تست گوزن فولکسواگن ID.4، خوب اما ناکافی!
پدال/ زمان شرکت فولکسواگن ID.4 در تست گوزن فرا رسيده است. پس از عبور از ميان مخروطهاي تعبيه شده در مسير، اين خودروي الکتريکي نتايج مختلفي را بر جاي گذاشته است.
در اولين تلاش، ID.4 به پاس کردن اين تست نزديک شده است. راننده با سرعت ۷۵ کيلومتر در ساعت وارد مسير شده و اگرچه با دو مخروط برخورد ميکند اما خودرو را تحت کنترل دارد.
راننده براي پشت سر گذاشتن موفقيتآميز اين تست سرعت را به ۷۳ کيلومتر در ساعت کاهش مييابد. در اين حالت کنترل پايداري فعال ميشود تا هندلينگ خودرو تيزتر شود. اين سيستم نيروي ترمز را روي چرخ عقب اعمال ميکند.
سيستم ESC البته عالي عمل نميکند. در تست ديگر شاهد دخالت بيش از حد اين سيستم در کار ID.4 هستيم که باعث ميشود در زمان طي مسير بيش فرماني به وجود آيد. البته تست کنندهها گفتهاند اين رفتار تنها يکبار مشاهده شده است.
مجريان تست اعلام کردهاند لاستيکهاي برجيستون تورانزا ECO بکار رفته در اين خودرو فاقد چسبندگي جانبي هستند. اين لاستيکها اصطکاک چرخشي نسبت به لاستيکهاي عادي دارند که اگرچه باعث ايجاد حداکثر شعاع حرکتي ميشود اما باعث قرباني شدن چسبندگي خودرو در چنين تستهايي ميشود.
ID.4 در تست اسلالوم هم عملکرد عجيبي را نشان ميدهد. خودروي تست شده از نوع ديفرانسيل عقب بوده اما تستها نشان ميدهد اين خودرو از پشت فرمان بيشتر شبيه مدلهاي ديفرانسيل جلو حس ميشود. به اين ترتيب برخلاف اکثر خودروهاي ديفرانسيل عقب راننده نميتواند از پدال گاز براي عبور از بين مخروطها استفاده کند.
ما مشتاقيم عملکرد نسخه چهار چرخ محرک ID.4 GTX را نيز در اين تستها تماشا کنيم. اين خودرو داراي يک پيشرانه در هر اکسل است.
يکي از پکيج هاي سفارشي مدل GTX با نام پکيج اسپورت شناخته ميشود که باعث کاهش ۱۵ ميليمتري ارتفاع خودرو شده و سيستم فرمان آن نيز بهبود يافته است. سيستم تعليق تطبيقي نيز با حالتهاي گوناگون در دسترس هستند.