فولکس واگن: برند لامبورگینی فروشی نیست
تسنيم/ شرکت فولکس واگن يک پيشنهاد ۷.۵ ميليارد يورويي (۹.۲ ميليارد دلاري) براي لامبورگيني دريافت کرده است، اما اعلام کرد که اين برند فروشي نيست.
هفته نامه انگليسي "اتوکار" روز سه شنبه در گزارشي اعلام کرد اگرچه شرکت فولکس واگن يک پيشنهاد 7.5 ميليارد يورويي (9.2 ميليارد دلاري) براي لامبورگيني دريافت کرده است، اما اعلام کرد که اين برند فروشي نيست.
در گزارش مجله اتومبيل اتوکار آمده است: اين پيشنهاد غير الزام آور شرايط خريد خودروي لامبورگيني را توسط گروه کوانتوم سوئيس مشخص کرده است. اين گروه کنسرسيوم مشترکي با شرکت سرمايه گذاري مديريت دارايي "سنتريکاس" تشکيل داده است.
اين گزارش با اشاره به اسناد مربوط به اين پيشنهاد تأکيد کرد که اين کنسرسيوم شامل تضمين هاي شغلي براي کارمندان موجود لامبورگيني تا 5 سال و ايجاد 850 شغل جديد خواهد بود.
ري استارک، از موسسان گروه کوانتوم، همچنين با توني پيچ، پسر فرديناند پيچ، رئيس سابق فولکس واگن، به طور مشترک بنيانگذار شرکت خودروسازي پيچ است.
پيشنهاد ارائه شده براي لامبورگيني در حالي مطرح مي شود که درباره اقدام فولکس واگن براي حفظ ساختار گسترده خود که شامل برندهايي مانند دوکاتي، آئودي، پورشه و بوگاتي نيز مي باشد، ترديد وجود دارد.
فولکس واگن تأييد کرد که در اين گروه توافق شده است که لامبورگيني، که در گذشته بارها و بارها به عنوان يک نامزد احتمالي واگذاري معرفي شده بود، به عنوان بخشي از فولکس واگن باقي بماند.
سخنگوي برند آئودي در شرکت فولکس واگن که مسئول برند لامبورگيني است، در پاسخ به سوالي در مورد گزارش اتوکار گفت: اين موضوع در هيچ يک از مذاکرات اين گروه مطرح نشده است. خير، لامبورگيني فروشي نيست.