آغاز احیای لانچیا با مدیر طراحی جدید

پدال/ لانچيا اين روزها هيچ نشاني از گذشتهٔ پرشکوه خود ندارد اما استلانتيس براي احياي اين برند دوستداشتني برنامههاي زيادي دارد و حالا در اولين گام، طراح فرانسوي «پير پلوئه» را بهعنوان مدير طراحي لانچيا انتخاب کرده است. هرچند شايد انتخاب يک طراحي فرانسوي براي رهبري رنسانس يک برند ايتاليايي کمي عجيب به نظر برسد اما سابقهٔ پلوئه همهٔ شک و شبههها را از بين ميبرد. وي فعاليت حرفهاي خود را با رنو آغاز کرد و طي سالهاي ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۵، نسل اول توئينگو و ديگر خودروهاي قابلتوجه را تحت مديريت «پاتريک لو کومنت» براي اين شرکت فرانسوي طراحي نمود. سپس در سالهاي ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۸ در مرکز طراحي فولکسواگن و در سالهاي ۱۹۹۸ و ۱۹۹۹ در فورد به فعاليت پرداخت و پسازاين به پژو-سيتروئن رفت.
در سال ۱۹۹۹ پلوئه رئيس مرکز طراحي سيتروئن شد و چندين خودروي توليدي و همينطور کانسپتهايي مثل C-SportLounge سال ۲۰۰۵ و C-Métisse سال ۲۰۰۶ تحت مديريت وي طراحي شدند. به خاطر عملکرد موفق وي در تغيير شکل سيتروئن، يک دهه بعد پلوئه به مدير طراحي کل گروه پژو-سيتروئن ارتقاء يافت و اخيراً نيز بهعنوان مدير طراحي ارشد استلانتيس منصوب شده است. امروز اما پلوئه براي نجات دادن لانچيا از مرگ، چالشي دشوار اما جالب پيش رو دارد. در حال حاضر اين شرکت فقط مدل سالخوردهٔ اپسيلون را در سبد محصولات خود دارد که براي اولين بار در سال ۲۰۱۱ معرفي شد و پس از بهروزرسانيهاي متعدد هنوز در بازار ايتاليا عرضه ميشود؛ بنابراين، اين طراح باتجربه براي ايجاد زبان طراحي جديدي براي لانچيا بايد بسيار تلاش کند.
پلوئه دراينباره ميگويد:
رنسانس لانچيا يک چالش واقعاً هيجانانگيز است. لانچيا برندي برجسته است که با استفاده از پتانسيل عظيم خود، به موفقيتهاي تاريخي خود در اروپا بازخواهد گشت.
لانچيا از استراتژي اشتراک قطعات استلانتيس بهرهمند خواهد شد و بهطور مشترک با آلفارومئو و دياس، محصولات جديدي را توسعه خواهد داد تا در آينده آنرا به يک برند فعال و مدعي تبديل کنند. انتظار ميرود اولين محصول جديد اين شرکت يک کراساوور سابکامپکت لوکس الکتريکيشده باشد که بر اساس پلتفرم CMP مشترک با پژو ۲۰۰۷ و دياس ۳ کراسبک ساخته ميشود.