيس کميسيون صنايع دانست چرا که در اين نامه خودروسازان اعلام کردند خودروهاي عمومي مردم با درآمدي کم يا متوسط براساس فرمول بهاي تمام شده و با درنظرگرفتن سود 5 درصدي با تاييد و نظارت وزارت صنعت قيمت گذاري شود.


در مورد خودروهاي لوکس و مشابه خارجي نيز اعلام کردند قيمت گذاري با پيشنهاد هيئت مديره شرکتها و تاييد و نظارت وزارت صنعت براساس شرايط عرضه وتقاضاي بازار صورت گيرد. البته اين موضوعات در حد پيشنهاد بوده و با امضاي دو مديرعامل ايران خودرو و سايپا به کميسيون صنايع ارسال شده است. 

پيگيري ها از کميسيون صنايع نشان از آن دارد که روز گذشته اعضاي اين کميسيون در جلسه اي با ايدرو مشغول بررسي تعيين تکليف قيمت گذاري خودرو هستند. 

يکي از اعضاي کميسوين صنايع در همين ارتباط گفت: جلسات مختلفي در کميسيون صنايع با حضور بخش خصوصي، مسئولين وزارت صنعت و ايدرو برگزار شده است. اما هنوز به جمع بندي لازم دست پيدا نکرده ايم. 

طهماسبي افزود: بعضي از اعضاي کميسيون صنايع مخالف اين موضوع بودند و درصدد تعيين و تکليف طرح ساماندهي بازار خودرو هستند. اما در مجموع بايد پيشنهاد خودروسازان و موضوع تعيين تکليف قيمت خودرو در جلسات مختلف اعضاي کميسيون صنايع بررسي و در نهايت به جمع بندي لازم دست پيدا کنيم. 

وي در پاسخ به اين پرسش که آيا کميسيون صنايع درصدد است شوراي رقابت را از روند قيمت گذاري خودرو حذف کند گفت: ما در کمسيون صنايع مشغول بررسي تعيين تکليف قيمت خودرو هستيم. اگر در نهايت به تصميم جامعي دست پيدا کنيم اين موضوع را در صحن علني مجلس مطرح خواهيم کرد تا در نهايت در رابطه با آن تصميم گيري هاي لازم صورت گيرد. 

البته در تماس هاي متعدد با اعضاي شوراي رقابت درصدد بررسي موضع رسمي شوراي رقابت در مورد درخواست خودروسازان مبني بر آزاد سازي قيمت خودرو برآمديم اما متاسفانه هنوز شورا پاسخي نسبت به تماسها نداشته و به نوعي در شرايط فعلي سکوت اختيار کرده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar