نماد آخرین خبر

رونمایی از نسل جدید فولکس‌واگن ترنسپورتر با پیشرانهٔ هیبریدی

منبع
پدال
بروزرسانی
رونمایی از نسل جدید فولکس‌واگن ترنسپورتر با پیشرانهٔ هیبریدی

پدال/ يکي از قديمي‌ترين ون‌هاي دنيا در حال انتقال به عصر الکتريکي است زيرا نسل هفتم فولکس‌واگن ترنسپورتر براي اولين بار با پيشرانۀ هيبريدي معرفي شده است. اين کار با استفاده از پلت‌فرم MQB در T7 امکان‌پذير شده است يعني پلت‌فرمي که در تعداد زيادي از محصولات گروه فولکس‌واگن از آئودي A3 گرفته تا ون کوچک کادي مورداستفاده قرار گرفته است.



از لحاظ طراحي بيروني، T7 عليرغم عرض بيشتر و ارتفاع کمتر نسبت به نسل قبلي، از الگوي طراحي کلي نسل T6 که در سال ۲۰۱۵ معرفي شد و يا حتي نسل T5 سال ۲۰۰۳ چندان فاصله نگرفته است. بااين‌حال، در نسل جديد پايهٔ شيشهٔ جلو به سمت جلو کشيده شده و حالا يک شيشهٔ اضافي بين ستون A و در جلو جاي گرفته که نمايي مشابه ميني‌ون‌ها ايجاد کرده است. کاپوت خودرو نيز صاف‌تر شده و چراغ‌ها و جلوپنجره که در کل عرض دماغه کشيده شده‌اند، نماي مدرن‌تر و پوياتري به ترنسپورتر بخشيده است.

به گفتهٔ فولکس‌واگن، ترنسپورتر T7 با الهام از نسل T3 که بين سال‌هاي ۱۹۷۹ تا ۱۹۹۱ توليد مي‌شد طراحي شده است. به همين دليل است که طراحان، ورودي‌هاي هواي جلوي اين ون جديد را همرنگ بدنه کرده‌اند که هم T3 قديمي هوا خنک را به ياد مي‌آورد و هم به پيشرانۀ هيبريدي T7 اشاره دارد. اين خودرو در اروپا به‌صورت استاندارد با چراغ‌هاي جلوي LED ارائه مي‌شود درحالي‌که نوار LED در جلوپنجره هم براي آن قابل سفارش است.

فولکس‌واگن در داخل T7 هم بسيار کار کرده است. در اينجا هفت صندلي وجود دارد که ۲۵ درصد سبک‌تر هستند و به همين دليل برداشتن يا جلو و عقب کشيدن آن‌ها راحت‌تر خواهد بود. صندلي‌هاي رديف دوم قابليت چرخش ۱۸۰ درجه دارند و صندلي‌هاي رديف سوم که قبلاً نيمکتي بودند حالا از سه صندلي مجزاي قابل برداشتن تشکيل شده‌اند. هوشمندانه‌ترين ويژگي داخلي T7 اما يک ميز جديد با قابليت تنظيم ارتفاع است که قابليت جابجايي دارد. اين يعني مي‌توان ميز را بين صندلي‌هاي رديف دوم يا سوم قرار داد و يا آن‌را به سمت صندلي‌هاي جلو کشيد تا به کنسول مرکزي تبديل شود.

در جلوي T7 هم فضاي بيشتري نسبت به قبل وجود دارد زيرا حالا ترمزدستي برقي و شيفتر الکترونيکي گيربکس به‌صورت استاندارد ارائه شده و کف کاملاً مسطحي را ايجاد کرده‌اند. با وجود صفحه آمپر ديجيتالي ۱۰.۲۵ اينچي، نمايشگر ۱۰ اينچي سيستم اطلاعاتي-سرگرمي، شارژر بي‌سيم گوشي‌هاي هوشمند و نمايشگر سربالاي سفارشي، تکنولوژي هم در اينجا ارتقاء پيدا کرده است. براي T7 حتي سانروف پانوراما، سيستم صوتي هارمن کاردون با ۱۴ بلندگو و دستيار مسافرت هم قابل سفارش است که آخري با ترکيب کروز کنترل تطبيقي و دستيار حفظ حرکت ميان خطوط، سيستم نيمه خودران را فراهم مي‌کند. با استفاده از سيستم «We Connect Plus» نيز مي‌توان از طريق گوشي هوشمند، از راه دور درهاي خودرو را باز و بخاري را روشن کرد.



ترنسپورتر جديد در نسخهٔ استاندارد ۴,۹۷۳ ميلي‌متر طول، ۱,۹۴۱ ميلي‌متر عرض و ۱,۹۰۳ ميلي‌متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوري آن ۳,۱۲۴ ميلي‌متر است اما نسخهٔ کشيدهٔ آن‌هم با طول ۵,۱۷۳ ميلي‌متر ارائه مي‌شود. فاصلهٔ محوري و عرض T7 بيشتر شده اما ارتفاع آن کاهش يافته تا آئروديناميک و مصرف سوخت بهبود پيدا کند. در پشت صندلي‌هاي رديف سوم اين ون، ۴۷۰ ليتر فضاي بار وجود دارد که با خواباندن صندلي‌هاي رديف سوم اين رقم به ۱۸۴۵ ليتر افزايش پيدا مي‌کند.

T7 در ابتدا با دو پيشرانهٔ چهار سيلندر بنزيني توربو شامل ۱.۵ ليتري ۱۳۶ اسب بخاري و ۲ ليتري ۲۰۴ اسب بخاري ارائه مي‌شود اما سال آينده يک موتور ديزلي ۱۵۰ اسب بخاري هم به آن‌ها اضافه خواهد شد. نيروي هر سه موتور هم از طريق يک گيربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخ‌هاي جلو منتقل مي‌شود؛ اما موضوع اصلي ارائهٔ يک نسخهٔ پلاگين‌هيبريدي با نام eHybrid است با يک موتور ۱.۴ ليتري ۱۵۰ اسب بخاري و يک موتور الکتريکي ۸۵ کيلوواتي است. مجموع خروجي اين قواي محرکه ۲۱۸ اسب بخار بوده و از حالت تمام الکتريکي هم برخوردار است که هرچند هنوز برد آن اعلام نشده اما به گفتهٔ فولکس‌واگن، براي ترددهاي کوتاه شهري کافي خواهد بود. انتقال نيرو در اين نسخهٔ هيبريدي هم توسط يک گيربکس شش سرعتهٔ دوکلاچه صورت مي‌گيرد.

نسل هفتم ترنسپورتر اما نسخهٔ تمام الکتريکي نخواهد داشت زيرا اين وظيفه بر عهدهٔ مدل جديد ID.Buzz خواهد بود که قرار است اواخر سال ۲۰۲۲ رونمايي شود. T7 در بازار ايالات‌متحده هم عرضه نخواهد شد اما عرضهٔ ID.Buzz در اين کشور در سال ۲۰۲۳ تأييد شده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره