نماد آخرین خبر

ون مسافرتی مرسدس بنز با موتور قدرتمند AMG، وقتی مسافرت جذاب می شود!

منبع
خودرو بانک
بروزرسانی
ون مسافرتی مرسدس بنز با موتور قدرتمند AMG، وقتی مسافرت جذاب می شود!

خودرو بانک/ همه ما با اتومبيل‌هاي مرسدس بنز با عملکرد بالا که طي سال‌هاي گذشته تحت بررسي AMG قرار گرفته‌اند آشنا هستيم. با اين حال، تعداد کمي از افراد از وجود يک ون مسافرتي در ابعاد متوسط و مجهز به سيستم ديزلي که در اواخر دهه 1980 توسط متخصصان تيونينگ توليد و منجر به ايجاد MB 100 D AMG شد، اطلاع دارند.

در سال 1989 و به دليلي که هنوز در هاله اي از ابهام قرار دارد، مهندسان AMG تصميم گرفتند از منطقه امن خود فراتر روند و وظيفه تبديل نسل دوم مرسدس بنز MB 100 به يک ون مسافري مجلل (که در اروپا MPV ناميده مي‌شود) را بر عهده بگيرند. اين محصول به يکي از عجيب‌ترين توليدات آن‌ها تبديل شد.

نسل پيشين ويتو با طراحي جعبه‌اي شکل، از سال 1988 تا 1995 با نام مستعار "کاتر" در کارخانه اسپانيا Vitoria Gasteiz ساخته مي‌شد. اين خودرو در چندين مدل بدنه و موتور موجود بود، اما تعداد کثيري از اين خودروها با موتورهاي ديزلي تنفس طبيعي به فروش مي‌رسيد.

مرسدس AMG دو واحد از آن‌ها را که شامل مدل چهار سيلندر 2.4 ليتري OM616 و مدل پنج سيلندر خطي 2.9 ليتري OM602 بود، مورد توجه خود قرار داد و توربوشارژرها را به آن‌ها اضافه کرد. البته آن‌ها مانند A190 Twin که چندين سال بعد معرفي شد، از هر دو موتور براي تأمين انرژي وسيله نقليه استفاده نمي‌کردند. آن‌ها تنها درنظر داشتند که دو گزينه موتور را در اختيار مشتريان خود قرار دهند.

به جز افزودن موتورهاي القاي اجباري، اطلاعات زيادي در مورد به روزرساني اين موتورها دريافت نشده است، اما طبق گفته مرسدس AMG، آن‌ها به ترتيب قادر به توليد 97 اسب بخار (72 کيلووات) و 125 اسب بخار (93 کيلووات) قدرت بودند.

همانطور که عکس‌ها نشان مي‌دهند، عملکرد، تنها مورد ارتقا يافته در آن‌ها نبوده است. نماي بيروني آن انبوهي از به روزرساني‌ها را دريافت کرده است، ازجمله سپري با طراحي مجدد شامل اسپويلر جلو، اسکرت‌هاي کناري، مشعل‌هاي گلگير و جلوپنجره‌اي کاملاً جديد با دو چراغ جلويي. مورد دوم نه تنها باعث جذابيت نسخه بهبوديافته شد، بلکه به لطف سيستم عدسي دوگانه، ديد بهتر در شب را نيز تضمين کرد.

اگرچه اين خودرو از مدل MB 100s استاندارد به راحتي قابل تشخيص بود اما نسخه پرفورمنس آن با رنگ آبي متاليک در ترکيب با مشکي و همچنين خاکستري مرواريد موجود بود که باعث برجستگي بيشتر آن مي‌شد.

لاستيک‌هاي دانلوپ راديال به دور چرخ‌هاي آلياژي سفارشي 15 اينچ پيچيده شده بودند که ظاهر اسپرت ون را تکميل مي‌کرد. بعدها با توسعه اين وسيله نقليه، به بخشي از پکيج تجهيزات خاص تبديل شدند و مشتريان مي‌توانستند آن‌ها را در اندازه‌هاي مختلف متناسب با هر مدل AMG انتخاب کنند.

داخل کابين نيز تحت تغييرات گسترده‌اي قرار گرفت. متخصصان AMG در آفالترباخ Affalterbach صندلي‌ها، پنل‌‌هاي کناري و ميزهاي تاشو را با چرم نرم ممتاز به روزرساني کردند. به صورت اختياري، کابين نه سرنشينه مي‌توانست از پيچيدگي‌هاي بيشتري برخوردار شود که شامل ليست موارد اضافي متشکل از کف‌پوش، سيستم صوتي با کيفيت بالا، تلفن و حتي تلويزيون با يک VCR مي‌شد.

به غير از صندلي‌هاي راحت با مارک AMG، راننده از يک داشبورد بهبود يافته و يک فرمان سه پره کاملاً پوشيده از چرم بهره مند مي‌شد. در عقب نيز پنجره‌هاي سبز رنگي وجود داشت که مسافران را در برابر نور خورشيد و نگاه ديگران محافظت مي‌کرد.

در اوايل دهه 1990، برخي از تيم‌هاي DTM (افراد ماهر در تورينگ آلمان) که با مرسدس بنز همکاري داشتند نيز از آن به عنوان ون براي تيم استفاده مي‌کردند. اين توضيحات مربوط به تيم مرسدس AMG (همانطور که در آن زمان ناميده مي‌شد) در تصوير است.

اگرچه امکان فراموشي اين خودرو حتي توسط برخي از علاقه مندان به اين توليدکننده آلماني وجود دارد، اما اين ون بخشي منحصر به فرد از تاريخ مرسدس AMG را تشکيل مي‌دهد و در نوع خود يکي از جالب‌ترين ون‌هاي موجود براي پرسه زدن در جاده‌هاي اروپا در اوايل دهه 1990 به شمار مي‌رود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره