نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
خودرو

اسامی محصولات جدید ایران خودرو که تا پایان سال به بازار می آیند

منبع
پرشين خودرو
بروزرسانی
اسامی محصولات جدید ایران خودرو که تا پایان سال به بازار می آیند

پرشين خودرو/ مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو اسامي محصولات جديد اين شرکت خودروسازي که تا پايان سال جاري معرفي و يا به بازار عرضه خواهد شد را اعلام کرد.
 
فرشاد مقيمي، گفت: در شهريورماه امسال نمونه اوليه کراس اوور K125 رونمايي مي شود و خودروهاي تارا اتوماتيک از مهرماه، رانا و سمند با گيربکس شش سرعته در آذرماه، و محصولات آريسان با موتور XU7 پلاس، و 207 پانوراما با گيربکس شش سرعته در سال جاري به بازار عرضه خواهد شد.

وي که در مجمع عمومي سالانه ايران خودرو سخن مي گفت، با تاکيد بر افزايش بهره‌وري دارايي‌ها، توليد صادرات محور و عرضه محصولات جديد گفت: براي امسال هشت پروژه توسعه اي جديد تصويب کرده ايم که آينده ايران خودرو را تضمين خواهد کرد.

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو، با تشريح عملکرد سال مالي ۱۳۹۹، برنامه هاي تدوين شده امسال در حوزه هاي مختلف، توسعه محصول،‌ توليد، فروش و سودآوري را تبيين کرد.

وي سال ۱۴۰۰ را سال اتفاقات خوب براي ايران خودرو توصيف کرد و با اشاره به رويکردهاي دولت سيزدهم در زمينه خودرو، خاطرنشان کرد: اصلاح عادلانه قيمت و جبران زيان‌دهي توليد، حفظ جريان تامين،‌ توليد و عرضه محصول صادرات محور، توسعه محصولات و قواي محرکه، به روزآوري تعهدات مالي و فروش، فعال‌سازي بازارهاي صادراتي و حمايت از سهم در بازار سرمايه بخشي از برنامه هاي ايران خودرو براي امسال است.

مقيمي، با اشاره به عرضه محصول جديد تارا به بازار در روزهاي آينده، از توليد تارا اتوماتيک در مهرماه امسال خبر داد و گفت: تارا از استانداردهاي ۸۵ گانه، عبور مي کند در صورتي که الزامات فعلي کم تر از اين تعداد است، از جمله آن،‌ استاندارد عابر پياده است که در اين محصول رعايت شده است.

وي از توقف توليد محصول آريسان به دليل مسايل زيست محيطي، به عنوان يکي از اقدامات مسوولانه ايران خودرو نام برد و گفت: در حال حاضر پروژه هاي بهبود براي رسيدن به استانداردهاي زيست محيطي اجرا مي شود تا ظرف ماه هاي آينده اين محصول با تغييرات و موتور XU7 پلاس به توليد انبوه برسد.

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو، با اشاره به کاهش تعهدات معوق به مشتريان در پايان سال ۹۹ به ۲۱ هزار دستگاه، از رسيدن اين عدد به ۱۶ هزار دستگاه در حال حاضر خبر داد که در پايان هفته آينده و هم زمان با پايان تعطيلات تابستاني ايران خودرو نيز کاهش قابل توجهي خواهد يافت و افزود: برنامه ريزي فروش محصولات به گونه اي است که تعهد معوقي ايجاد نشود.

وي با بيان اين‌که مراحل توليد محصول کراس اوور پروژه K125 آغاز شده، بيان کرد: نمونه اوليه اين خودرو در شهريور ماه رونمايي خواهد شد و مورد استقبال مصرف کنندگان داخلي و خارجي قرار خواهد گرفت، زيرا رويکرد ايران خودرو توليد محصول رقابتي و با قابليت عرضه در بازارهاي جهاني است.

به گفته مقيمي، افزايش سهم بازار سواري از ۴۸ درصد به ۵۵ درصد در سال گذشته با وجود توقف توليد خودروهاي مونتاژي، نتيجه اقدامات متنوعي است که در اين سال انجام شده است.

وي با اشاره به افزايش سهم برند ايران خودرو در محصولات توليدي اين شرکت عنوان کرد: سهم برند ايران خودرو از ۲۵ درصد در سال ۹۸ به ۲۷ درصد در سال ۹۹ افزايش يافته است. در سال ۱۴۰۰ نيز در ترکيب توليدات سهم ۴۰ درصدي براي برند ايران خودرو در نظر گرفته ايم.

مقيمي افزود: ايران خودرو تنها خودروساز کشور است که محصولي با پنج ستاره کيفيت توليد مي کند، پنج خودرو چهار ستاره کيفي و ۱۴ خودرو داراي سه ستاره کيفي هستند. خودروي تارا نيز طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته تا پايان امسال پنج ستاره کيفي را کسب خواهد کرد.

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو، با بيان اين‌که در سال گذشته موفق شديم تا ۱۳۲ ميليون دلار کاهش هزينه در راستاي جهش توليد و ساخت داخل ايجاد کنيم، گفت: اين دستاورد به کمک قطعه سازان و مجموعه هاي همکاران بيروني محقق شده است. اين عدد در سال ۱۴۰۰ ، ۱۳۳ ميليون يورو پيش بيني شده است که تاکنون نيز ۱۳ ميليون يورو از آن محقق شده است.

وي با بيان اين‌که در سال گذشته اموال غير مولد را واگذار کرده ايم و در سال جاري نيز با بهترين شرايط اين اموال را واگذار خواهيم کرد، گفت: عمده اين اموال را براي پروژه هاي توسعه اي سرمايه گذاري کرده ايم.


به گفته مقيمي، محصولاتي نظير رانا پلاس، سورن پلاس، سمند سال، پروژه ۲۰۷ پانوراما، دنا پلاس اتوماتيک، در سال گذشته و در راستاي رضايت مشتريان و رضايت صاحبان سهام ايران خودرو ارتقا يافته است.

وي با اشاره به طراحي خانواده موتور کم مصرف و سه سيلندر داخلي سازي شده ايران خودرو، عنوان کرد: مرحله صنعتي سازي اين موتور آغاز شده و تا سال ۱۴۰۱ اين خانواده موتور به مرحله توليد انبوه مي رسد که سالانه ۱۸۲ دلار به ازاي هر دستگاه، صرفه جويي يارانه اي سوخت در بر خواهد داشت.

مقيمي با اشاره به طراحي، توسعه و توليد گيربکس شش سرعته دستي داخلي سازي شده ايران خودرو، گفت: در شهريور ماه توليد گيربکس شش سرعته نيمه اتوماتيک (AMT) آغاز مي شود و تا آذرماه نيز بر روي خودروهاي راناي شش سرعته و سمند قرار گرفته و به بازار عرضه خواهد شد.

مديرعامل ايران خودرو از تحول در حوزه صادرات محصولات در سال جاري خبر داد و گفت: در صورت بهبود شرايط بين المللي، برنامه هاي متنوعي براي اين بخش تدارک ديده ايم.

مقيمي با اشاره به عرضه محصولات جديد در سال جاري، عنوان کرد: امسال خودروي ۲۰۷ پانوراما با گيربکس شش سرعته عرضه خواهد شد و از ابتداي سال تاکنون ۷۰۰ دستگاه خودروي هايما S۵ بهبود يافته با گيربکس AT6 عرضه شده است.

وي در پايان خاطرنشان کرد: خودروي برقي و هيبريد داخلي سازي شده ايران خودرو در صورت رفع موانع اقتصادي از سوي حاکميت، توانايي توليد انبوه را داراست.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره