پدال/ لانچیا این روزها هیچ نشانی از گذشتهٔ پرشکوه خود ندارد اما استلانتیس برای احیای این برند دوست‌داشتنی برنامه‌های زیادی دارد و حالا در اولین گام، طراح فرانسوی «پیر پلوئه» را به‌عنوان مدیر طراحی لانچیا انتخاب کرده است. هرچند شاید انتخاب یک طراحی فرانسوی برای رهبری رنسانس یک برند ایتالیایی کمی عجیب به نظر برسد اما سابقهٔ پلوئه همهٔ شک و شبهه‌ها را از بین می‌برد. وی فعالیت حرفه‌ای خود را با رنو آغاز کرد و طی سال‌های ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۵، نسل اول توئینگو و دیگر خودروهای قابل‌توجه را تحت مدیریت «پاتریک لو کومنت» برای این شرکت فرانسوی طراحی نمود. سپس در سال‌های ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۸ در مرکز طراحی فولکس‌واگن و در سال‌های ۱۹۹۸ و ۱۹۹۹ در فورد به فعالیت پرداخت و پس‌ازاین به پژو-سیتروئن رفت.

در سال ۱۹۹۹ پلوئه رئیس مرکز طراحی سیتروئن شد و چندین خودروی تولیدی و همین‌طور کانسپت‌هایی مثل C-SportLounge سال ۲۰۰۵ و C-Métisse سال ۲۰۰۶ تحت مدیریت وی طراحی شدند. به خاطر عملکرد موفق وی در تغییر شکل سیتروئن، یک دهه بعد پلوئه به مدیر طراحی کل گروه پژو-سیتروئن ارتقاء یافت و اخیراً نیز به‌عنوان مدیر طراحی ارشد استلانتیس منصوب شده است. امروز اما پلوئه برای نجات دادن لانچیا از مرگ، چالشی دشوار اما جالب پیش رو دارد. در حال حاضر این شرکت فقط مدل سالخوردهٔ اپسیلون را در سبد محصولات خود دارد که برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ معرفی شد و پس از به‌روزرسانی‌های متعدد هنوز در بازار ایتالیا عرضه می‌شود؛ بنابراین، این طراح باتجربه برای ایجاد زبان طراحی جدیدی برای لانچیا باید بسیار تلاش کند.

پلوئه دراین‌باره می‌گوید:

رنسانس لانچیا یک چالش واقعاً هیجان‌انگیز است. لانچیا برندی برجسته است که با استفاده از پتانسیل عظیم خود، به موفقیت‌های تاریخی خود در اروپا بازخواهد گشت.
لانچیا از استراتژی اشتراک قطعات استلانتیس بهره‌مند خواهد شد و به‌طور مشترک با آلفارومئو و دی‌اس، محصولات جدیدی را توسعه خواهد داد تا در آینده آن‌را به یک برند فعال و مدعی تبدیل کنند. انتظار می‌رود اولین محصول جدید این شرکت یک کراس‌اوور ساب‌کامپکت لوکس الکتریکی‌شده باشد که بر اساس پلت‌فرم CMP مشترک با پژو ۲۰۰۷ و دی‌اس ۳ کراس‌بک ساخته می‌شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar