برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
خودرو

دو شرط در ثبت‌نام طرح‌های پیش‌فروش خودروسازان حذف شد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
دو شرط در ثبت‌نام طرح‌های پیش‌فروش خودروسازان حذف شد

ايسنا/ براساس مصوبه کميته خودرو که تعيين‌کننده شرايط ثبت‌نام و محدوديت‌ها براي ثبت‌هاي فروش خودروسازان هستند، دو شرط از شرايطي که تاکنون اعمال مي‌شده، در طرح‌هاي پيش‌فروش حذف خواهد شد.

از ابتداي آغاز طرح‌هاي فروش خودروسازان در قالب فروش فوق‌العاده با موعد تحويل حداکثر ۹۰ روزه و پيش‌فروش‌هاي يکساله کميته خودرو، با هدف دستيابي مشتريان واقعي به خودرو و حذف تقاضاهاي کاذب که سبب اختلال در بازار مي‌شود (خريد دلالان از کارخانه با قيمت مصوب و فروش در بازار آزاد) شرايط و محدوديت‌هايي را مصوب کرد که از جمله آن‌ها مي‌توان به اختصاص يک دستگاه خودرو به هر کد ملي، دارا نبودن پلاک فعال شخص متقاضي، ماندن سند و فاکتور فروش خودرو به مدت يک سال در رهن شرکت‌هاي خودروساز، تعلق شماره حساب و شماره تماس به شخص متقاضي و فاصله دست‌کم ۴۸ ماه از آخرين زمان ثبت‌نام يا تحويل خودرو از شرکت‌هاي ايران‌خودرو و سايپا اشاره کرد. 

در طرح‌هاي سال ۱۳۹۹ که همزمان با عيد فطر سال گذشته آغاز شد، تا ابتداي اسفند ماه، مهلت مراجعه به شبکه خدمات پس‌از فروش سه ماه بود اما در فروش‌هاي اسفند ماه به بعد به پنج ماه افزايش يافت.

اکنون که به تازگي دو طرح فروش فوق‌العاده ايران‌خودرو و سايپا به تازگي برگزار شده و قرعه‌کشي آن‌ها نيز انجام شده است، قرار است در راستاي استمرار آرامش بازار و حذف رفتارهاي سودجويانه، در طرح‌هاي پيش فروش پيش‌رو برخي از محدوديت هاي ثبت نام حذف شوند. 

 الزام در رهن بودن يکساله سند خودروها و حذف ممنوعيت ثبت نام و صدور فاکتور نزد مجموعه‌هاي سايپا و ايران‌خودرو در ۴۸ ماهه گذشته، دو شرطي است که قرار است حذف شوند. 

مجيد باقري- قائم مقام فروش گروه خودروسازي سايپا- در حاشيه برگزاري قرعه‌کشي آخرين طرح فروش فوق‌العاده چند محصول خود که روز گذشته برگزار شده است، ضمن تاييد اين خبر، اظهار کرد: با حذف برخي از محدوديت هايي که در گذشته و با دستور کميته خودرو وزارت صمت به منظور کنترل التهابات کاذب بازار خودرو اعمال شده بود، تعداد بيشتري از مردم امکان ثبت نام و خريد خودرو از کارخانه را خواهند داشت و اين امر کمک خواهد کرد که قيمت خودرو در بازار به صورت هيجاني افزايش پيدا نکند.

باتوجه به اينکه اين دست از تصميمات کميته خودرو براي هر دو خودروساز اعمال مي‌شود، اين موضوع از گروه صنعتي ايران‌خودرو نيز پيگيري شد و اين شرکت خودروساز نيز پاسخ داد که براي تعدادي از محصولات حتي براي فروش‌هاي فوق‌العاده نيز اين تصميم اجرا خواهد شد که به‌زودي در اطلاعيه طرح‌هاي فروش اعلام خواهد شد. 

همچنين موضوع از کميته خودرو نيز پيگيري شده ‌اما تا الان، موفق به برقراري ارتباط با کميته خودرو نشده است؛ اما باتوجه به اينکه به خودروسازان اين تصميم ابلاغ شده است، صحت آن مورد تاييد خواهد بود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره